Asiaa hiuksista

27.7.13


Viime syyskuussa olen viimeksi etuhiukset leikannut ja nyt ne vaan kasvaa ja kasvaa. Maaliskuussa leikkasin sivun siilen lyhyeksi ja tällä hetkellä mun etuhiukset yltää leukaan saakka. Taas toisaalta mun oma pituus vaan lyhenee ja huononee..

Yli vuosi sitten (kuva alapuolella) mulla oli jo pitkät hiukset, tummana, sitten vaalennuksen jälkeen ne on taas lyhentyneet ja karhentuneet entisestään.. Kesäkuun alussa leikkasin omaa pituutta taas lyhyemmäksi, mutta mun mielestä ne on edelleen vaan karheat ja ne sojottaa joka helkutin ilmansuuntaan.. Siksi en ole niitä täällä erikseen edes esittäneet, koska viimeksi mulla on ollut hiukset blogin kuvissa auki? Niinpä :D


Pitkät hiukset olis tosi kivat, mutta olen alkanut miettimään muutamaa pointtia: Haluanko nyt suoraan kasvattaan pitkät ja huonokuntoisen ohuet VAI leikkaanko nyt lyhyen hyväkuntoisiksi, hoidan niitä hyvin ja saan hyväkuntoiset pitkät hiukset? Niinpä. Pidennyksiä en pysty käyttämään (aka mun taito ei riitä niiden hyvänä pitämisessä) ja toisena, pidän ihan liikaa hiuksia kiinni. Ne katkeilee ja muutenkin tuntuu niin nopealta! Toisaalta ne ovat niin huonossa kunnossa, etten vaan yksinkertaisesti halua pitää niitä auki..

Polkkatukan historiaa mulla löytyy, ammattikoulussa ja mustassa värissä otsatukan kanssa:


Olenko pikkusen edes haamun näköinen? Mustat hiukset olisi kivat, mutta en tosiaankaan halua siihen värjäämisen kierteeseen, että kolmen viikon välein mun hiukset leijuis ilmassa vaalean juurikasvun takia :D

Tämä nykyinen väri on 7cm juurikasvu, ruskea ja sitten se liukuvärjäys vaalea, joka lähtis lähes kokonaan pois leikkaamisen takia. Tämä hiusväri on ehkä hitusen tummempi, mitä haluaisin, mutta toisaalta vaalentaminen pilaa taas mun hiusta lisää, joten pitäiskö repäistä jollain vähän tummemmalla sävyllä? Tietty ei liian, ettei juurikasvu ala näkyä liikaa! Tai yksinkertaisesti en vaan värjää tai sitten sävytetään kevytvärillä tasaisemmaksi, että hius saa rauhassa kasvaa :) Joku vaalean kuparin sävy vois olla myös aika nami!


Tämän haaveilu on alkanut jo tästä hiuskokeilusta maaliskuussa (kuva alla), mutta nyt vasta uskalsin tuoda ideaa enemmän esille. Rikukin alkaa pikkuhiljaa hyväksymään sen tosiasian, että mun hiukset on niin kamalassa kunnossa, että vain leikkaaminen pelastaa ne. Se kiroaa aina näitä mun ideoita, mutta lopulta se vaan kehuu.. Paitsi silloin, kun leikkasin sivun ihan kaljuksi.. :D 

You Might Also Like

4 Kommenttia

  1. Mullahan itellä meni hermot värjäyksen pahoinpitelemään reuhkaan tuossa öööööm puoltoista? vuotta sitten ja vetäsin koko pään kuuden millin sängelle :D Nyt on ihan omalla värillä ja on kyllä paljon vankemman tuntonen hius ku sillon punapääaikoina. Ja oon jopa ihan sinut tämän oman, niin mitäänsanomattoman maantienvärisen, mutta silti niin monivivahteisen värin kans :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollu jo monta vuotta oman värin kasvatusta ja sitten taas väriä ja omaa ja väriä.. oon ehkä liian malttamaton? :D sävyttämällä lähellä omaa väriä sais sävyä, mutta katomma nyt mitä tästä tulee :D

      Poista
  2. Wow!! Nyt täytyy sanoa että sun esittelyteksti on kyllä ihan harhaanjohtava.. Oot kadehdittavan kaunis nainen nimittäin :) Näyttäis upelta sulla lyhyemmätkin hiukset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Apua, olen sanaton :') Kiitos kovasti!

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK