Nyt minä vastaan!

16.3.13

Kiitos kysymyksistä. Nyt ajattelin jopa vastata niihin! :D


Missä haluaisit olla 10 vuoden päästä?
-Apua, olen silloin melkein 32-vuotias. En osaa ajatella ehkä niin kauas, mutta ehkäpä siihen mennessä olen nähnyt maailmaa, olen vakituisessa työssä ja perustanut perheen. Toivon myös, että olen päässyt raskauskiloista eroon ja olen terve :)

Milloin olet tyytyväinen elämääsi?
- Kaikista tyytyväisin olen viikonloppuisin, kun saan olla joko Rikun kanssa ihan vaan löhöillen kotona tai jos olen perheen luona höpöttelemässä. Eli silloin kun pystyn unohtamaan koulustressin ja muut, niin olen tyytyväinen. Toki salitreenin tai muutenkin urheilun jälkeen olen tyytyväinen siihen, etten jäänyt sohvalle makaamaan!

Missä haluaisit käydä elämäsi aikana tai mihin haluaisit muuttaa?
- Oi, haluaisin tehdä ja olla niin monessa paikassa kuin mahdollista! Ja vielä ennenkuin täytän 30-vuotta niin asun vuoden ulkomailla ja se on päätetty juttu! (Ausseihin ei saa vuoden työviisumia yli 30-vuotiaana ja siksi tuo "aikaraja")

Mikä olet horoskoopiltasi?
-Leijona olen, mutta tunnen olevani enemmän Vaaka ja se onkin mun "nouseva" merkki. Hehe, olen joskus uskonut horoskooppiehin, vaikken nykyään niitä lue :)


Mikä sinusta tulee isona?
- Toivottavasti onnellinen. Toivottavasti hyvässä kunnossa. Toivottavasti hyvissä töissä.. Emmie osaa ajatella nuin pitkälle kun en nytkään tiedä, mikä musta tulee isona! Haluan ison omakotitalon <3

Mikä on sinun tavoite liikunnassa seuraaville kuukausille? 
- Lähinnä nyt karistaa viimeiset rasvakilot pois ja pysyä tavoitteessa. Salia ja aerobista hyvässä suhteessa = paras tapa :)

Mitä aiot tehdä valmistumisesi jälkeen?
- Jos sitä vaikka ensin huokasis ja sitten menis töihin. Oli se sitten kaupan kassa tai vk-ohjaajan työtä niin nyt kelpaa mikä vaan, ettei työttömänä tarvi olla!

Lemppari/luotto kauneudenhoitotuotteesi, korusi ja vaatekappaleesi?
- bb-voide on ehdottomasti päivittäin käytössä, hopean piikkinen kaulakoru on pelastaja (alla) ja perus GT:n topit on ahkerasti käytössä. Nyt myös farkut on vallanneet mun kaapit!


Jos saisit valita minkä vain ammatin itsellesi (vaikkei se todellisuudessa olisi välttämättä mahdollista), mikä se olisi ja miksi? 
- Realistisin olis ehkä viittomakielen tulkki, mutta työllistyminen täällä pohjosessa on vähän +-nolla meninkiä. Mulla nyt kiinnostais hirveästi ravitsemusterapeutti tai liikuntaneuvoja/ PT:n ammatti, eikä nämä ole edes mahdottomia ajatuksia, muten myöskään fysioterapeutti jne. Yks mistä olen pitkään miettinyt pienessä mielessäni on puheterapeutti, mutta mulla itsellä on lukihäiriö ja yliopisto tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikealta idealta. :/ Antaa Jennin sitten tulevaisuudessa opettaa mua puhumaan :D

Onko Dana sun ikioma koira? 
- Papereissa lukee opistajana mun nimi, eli ikioma se on :)

Jos saisit nyt jostain 3000 € ja kaikki pitäisi tuhlata, mihin käyttäisit rahat, mihin investoisit ihan ensimmäisenä?
- Louis Vuittonin laukun!! No ei vais, tuo vois mennä niinkin tyhmään asiaan kuin opintolainan maksamiseen ihan tuollaisenaan tai lähtisin ulkomaille kuukaudeksi! Elämä on valintoja täynnä :D


Haave, jonka salaa (tai vähemmän salaa!) toivot vielä jonain päivänä toteutuvan?
- Gröhöm.. Bodyfitness tai bikinifitness lavoille olis kiva päästä kisaamaan jonain kauniina päivänä, mutta se on ihan salaisista salaisin haave, jota kohti on hyvä tähdätä, mutta en välttis koskaan tähtää edes niin korkealle.. Saa nähdä :D

Missä olet matkustellut, mihin haluaisit matkustaa?
- Pikkusena, olisko kolmannella luokalla matkustin kuoron kanssa pohjoisessa Norjassa ja 2008 kävin sukulaisten kanssa pari viikkoa Dubaissa. Rikun kanssa ollaan käyty 2010 Rodoksella viikko ja Kiinassa  2011 oltiin kolmisen viikkoa. Voisin matkustaa ihan mihin maahan tahansa, se avartaa niin paljon ja sielu lepää aina lomalla! Ja mielellään ilman määränpäätä ja rinkkojen kanssa!

Paljasta joku outo tapasi!
- Mun sisällä sisimmässäni asuu pieni nörtti. Tykkään hirmusesti pelata pleikkarilla ja aina pikkuveljen kanssa saatan monta tuntia vaan katsoa toisten pelaamista. Ennen pelasin enemmän kuin nykyisin, mutta jos joku aukasee pleikkarin meillä niin saa mut siihen kaveriksi :D

Millä salilla käyt?
- Just nyt en käy missään virallisesti, mutta rollon Gym everbody on kyllä ollut suosiossa pitkään ja jatkan siellä, kunhan takas sinne pääsen. Saa ehdottaa Oulusta hyviä saleja, kun en siellä liikkumattomana halua olla! :)


Ootko koskaan käyny ryhmäliikuntatunneilla esim. bodypumpissa ja mitä mieltä oot niistä?
- Kävin pitkään niin kunto- kun kilpanyrkkeilyssä ja olin jopa vetäjä ja siskon soutuspinning tunneilla kävin muutamia kertoja. Callanetics tunneilla myös kävin aikoinaan ahkerasti ja viime syksynä taas nyrkkeilyssä. Häätyy myöntää, että saan paremmin tehtyä treenin kun teen juuri omaan aikaan ja omalla tahdilla. Mulla alkaa aina ahdistamaan ryhmätuntien aikataulut ja tulee huono omatunto jos en menekkään sitten tunnille. Joten oon selvästi sali ihminen ;) Mulla kyllä kiinnostais bodypumppi tai joku vastaava.. Niin ja hot jooga! Myöskin jos olis mahdolliata niin crossfit treenejä alkaisin harrastamaan vaikka heti!

Haluaisitko asua lapissa vielä valmistumisen jälkeen vai suunnitteletko muuttavasi pois pohjoisesta?
- Vähän pakosta asun nyt ainakin muutaman vuoden täällä ja ehkä vielä pohjosemmassakin.. Haluaisin kovasti lähteä jo muualle, mutta saa nähdä.

Missä haluaisit olla erityisen lahjakas?
- Haluaisin osata laulaa. Mulla on hyvä rytmitaju ja sävelkorva, mutta mun lauluääni on ihan karsea. Möskin haluaisin olla hyvä ja luonteva  puhuja! Ärsyttää olla sönköttäjä ja vihaan soittaa puhelimella..

Häpeätkö (tai häpesitkö) jotain osaa kehossasi?
- Ennen häpesin koko komeutta, nyt häpeän mun keskivartaloa ja reisien sisäosaa. Kait sitä vois olla kaikin puolin lihaksikkaampi sitten joskus ja treenaamallahan tästä pääsis eroon :)

Kauanko olet seurustellut?
- Ootas... 1..2.. viis ja puoli vuotta tulee tässä kuussa.. Eli kauan :)


Suunnitteletteko häitä/kihlautumista lähivuosina?
- Tuskin. Ei ole mikään kiirre eikä suhteeseen tarvita mitään sormusta sitoutumista varten. Mennään sitten kun siltä tuntuu :)

Missä kaupungissa haluaisit asua? 
- Oi. Nyt haluaisin muuttaa Kuopioon... Tai Helsinki-Tampere jne. kiinnostais myös. Oi!

Ootko koskaan asunut yksin?
- Asustelin ensimmäisen opsikeluvuoden yksin omassa luukussa :) (alla)

 Jos saisit valita vain 5 huonekalua/elektronista laitetta kotiisi, mitkä valitsisit?
- Paha kysymys.. Sänky, Pentikin lamppu, puhelin, laturi ja JÄÄKAAPPI :D Niillä pärjää jo pitkään :)


 Mikä sai sinut aloittamaan blogin kirjoittamisen aikoinaan?
- Kirjoittelin livejournaliin omaa päiväkirjaa muutaman vuoden kunnes hoksasin bloggerin ja onhan tässä tullut höpötettyä jo nelisen vuotta. Täällä pystyy jakamaan sellaisia asioita, mikä ei välttämättä jaksa muita kiinnostaa normaalissa keskustelussa. Esim. Vaatteet ja valokuvat on helppo jakaa muille nähtäväksi jne :) Ja onhan tämä ollut mukavaa!

Mikä on suosikkiblogisi? 
- Tykkään nykyisin lukea urheilupainotteisia blogeja ja kaikki nyt Indiedaysin blogit tietää niin turha alkaa niitä linkittämään :)

Mitä mieltä olet tatuoinneista/lävistyksistä muilla? entä ottaisitko itsellesi?
- Mulle on se ja sama, onko vai ei. Joillekki sopii ja joillekki ei. Tatuoinneissa arvostan kauniita kuvia, mutta kohtuus kaikessa. Uhkailin 13-vuotiaasta saakka, että laitan naaman ja kehon täyteen lävistyksiä ja tatuointeja kun olen täysikäinen.. Ei ole kyllä vieläkään yhtään lävistystä tai kuvaa laittanut, vaikka nuorena tein salaa muutaman huulikorun itelleni. En enään vois laittaa koruja, mutta tatuoinneissa on muutamia ideoita, joista yksi toivottavasti toteutuu vuoden sisällä (ja siihen kuulema jää koukkuun, niin lisääkin on mietetty!) Ammatin vuoksi en enään käsiini tai hirveän näkösälle paikalle laittaisi, mutta ken tietää.

Miksi lähdit opiskeleen viittomakielen ohjaajaksi?
- Hyvä kysymys. Mulla lähti aikasemmin opiskelemaan pari tuttavaa rollon yksikköön ja niiden kertomusten perusteella hain kouluun, koska viittomakieli tuntu tosi mielenkiintoiselta! Ensimmäinen mielikuva alasta oli täysin väärä ja vasta opiskelun aikana olen huomannut, ettei se vastannut odotuksia. Nyt olen kuitenkin löytänyt suunnan, mihin tähtään loput opinnot ja se on helpottanut kummasti motivaatiota. Pahin juttu on se, ettei ihmiset tiedä, mikä vk-ohjaaja on!! Ja voin sanoa, että tästä syystä meitä alotti yli 30 opiskelijaa ja meitä valmistuu keväällä kahdeksan.. Vk-ohjaajan tulee myös olla hurveästi esillä ja itse olen hieman ujon puoleinen, joten olisin valinnut toisin näin jälkiviisaana. Rakastan viittomakieltä ja se on koulussa ollut parasta, tosin tähän kuuluu paljon muutakin kuin kieli. Oon tekemässä aiheesta kattavaa postausta, mutta se on vielä vähän vaiheessa :)

Mistä saat motivaatiota liikunnan harrastamiseen huonoina päivinä?
- Omat vanhat kuvat! Se, etten halua koskaan palata menneeseen muotoon auttaa huonoina päivinä. Samoten se hyvä olo treenin jälkeen, jota alkaa kaipaamaan pidemmän liikkumisen jälkeen.


Miksi et tykkää Oulusta? :--D Mitä teet oulussa viis viikkoa?
-Pienenä sanoin aina, että muutan isona Ouluun. Haaveilin siitä kauan aikaa. Käytiin siellä paljon shoppailemassa ja monesti ole junalla sinne kulkenut yksin. Nykyisin kun menen sinne, mulla alkaa vain ahdistaan. Ja kuka nyt sellaisessa paikassa haluaisi olla? Muutenkin tuntuu, että kaikki puolituttavat ja opiskelututtavatkin asuu siellä ja tunnetusti "en tee mitää samaa kun muut" - ihmisenä haluan jotain muuta ;) Nyt on aika kuitenkin murtaa myytit ja oleilla siellä se 5 viikkoa työharjoittelussa. Jos vaikka mieli muuttuis (no ei muutu!)

Mitä aiot tehdä valmistumisen jälkeen?
-Töitä, töitä ja töitä. Koulut saa riittää vähäksi aikaa ja olen vaikka siivooja, jos vaan pystyn elämään sillä. Muutenkin on aika saada jalkaa oven rakoon töiden suhteen ja nyt jos koskaan on aika jättää opiskelut sivuun vähäksi aikaa.

Milloin haluat lapsia? Vai haluatko? Montako?
Nuorena halusin lapset mahdollisimman nopeasti ja nuorena. Nyt en todellakaan olisi valmis äidiksi, vaikka kaverit kovaa tahtia alkaa ilmoittamaan vauva uutisiaan. Sanotaanko kysymykseen, että sitten joskus, ajallaan ja haluan 1-2 lasta. 

Haaveiletko häistä ja millaisista? 
Jos nyt ensin pääsisin kihloihin.. No ei tässä tosiaan ole mikään kiire :D


Monenko kanssa olet seurustellut?
- Olen tosiaan seurustelija, enkä varmaan osaisi olla hetkeäkään sinkkuna. Ala-asteella "hellut" vaihtui ahkerasti, mutta oon seurustellut seiskalta saakka "vakavasti".. Oliskohan 4 pidempää suhdetta, joista lyhin on puolitoista vuotta ja amiksen ykkösellä, 16 vuotiaana aloin hellustaan Rikun kanssa ja edellee tällä mennään :)

Inhokki ruoka ja lemppari ruokasi?
- Rakastan hernekeittoa ja maitoa! Ihan totta :-D Olen aika kaikkiruokainen nykyisin, mutta sinapista en tykkää missään muodissa ja väkevät alkoholijuomat on pahoja. Myös julmusti ja ällömakeat limukat on pahoja! 

Onko Dana unelmakoira ja haluatko joskus lisää lenmmikkejä?
- On ja ei. Danassa on paljon hyvä, se on rauhallinen ja rakastava koira, mutta nykyisin se haukkuu hirveästi hissille ja joskus sen huomionkipeys juoksujen aikana on ihan kamalaa. Myöskin Dana sais olla rohkeampi ja ei niin arka muiden koirien kanssa, mutta muuten ihmisläheisenä koirana se on just hyvä mulle :) Ja on suunnitteella toinen koira, mutta ei vielä!

KIITOS KYSYMYKSISTÄ, muutamaan tulee myöhemmin vastaus erillisessä postauksessa :)

You Might Also Like

0 Kommenttia

Bloggerin lukijat

FACEBOOK