L: Oma koti kullan kallis

15.1.12

Nyt on luvassa sekä tekstiä ja kuvia! Ja paljon! Anteeksi innostukseni jo etukäteen.. :D

Oon viimeksi kirjoittanut ihan koti kodista syyskuun alussa, eli olis varmaan aika jo päivittää siitäkin jotain :) Hyvin nukuttu viikonloppu teki tulosta ja sain taas väännettyä rautalangasta siistin ja mieluisan kodin. Nyt voisin sanoa, että son vihdoin valmis. Perjantaina siivosin keittiön ja kylppärin katosta lattiaan, lauantaina vaihdoin järjestyksen olohuoneesta ja tänään siivosin paikat loppuun. Nyt oon niin tyytyväinen ja koulun jälkeen odottaa puhdas, siisti koti :) 

Jokainen muistaa varmaan mun yksiön, tai siis miltä se näytti sillon syyskuussa. Mutta oon vaihtanut sen jälkeen järjestystä ainakin sata kertaa.. Kerrataanpas hetki :D

Nopsaan piirretty pohjapiirros, josta saatte suhteellisen käsityksen ihanasta 36 neliöstä ja pysytte ehkä jutussa mukana paremmin..
Täällä on huonekalut vaihtaneet olohuoneessa hurjasti paikkaa, siis siitä ihan alkuperäisestä ja esitellystä järjestyksestä. Tiinan asukuvista voi vähän kurkata, miltä näytti perjantaina, jos kiinnostaa. Avonainen, 'kaikki seinää pitkin' -järjestys tuntui tosi pitkään toimivalta järjestykseltä.. Siis siihen saakka ku Dana oli täällä! Sillä oli tilaa leikkiä ja olohuoneen pöydät oli aina sivuun siirretty. Mutta mitäs nyt kun se täystuho ei olekkaan leikkimässä täällä? Mulla ahdisti tuo järjestys!

Ei siinä, järjestys toimi, mutta hyllyt oli aina ongelmana ja mulla on ihan liikaa tavaraa. En saanut koskaan pidettyä kotia siistinä ja tuntu, ettei millekkään ole mitään "omaa" paikkaa. Välillä taas tuntu ku olis ollut yks pöytä liikaa ja toisaalta yks liian vähän.. Ja kokonaisuus sisustuksena sekava. Pointtina on siis se, että mulla alko ahdistamaan kaikki mun tavarat kun ne näkyy joka paikkaan! Vaikka maalasin kaikki puisetkin hyllyt valkoiseksi, ei se riittäny. Mulla tuli selvästi sisustusmasennus!

Koska nyt Dana ei ole täällä, eikä leikkitilaa tarvita niin pystyin vaihtamaan järjestyksen jälleen. Ongelmana on tuo mun olohuoneen koko. Tässä tilassa tosiaan tarvitaan mielikuvitusta, jos haluaa saada aikaan toimivan järjestyksen. Toinen ratkaiseva tekijä oli häkkivarasto, jonne sain raahattua halutut tavarat talteen, eli tässä tapauksessa kyse on TV-tasosta. Se on erittäin ruma, epäkäytännöllinen ja muutenki halusin päästä siitä eroon. 

Tv on siis ollut ongelma täällä monessakin suhteessa. En halua, että ikkuna peittyy, mutta pienen seinäkappaleen edessä oli ongelmana johdit, koska anteenin paikka on ihan jossain muualla. Kamala piuha kiersi tietokone pöydän takaa sohvan alle ja sieltä maton kautta vasta hyllyn taakse ja sieltä telkkariin. Vaikeaa sanoisinko ja mulla se ärsytti ihan suunnattomasti. Myöskin se, että keittiön pöytä on jääny kokonaan käyttämättömäksi siksi, että vieraat ovat aina katsoneet tv:tä, eikä sitä voinut katsoa keittiöstä.

On siis muuallakin tapahtunut pieniä muutoksia ja vihdoin tajusin, ettei kaikkien koriste-esineiden tarvi olla esillä yhtäaikaa! Eli vihdoin sain laitettua osan kaappiin piiloon, jes!


Eteisessä ja keittiössä on tapahtunut vähiten muutoksia. Suurimpana muutoksena on se, ettei joka paikassa pursua tavaraa tai vatteita. Varsinkin eteisen pieni jakkara on paha keräämään kaikki vaatteet ja pyykit pursuavaksi kasaksi. Pitäisi keksiä siihen jokin järkevä ratkaisu, ennenkuin sama tilanne tulee eteen.

Tavoitteena olisi ensi viikolla saada siivottua vaatekaapit kuntoon ja siirtyä pikkuhiljaa hyllyjen laatikoihin ja niihin saada jokin järkevä järjestys :) Mutta son vasta ensi viikon murhe, varsinkin ku tiistaina on vapaata koulusta!


Enään ei sauna toimi varastona tai ole korut piilossa. Pieni iittalan aaltokin pääsi koristamaan mun hammasharjoja :) Kylpyhuone on muuten entisellään, mitä nyt kaappien järjestys ja pieni hylly ovat vaihtaneet paikkaa. Kylppäri on kyllä tän kodin sydän, tilava myös pyykkipäivänä ;)


Kun puhuin siitä liiallisesta tavarasta niin nyt on kaikki turha piilossa! Vain 'makkarista' näkee mun tavarat ja hyllyn toinen osa toimii tv-tasona. Tv ei peitä ikkunaa häiritsevästi verhojen vuoksi. Nyt myös olohuoneen pöytä ei ole jatkuvasti tiellään potkittavana ja kahvittelut voi tapahtua keittiössä :) Oon kyllä tyytyväinen, kun kaikki tavarat eivät mene pitkin seiniä ja yhdessä blogissa sanottiinkin, että pienissä asunnoissa se toimii parhaiten ja niin minustakin :)

Joku saattaa miettiä, että sama järjestyshän tuo on kuin ennen, mutta jos oon eläny neljä kuukautta erillä järjestyksellä niin vaihtelu virkistää ja tunnelma on ihan eri valmiissa kodissa kuin puolikkaassa. :) Rakastan mun kotia just nyt!

You Might Also Like

6 Kommenttia

  1. Vanhempien luona asustelee nyt keväällä :) Odottaa siellä, että saan isomman kämpän ja kaks asukasta niin viihtyy paremmin täällä.

    VastaaPoista
  2. mulla oli kans tv tollasen ikeahyllyn päällä! alko kuitenki ketuttaa ettei dvd-soitin sopinu siihen ni oli pakko hankkia tv-taso :D muuten tykkäsin siitä ku mun tv oli just saman pitunen ton hyllyn kanssa, näytti/näyttää kivalta. :)

    Mistä toi tietokone pöytä muuten on? Yritin sitä joku päivä täältä blogista jo tonkia.. haluisin just jonku tollasen pienen sievän ja näinkin jossain mainoksessa samanlaisen mutta en muista missä!

    VastaaPoista
  3. Rosa: Mulla ei ole onneksi sellaisia ongelmia, ennemminki oli sen toisen tason kanssa ku en nähnyt edes kattoa sitä jos olkkarin pöydällä oli tavaraa :D

    Niin ja työpöytä by IKEA ;) siellä oli monen laisia eri vahtoehtoja ja itse tykästyin juurikin tuohon siroon kokoon tuossa :)

    VastaaPoista
  4. Kivannäkönen asunto! :)
    Vähän häiritsi kalansilmäobjektilla otetut asuntokuvat, niistä ei saanut oikein selvää ja hahmottaminen muutoksista ja mittasuhteista oli vaikeaa..
    Blogi on mukava ja lämminhenkinen, taidatte olla positiivisia naisia siellä ruudun takana :)

    VastaaPoista
  5. Ano: Kiitos, mulla on laajis aika hajoamis pisteessä, niin nyt tuli fisulla kuvia :) pieni tämä asunto on niin ei muuten olis edes näkynyt kaikki tarpeellinen :)

    Ollaan me aika positiivisia, ei kukaan jaksa negatiivisia juttuja edes lukea :)

    VastaaPoista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK