30 päivää minusta, osa 1.

23:37

Kauheasti on pyöriny tämä haaste ja olen työstäny tätä omaa jo jonkin aikaa. Tein tästä tälläsen lyhyemmän ja muokkasin nuita kohtia paremmaksi :) 
Päivä 1 – Minä itse
Kaikki täällä varmaan tietää jo musta jotain. Laura, 20-vuotias tyttö lapista. Kuka on Timjai? -kertoo enemmän! En jaksa alkaa toistaan samoja asioita uudestaan :)


Päivä 2 – Rakkaus
Rakkaus on sitä, ku vatsassa pyörii perhosia, eikä pysty lopettaan hymyilyä. Ihastuminen on sitä, ku ei pysty ajattelemaan muuta. Ihastuksia löytyy vuosien verralla, mutta oon rakastunu vain kerran. Teinirakkaus on ihan lälleröä verrattuna siihen, ku oikeasti rakastuu. Se ei tapahdu hetkessä, siihen voi mennä kuukausia, jopa vuosia, ennenku rakkauden tunnistaa.

Rakkaus perheeseen ja läheisiin ihmisiin on myös täysin eri asia. Mutta rakkautta sekin.
Päivä 3 – Minun vanhempani
Kaikkihan joskus vihaa vanhempiaan, mutta kukaan tuskin tarkoittaa sitä oikeasti. Vaikka oon sanonu joskus pahasti, en välttämättä ole sitä oikeasti tarkoittanu. Mulla on hyvä koti, jossa olen kasvanu. Mulle löytyy aina aikaa ja paikka, jonne mennä hädän yllättäessä. En vaihtaisi mun äitiä ja isiä hetkeksikään <3

Päivä 4 – Ruoka, josta syön lähes päivittäin
Mun on pakko saada joka päivä salaattia. Vähintään wokkia ruuan kanssa, mutta salaattia ei mikään ruoka korvaa.


Päivä 5 – Koulu
Pienenä inhosin koulua. Sinne mentiin katsomaan kavereita, eikä opiskelemaan. Ala- ja yläasteen luokkaa ei ole ikävä. Oon sanonu sen tyypeille suoraan ja ne varmaan ymmärtääki sen. Ekassa ammattikoulussa rakastin sitä itsenäisyyttä, mutta nuorena sitä ei tiedä, mitä oikeasti haluaa elämältä. Edelleenkään en koulusta suuremmin nauti, mutta asenne on täysin eri. Viittomakieli on tuntunut tosi mahtavalta, enkä olis voinu valita yhtään paremmin. Vielä kaikki on kyllä hankalaa, mutta tekemällä oppii, niin myös viittomaan. Lähes pakollinen kynsilakan ja huulipunan käyttäminen lisää vaan innostumista!


Päivä 6 – Ystäväni
Harvoin voin sanoa ketään ystäväksi. Parasta ystävää mulla ei ole, eikä tule. Jos nyt joku pitäis sanoa niin Riku, mutta se on aika selvää, että sille voi sanoa ihan kaiken. Kavereille en osaa avautua sillain niinku pitäis, mutta ei niille tarvikkaan. Mulle riittää se, että on joku, jolle puhua edes jotain. Ystävälle voi purkaa ajatuksia, soittaa itkupotkuraivari -puheluita ja jakaa ilot. Ja no, viettää parhaimmat ja hulluimmat hetket ikinä. Ystävän, kaverin ja tutun välillä on suuri ero, mutta mun ystäväksi pääsemiseen vaaditaan paljon. Niin multa ku siltä kaverilta. Ystävyys pitää ansaita!

Päivä 7 – Minun arkeni
Koulua, koulua ja koulua. Siihen sisällettynä koiran kanssa ulkoilu vähintään viisi kertaa päivässä, kodin siivous, ruuan teko, kavereiden näkeminen, blogin päivittäminen.. Arki on yhtä työtä!


Päivä 8 – Tulevaisuuden unelmat
Opiskella viittomakielen tulkiksi ja muuttaa asumaan ulkomaille edes hetkellisesti. Lapsista ei puhuta vielä vuosiin ja nautitaan elämästä täysillä. Saada hyvä työ, olla onnellinen. Aika näyttää, minne sitä päädytään.

Päivä 9 – Uskoni
En usko jumaliin, enkä mihinkään yliluonnolliseen. Uskon vain siihen, mitä itse näen.

Päivä 10 – Päivän asu 
Neulemekko, kengät ja kassi H&M, Housut Lindex. Tylsää tiedän, mutta itse viihdyn asussani!

 
Päivä 11 – Sisarukseni
Oon aina ollu se porukan musta lammas, mutta en vaihtais mun sisaruksia mihinkään.


Päivä 12 – Käsilaukussani
Lompakko, lasit, avaimet ja kännykkä ovat aina mukana. Tosin olis pitäny lisätä vielä kakkapussi koiralle.. :D



Päivä 13 – Shoppailu
Nykyään shoppailen harvemmin ja se on näkyny täällä blogissa aika vahvasti. Yksinkertaisesti mulla ei ole ollu aikaa olla kauppakeskuksissa tai edes tarvetta käydä kaupoissa. Mulla on kaapissa vaatteita ja kiinan jälkeen tykästyin uudestaan mun kaapin sisältöön. Kunhan kirpparin saan pystöön niin vanhat menee vaihtoon, mutta son sitten asia erikseen, että koska. Korkkareita omistan liikaa, koruja en osaa enään käyttää, kenkiä arkeen on liian vähän ja haluan alkaa panostamaan mielummin laatuun ku määrään. Laukkuja tosin ei koskaan voi olla liikaa :))

Nyt ois tarkoituksena ostaa muutana HARKITTU lisä vaatekaappiin ja tänään kotiin saakka pääsi himoittu koru. Tämänki ostamiseen meni kuukausia.. Ehkä olen laittanu rahan tärkeysjärjestykseen. Ensin tarve, sitten huvi.


Päivä 14 – Kirjat, joista tykkään
Harry Potterit, True Blood -kirjasarja, Twilight-sarja.. Juoppohullun päiväkirjat haluaisin lukea uudestaan!


Päivä 15 – Paras keikka ikinä
Pienenä kävin katsomassa Nylon Beatia. TikTak on nähty muutamaan otteeseen ja @junkmail oli siihen aikaan hottista. Mieleen on painunu Aawastockin Maj Karman keikka. Keskellä metsää eturivissä, Ylpön kosketus päähän ja käsiin. Turmion kätilöt samaisessa paikassa myös muistan ja Simerockissa keikka oli ihan uskomaton! Chisun voisin lähteä katsomaan uudestaan vaikka heti, mutta parhaimmat keikat vetää ylivoimaisesti PMMP:n tytöt. PMMP:n olen nähnyt saman viikon aikana kahdesti ja ainaki 5 kertaa livenä. Parasta on lavaesiintyminen ja rumpalin ilmeet. Haluan niiden keikalle NYT!

 
Jatkuu toisessa osassa :)

Käy myös lukemassa

4 Kommenttia

  1. Tää oli tosi kiva postaus :) Varmaan lähtee kiertämään tämmösenä lyhytversiona saman tien :D (itteäki houkuttais, haha)

    VastaaPoista
  2. mirette kuule, sitte ku oon tehny sen toisenki osan niin haastan sut tekemään tän, kerta haluat ;)

    VastaaPoista
  3. Oonpa söpö pallero tuolla lattialla. :'D Mutta hei, ei tää ihan samanlainen oo ku se minkä mie tein!

    VastaaPoista
  4. EIKÖ OOKKI <3 Mie muutin tätä aika rankasti, ettei olis niin samaa toistava :)

    VastaaPoista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat