Kehoni koostumus!

22.5.13

Viikko sitten ------------------------------------- helmikuussa otettu
En ensin meinannut laittaa tätä kehonkoostumusmittausta, mutta no, samapa tuo.  Ensimmäinen mittaus tehty helmikuussa superdieetin jälkeen ja nyt viimeviikolla tämä uusin. Väliä siis 3kk. Olen niin sopusuhtaisen sopusuhtainen kun ihminen voi olla, rasvaa keskikropasta vähentyny ja jokapaikka tiivistyny pikkusen.

Tosin myös se rasvaton massa on pienentyny, eli käsistä lähteny lihasta -100g ja jaloista kans. Tosin se ja rasva yhteensä on tehnyt mun jaloista tasavertaiset, kun ennen oli melkein kilo eroa oikean ja vasemman välillä! Tehtiin samalla mittaukset ja senttejä oli lähteny vyötäröstä -2cm, lantiosta (pyllystä) -2cm, reidet oli -1cm ja tasaantuneet samaan mittaan (viimeksi 1cm eroa) ja pohkeista -1cm. Eli epätasapainoinen kroppa on tasaantunut! Ja mun reidet ei enään osu yhteen kävellessä!!


Tässä pitää huomioida se, että aikaväli on 3kk, joista kaksi meni lähes kokonaan makoillen ja ihan kökköä syömällä. Nesteet mulla on hyvät, aineenvaihdunta oli parantunut vähän, eli 1401 kaloria tarvin aineenvaihdunnan toimimiseen. Oon tasapainoinen ja se, mitä itse ihmettelen suuresti, että mun keskikropassa on normaalia vähemmän rasvaa.. MITÄ? Tuota en usko, mutta sisäinen rasva on kyllä vähäistä ja siitäkös olen iloinen :)

Mitäs muuta? Paino oli tippunu vähän, mutta rasvaprosentti pysyy samana. Ei ollut yllätys mulle. Toisaalta tämähän ei ole mikään isompi herra, jota totellaan armollisesti, vaan ihan suuntaa antava! Ja kannattee aina tehdä samalla koneella niin ei tule liikaa vääristymistä. Tulokseen vaikuttaa myös kuukautisten kierto, onko mittaus mihin aikaan päivästä ja mitä on syönyt ennen.

Ja paras kaveri on edelleen peili. Ei mitta, puntari, vaan peili! Ja sitä aion tulevaisuudessakin totella :)

You Might Also Like

2 Kommenttia

  1. Heippa! Missäs Rovaniemellä saa mittailtua noin tarkkaan kehonkoostumuksen? :) Itse olen tammikuussa aloittanut salitreenin nollasta ja aivan huimaa kehitystä on tapahtunut vaikka biksukuntoon onkin vielä matkaa =) Parasta ois jos olis tullut mittailtua lähtötilanne niin tietäis lihasmassan lisäyksen ja rasvan määrän karistamisen, painoa on nimittäin tiputettu 6kg ja paketti on paljon tiukempi vaikkei olemus vaatteet päällä olekaan kuin "hiukan hoikistunut" :) Olis ihan huippua saada nyt jotain konkreettisia lukemia ja mittauttaa koostumus vaikka syksyllä uudelleen, jotenki tuommoset lukemat ne vaan tsemppaa jatkamaan projektia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtavaa! :) Itellä nyt menny vähän siten sun täten, mutta ei se mitään. :)

      Santasportilla olen tehnyt ja muistaakseni 20e maksaa pelkkä mittaus :) Kannatteekin tehdä aina samalla koneella ja suunnilleen samaan aikaan kuukaudesta (kuukautiskierto vaikuttaa tulokseen). En nyt tiiä tehdäänkö niitä kesällä kun ei ole opiskelijoita, mutta kannattee käydä kysymässä :)

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK