L: Kesäkuun liikkumiset

8.7.12



Kesäkuun liikkumisiin olen todella tyytyväinen. Varsinkin siihen, että töissä on niin rankkaa nostella lautoja ja kokoajan pieni hiki pinnassa. Son semmosta hyötyliikuntaa koko päivän ajan. Alussa jaksoin nostaa ehkä yhden lauan ja nyt nousee jo neljä kerrallaan! Tiilien kantaminen katolle olisin sitten ihan kamalaa ja lihakset niin jumissa :D

Löysin vohdoinkin rakkauden mun inhokkiin, eli kuntosaliin! Ostin sinne kortin ja päätin, että nyt saa alkaa lihas kasvamaan. Olen aina vaan vähän pakosta menny sinne ja yrittäny tehdä kaiken ihan väärin, mutta nyt kun kävin ohjaajan kanssa mun saliohjelman kokonaan läpi liike liikkeeltä niin ei se ole vaikeaa, kun tekniikan osaa oikein. Se tuntuu oikeassa lihaksessa ja fiilis mitä kamalin ku pääsee kotia = sen takia on niin kiva aamulla herätä ku paikkoja särkee :D

Kävin muuten tossa pari viikkoa sitten kehonkoostumusmittauksessa! Luulin olevani ihan hirveässä kunnossa, mutta yllätyin ihan positiivisesti. No rasvaa nyt oli ihan liikaa ja sen tiesinki, mutta lihasta oli enemmän ku mitä ajattelin, eikä sitä vaarallista sisäelinten rasvaa ollut juuri ollenkaan. Muuten kaikki muut arvot oli ok, eli tästä ei ole suunta kuin parempaan ja ajattelin joskus marraskuussa käydä seuraavan kerran niin näen, kuinka paljon olen kehittynyt :)


Salilla mulla inhottaa eniten ne ihmiset, jotka tuijottaa. Eikös se ole vaan hyvä, että ihmiset liikkuu ja urheilee? Muutenki avun pyytäminen on jotenki vastenmielistä muille, varsinki jos haluaa tehdä penkkiä ja tarvin siihen jonku takaamaan, ettei se tanko tipu viimisillään mun päälle. Onneksi pikkuveli suostu mun kaveriksi ja sekin nyt innostu salista :) Salilla mulla on toisena tavoitteena saada soudussa kaksi aikaa lyhyemmäksi: 2000m soutu alle 10 minuuttiin ja 500m spurtti alle 2 minuuttiin. 

Kirjoitan salipäiväkirjaa mun liikkumisista ja merkkaan ylös nostetut kilot. Näin pytsyn seuraamaan edistystä ja ei tarvitse joka kerta miettiä, paljonko sitä tuli viime kerralla painoa mihinki tankoon jne. Myös lenkit ja matkat merkkaan niin saa katsoa, pääsiskö sitä joskus sen 10km juoksemaan :) Puntarilla en halua käydä, mutta mittaan kerran kuussa, että paljonko senttejä on lähtenyt, mutta kunnon kohotus on nyt ekana mielessä.

Ruoka on aina ollut mulle se pahahin "ongelma" ja nyt vähän vaihtelevalla menestyksellä yritän opetella säännöllistä ruokavaliota ja mittauksessa mulle sopiva päivittäinen kalorien määrä olis 1418kcal ja siihen olen nyt tähännyt. Paremmin pystyn opettelemaan sitten, kun saan itse tehdä ruuat ja koulu jne. :)


Vaatteet piristää kummasti. Olenkin kuluttanut ihan liikaa rahaa urheiluvaatteisiin ja seuraavaksi pitäisi ostaa joko uudet nauhat juoksukenkiin tai sitten uudet kengät. Juoksulippis pitäisi myös napata mukaan.. Muutenki shoppailen mielummin urheiluosastolla kun muualla :D Elokuussa on tulossa häät, jonne saan ostaa uuden mekon!

Onneksi mulla on koira, joka varmasti saa liikkumaan myös laiskoina päivinä :) Nytkin pitäisi lähteä ilta pisulle ja kaukaloon heittämään palloa.

You Might Also Like

2 Kommenttia

  1. Oih munkin pitäisi ostaa lisää lenkkivaatteita!

    Mulla on kans ollut pieni kuntoiluprojekti tässä menossa, tavoitteena astetta sporttisempi kroppa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaatteet piristää kummasti ja innostaa liikkumaan :-)

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK