Viisi matkaa

2.2.13

Tässä muutama fiilistelykuva täältä kylmyydestä, matkakuumetta on havaittavissa ihan liiaksi asti, mutta varmaan vasta syksyllä pääsen reissaamaan seuraavan kerran.. :s 

Mutta nyt tulee viisi kohdetta, jonne aion matkustaa lähitulevaisuudessa/ haaveilen matkustavani mahdollisimman pian :) Dubaihin mulla haluttaa just nyt niin kovasti, mutta olen käynyt siellä 5 -vuotta sitten, niin pitää sitä muutakin paikkoja nähdä. Siinä on muuten täydellinen kohde yhdistelmälle: kaupunki- ja rantalomalla samassa paketissa ;)

Mulla on ihan hirveä hinku Kiinaan ja Rikun kaveri asuu nyt Hongkongissa, mutta meän harmiksi se muuttaa luultavasti takaisin suomeen kesällä :/

Rakastan Kiinan maisemia, shoppailua ja sitä fiilistä olla halvassa hostellissa pelkästään repun kanssa. Mutta jos suunnitelmat menee yhtään putkeen, niin vuoden sisällä lähden kiinaan, tosin Shanghaihin, mutta se riittää mulle. Tosin alkoi jo nyt kauhistuttamaan, mitä sitä söis reissussa.. En tykkää kiinalaisesta ruuasta yhtään :D

Kuka nyt ei haluaisi käydä vähän rannalla makoilemassa Australiassa ja samalla reissulla nähdä kenguruita ja syödä hyvin. Kait sitä vois tuon ruman hökkelönki käydä kuittaamassa nähdyksi, mutta Austraaliassa on sitä jotain, minkä haluan kokea :) 

Uusi-seelanti taas lumoaa nuilla Taru sormusten herra -maisemillaan ja mulle kelpaisi tuollainen vähän "kylmempikin" reissu. Ah, nyt jo sielu lepää, kun katselen nuita kuvia. :)

Bali-Gili-Indonesia mulla kiinnostaa ihan hulluna. Samoin Malesia ja muut aasian maat. Mulla kiinnostaa se kulttuuri ja tunnelma tosi paljon. Haluan niistä jokaiseen, mutta Thaimaan voisin skipata välistä, en vaan halua sinne matkustaa. Mutta joo, kukapa nyt ei postikortti-maisemissa haluaisi rentoutua ja uida kristallin kirkkaassa vedessä. Ja se tärkein, palmuja..

Olen päättänyt jo pikkusena, että mun häämatka kohdistuu Fijille, sitten kun on sen aika. Riku tosin ei vielä tätä tiiä, mutta kyllä se siihen suostuu :D Mutta kuvitelkaa, saarella keskellä valtamerta, vain minä ja rakas.. Ja ne palvelijat ja sika kalliit hotellit ja lennot.. Unohdetaampas koko juttu :D

Tämä on ihan uusi ihastuminen, koska en ole ennen haaveillut matkustavani afrikkaan, mutta luokkakaverin kertomukset Kap Verdesta sai mut kiinnostumaan. Miksei sitten kävis ihan Etelä-Afrikassa? No tuskin tulen ihan heti sinne saakka menemään, mutta Verdelle voisin lähteä vaikka heti :)

Kaksi uutta kodetta myös saatu listalle. Meillä koulussa kävi eräs mies kertomassa Brasiliasta ja siellä olis moneksi viikoksi tekemistä! Historia kun kiinnostaa nykyisin mulla aika paljon niin mikäs sen parempi paikka yhdistää lomailu ja nähtävyydet kun Rio, joku sademetsä tai kun mennään ylemmäs kartassa, niin Mayalaisten pyhiinvaellukset Meksikossa (ne, joiden mukaan piti tulla se maailmanloppu 20.12.2012) jne. Samaisella reissulla pääsis Losiin tai Nykiin, mutta se saa nyt unohtua :)

Ok myönnän, nämä kohteet kiinnostaa myös valokuvauksellisesti, tuollaisissa maisemissa ei voi saada huonoja kuvia ;)

Extrana kaiken pohjalla on niinkin läheinen maa, kuin Norja. Ja tarkoitan tällä sitä pohjoista, korkeita vuoria ja lumoavia maisemia! Varsinkin kesällä/syksyllä tällainen muutaman päivän autolla ajelu kameran kanssa olisi ihan huippu juttu! Olen käynyt pohjoisessa Norjassa joskus kolmannella luokalla, mutta olin silloin niin pieni, etten paljoa maisemia katellut :(

Mutta joo, tuo viimeinen kuulostaa ehkä realistisimmalta, mutta aina saa ja pitää unelmoida :) (Ja koska en ole käynyt nuissa kohteissa, en voi väittää kuvia omiksi. Kaikki kuvat googlesta, kyseisen maan hakusanalla.)

You Might Also Like

4 Kommenttia

  1. Kiva postaus :-)
    Mie oon kerran käyny päivän autoreissulla Norjassa, just siellä pohjosessa, ja voi vitsi niitä maisemia! Oon monta vuotta haaveillu road tripistä Pohjois-Norjaan, mutta pitäis saada se auto (ja kuski) ja matkaseuraa... Ja kamera! Jos pääsis edes yheksi päiväksi tsiigaileen nuita maisemia niin ah olisin taivaassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joku pidennetty viikonloppukin riittäisi kun ajais Utsjoen kautta Kilpisjärvelle ja takas.. Tai edes se yksi päivä! :)

      Poista
  2. Mie haluan Balille.<3 Nojoo kaikki nuo muutki kohteet ois kyllä enemmän ku jees. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Millon lähetäään????? No jos ootetaan, että saadaan elämä kohdalleen :D

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK