Laura kokkaa

21:40

Tänään kokeilin jotain, mitä oon jo pitkään halunnut kokeilla: Jonkin sortin karppi ruokaa. En olis uskonu kuinka täyttävää ja kuinka hyvältä tuntui ruokailun jälkeen. Mulla ei ollu ähky eikä turvottanu yhtään! Mutta olo oli kylläinen ja nälkä oli pois pitkän ajan.


Ainekset: Pekonia, munia, juustoa, mausteita. Ite käytin myös mustapippuria ja oreganoa. Muffinssivuokia, mutta voin sanoa, että älkää tehkö samaa virhettä kuin minä.. Ostakaa silikooninen vuoka, koska nuo tavalliset tuppaa vähän levitä, jos ei ole 20 vuokaa päällekkäin :D

Paistoin annoksen 200 asteisessa uunissa n. 20 minuuttia. Juustosta ei tullu kamalan hyvää, eli kannattee laittaa vähän myöhemmin uuniin se, arvioisin 15 min paistamisen jälkeen. Kannattee tarkkailla munan kypsyyttä, mulla yhdestä tuli ihan liian raaka. Seuraavalla kerralla onnistuu paremmin :)


Huomiseen saakka riittää tuo annos. Jossain ohjeessa myös laitettiin tomaattia tuonne sekaan, mutta tein runsaan salaatin kaveriksi. Näyttää aika pahalta, mutta hyvää oli.

Toinen mainitsemisen arvoinen juttu on mun uus salaatin pesemiseen ja "kuivaamiseen" taroitettu kulho. Miten oon voinu enää ilman tuota!

Käy myös lukemassa

3 Kommenttia

  1. Hyvältä näyttää, miekin kyllä kokeilen tuollaista.
    T. Kumminainen

    VastaaPoista
  2. Nam.Laitatko joskus meilläkin tuommosta,varmaan hyvää...t.anoppi

    VastaaPoista
  3. Kumminainen: Pojatki varmaan tykkää :)

    Anoppi: Laitan laitan :)

    VastaaPoista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat