Kelkasta salille ja nukkumaan!

31.3.13


Väsynyt ihminen täällä viimeisillä voimillaan tuli kertomaan, kuin huippu päivä tänään on ollut! Vaikka mun pikkuveljen aurinkolasit ovat kaikkea muuta kuin tyylikkäät, niin niiden avulla jaksoin katsella kauniita maisemia nelisen tuntia kelkkaillen! Matkaakin kertyi 80km, eli koko viikonloppuna ainakin yhteensä 120km on huristeltu! Hitsivie kun olen rakastunut ja hurahtanut täysin kyseiseen lajiin! Voisin vaikka heti ostaa oman kelkan ja ajella vaan ympyrää ja nyt isommalla porukalla pääsi tuntumaan eri kelkoilla ja sain ihan mukavasti jopa ite ajella! Ensi kerralla en kyllä päästä ketään muuta rattiin ja ajelen vaan yksin! Uskottavana kelkkailijana piti laittaa oikein päälle tuo kuuluisa amisten takin, mutta se kyllä hoiti hommansa, eikä ollu kylmä! :D

Omaa kelkkaa odottaessa ja väsyneenä raahauduttiin Rikun kanssa myös illemmalla salille! Kädet ja selkä alkaa olemaan kelkkailusta sen verran jumissa (ja jos joku väittää, ettei kelkkailu ole liikunnallista ja raskasta, niin ajelee eka ite vanhojen miesten perässä 30km täydellä vaihdilla ja tulee sitten sanomaa, että tuntuuko missään..) että tänään treenasin sitten jalat aika pikasesti tunnissa.


Meidän rakas sali ei koskaan petä ja saatiin tänäänkin olla ihan kahdestaan Rikun kanssa! Meikä tykkää treenata yksin silloin, kun treeni sujuu hyvin.. Ja tänään se suju, vaikken ihan omaa ohjelmaa tehnytkään! Täällä ei ole kaikkia laitteita ja pitää aika paljon soveltaa liikkeissä, niin täällä on hyvä tehdä perusliikkeistä isommilla painoilla. :) Uusia paino ennätyksiä vedeltiin ihan reippain mielin melkein jokaisessa liikkeessä, vaikka jollekkin nämä mun minipainot on pieniä, niin kohti suurempia mennään!

Aluksi lämmittelyä pyörällä intervallisesti nopealla tahdilla 7min. Pika venyttelyt ja ravistelut siihen päälle.
Sitten lämmittely jatkui jalkojen lähentäjillä ja loitontajilla, joita en tee ikinä millään muulla salilla kuin täällä ja nämäkin tosiaan lämmittelyksi. Loitontajassa 3x8-12, 65kilolla ja lähentäjässä 3x8-12, 60kilolla.

Kaikkien rakastama sumokyykky 20 kilon käsipainolla, penkkien välissä. 2x10 tuolla 20kilolla ja 1x20 16 kilon painolla.


Sitten pumpattiin pyllyä, eli lantion nostoa penkillä ja 10 kilon paino siihen päälle. 3x10 ja 3sek pito yläasennossa. Aloinpahan vaan miettimään näitä kuvia katellessa, että miksen tehnyt tuota samaa liikettä lattialla, niin olis saanut isomman painon mukaan.. Joskus näin, mutta tuntu pyllyssä ja se on tärkeintä! :DD

Takareisille teinkin sitten suorinjaloin maastavetoa 3x8. Jos tanko on 15-20 kiloa (pitää kysyä Rikulta, paljon se paino) + kummassakin päässä on 15kiloa painoa, niin 45-50kg oli yhteensä painoa. Viime viikkosesta noussut taas kympillä ylöspäin! Tukivyö tekee makkaroita, mutta tehkööt, salille ei tulla kaunistelemaan!

Sitten mun rakastama jalkojen ojennus, eli etureidet saa huutaa lujaa hapoilla!! 2x8 75kilolla ja 1x5 80kilolla! Onhan tuo ihan kivasti alkanut saamaan muotoa, en valita ;)


Mun piti kokeilla tänään, saisinko jalkaprässissä enemmän kuin 120kiloa, mutten sitten yksinkertaisesti jaksanut. Tein 90kilolla 3x8-12 pumppaukset ja lopuksi pohkeille prässissä 20 toistoa

Toki olisin voinut vielä tehdä yhdenjalan kyykkyjä jne, mutta tuo sai luvan riittää tälle päivää. Aika hyvin tuo kelkkailu + sali vei voimat ja olen nyt ihan naattivalmis menemään nukkumaan, enkä muuten ole nousemassa huomenna omilla lihaksilla, sen verran tiukkaa tekee kävely. Hyvä päivä, hyvä treeni, nyt odottamaan huomista treeniä :)

You Might Also Like

4 Kommenttia

  1. Onko tuo sali siis Torniossa :o

    VastaaPoista
  2. sinuna ottaisin jalat kapeemmalle SJMV:ssä, kuvan perusteella teet aika leveältä? :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heijoohoo, tein kyllä kapeammallakin, mutta sattu just kuvaan tuo leveämpi! Hyvä huomio, kiitos siitä :D

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK