11 faktaa minusta 1/2

22:57

Veera käski kaikkien tehdä 11 faktan -haasteen, niin meikäpä tekee! Kysymykset oli sen verran hyviä, että jo ihan sen puolesta vastaan. Olen joskus tehnyt tän, mutta no, ihmiset muuttuu ja varmasti vastaukset myös :)

Tämä osottautui loppujen lopuksi todella haasteelliseksi, koska olen tehnyt tätä jo monen viikon verran. Aina olen korjaillut ja muuttanut ja lisäillyt kohtia. Ajatellut asioita yötä-päivää! Aika terapeuttista miettiä omaa elämää näin tarkasti ja syvällisen pelottavasti.


11 asiaa minusta:

1. Mulla on äärettömän huono muisti. Kunnon dementikko! En muista asioita, joita en kirjoita ylös. Olen myös huono muistamaan mitään päivämääriä, nimiä, bändejä, muistan kaiken parhaiten kuvista ja kasvoista.

2. Suutun nopeasti, mutta lepyn huonosti. En osaa pyytää anteeksi, ellen ole tosissani, oikeasti pahoillaan jostain asiasta. Pitäisi ehkä osata olla rennommin.. Olen myös jälkiviisas, esim. työhaastattelun jälkeen haastattelen itteäni vielä muutaman tunnin ja tunnen itteni ihan ääliöksi, kun "puhuin väärin". T'ämä piirre on hyvä asia silloin, kun sattuu jotain vakavaa, kun en osaa panikoida sitä heti sekunnin kulttua.

3. Tarvitsen omaa aikaa. Töihin lähteminen, kaupungille, uuden asian oppimiseen... Pelkään suuresti epäonnistumista ja sitä, ettei toinen ole tyytyväinen. Tästä syystä en ole todellakaan vielä valmis äidiksi!!! Hyvä, jos osaan itsestäni huolehtia!



4. Mulle sanottiin aikoinaan, etten voisi oppia mitään kieliä, koska mulla on niin paha lukihäiriö. Aina kun luettiin koulussa jotain kappaletta ääneen, niin puolessa välissä mun LAUSETTA opettaja luki lauseen loppuun ja antoi vuoron seuraavalle. Olen alaasteen laukkonut ties missä lukipiireissä haukuttavana paskan ääneenlukemisen kanssa, yläasteen olen ollut äidinkielessä erityisluokalla vielä vähän lisää morkattava ja tietty sanottiin, etten pääse koskaan autokoulun kirjallista läpi. Kirjoitan nykyisin blogia, luen sujuvasti, käyn kirjastosta lainaamassa kirjoja joka kuukausi ja autokoulu meni heittämällä läpi. Missä vika? Muiden asenteessa. Mitä kielipäähän tulee, siinä olen huono, mutta kuinka moni osaa viittomakieltä? Niinpä! PS: En edes huomannu, että otsikossa luki FATKAA??? Eikä kukaan edes huomauttanut siitä! :D)

5. Olen äärettömän epäsosiallinen ihminen. Piirre, jota vihaan itsessäni. Uudet ihmiset ovat mulle kuin myrkkyä. Vihaan tuijotusta ja silmiin katsomista. Voisin elää mielelläni jossain kiinassa, missä on kunnioittavaa katsoa lattiaan. Ei vais, on kiva tavata uusia tyyppejä, mutta tässäkin pätee tuo ensimmäisen asian - pelko, eli osaan olla rennommin vasta seuraavilla tapaamisilla, kun olen tavallaan nähnyt jo sen ekan kerran ja osaan suhtautua ihmiseen paremmin.. :)

6. Aikoinaan mulla oli pahana tapana olla "erilainen" kuin muut. Toiset katto Pakoa ja Lostia, niin meikä vihas niitä! Toiset ihaili leveitä farkkuja, Laura vetää kasarihousut jalkaan ja istu tunnilla jalat suorassa. (kun en saanut taivutettua polvia koukkuun) Siihen aikaan en osannut sanoa omia mielipiteitä, mutta siten se on muuttunut ja olin liiankin suora sanainen. Nykyään osaan katsoa tilannetta ja sanoa sen mukaisesti :)


7. Nyt kun linja meni noin negatiiviseksi niin on mussa jotain hyvääkin. Olen kiltti ihminen, joka ajattelee myös muita. En tykkää puhua kenestäkään pahaa ja jos puhun, niin sen saman pystyisin sanomaan myös kyseilelle henkilölle suoraan. En myöskään halua uskoa kenestäkään pahaa ja en halua uskoa muista pahaa juorujen perusteella. Haluan muodostaa omat mielipiteet itse. Kiltteys näkyy myös siinä, että olen ylensä baarireissulla se, joka huolehtii kaikista ja varmistan, että kaikki varmasti pääsee turvallisesti kotiin ehjänä :)

8. Oon ihan äärettömän kiltti naapuri. Kymmenen jälkeen laitan tyyliin villasukat jalkaan, ettei mun kävely kuulu. Myöskään en kuuntele musiikkia tai kutsu vieraita myöhään kylään. Yskin tyynyyn, ettei se kuulu minnekkään.. Pelkään häätöä yli kaiken, mutta en myöskään valita naapureille heidän liian kovasta musiikista ja yläkerran norsujen kävelystä. Jos he bilettää, niin saan minäki bilettää sitten joskus ;)

9. Oon myös loppujen lopuksi aika siisti ihminen, vaikka se ei aina näkyisikään täällä meän kämpässä. Tykkään olla käytännöllinen, enkä jaksa valittaa, jos sukka on väärässä paikassa. Se siirtyy, kun jaksan siirtää. Myös saan sellaisia ihme kohtauksia, että on pakko siivota ja se yleensä iskee YÖLLÄ. Ihan harmittaa asua kerrostalossa, koska omakotitaloa kun voi siivota milloin tahansa! Kun taas aloitan kuuluisan viikko siivouksen, niin Riku ja sisko on oppinut sen, että siihen menee oikeasti se viikko ja silloin ei kannate olla kotona ;)


10. Kyllästyn nopeasti ja siksi en esimerkiksi ole uskaltanut koskaan ottaa lävistystä (monesta uhkailusta huolimatta) tai tatuointia. Jos kyllästyn viikossa oman huoneen järjestykseen, niin miten uskaltaisin katsoa tatuointia kädessä? Niinpä! Ihme, ettei Riku ole mennyt vaihtoon kuuden vuoden jälkeen :D Heh.

11. Oon ollu "porvaripenikka". Olen mennyt kesätöihin vasta täysi-ikäisenä ja pienenä olin aika kauhea pilvilinnaleijaaja, joka sai kaiken. Sain aina rahaa, kun sitä tarvitsin. Mun sisko on painanut töitä 16v alkaen ja isoveli on isän firmassa töissä niin ite olen vaan ollut kotona. Raha oli mulle itsestään selvyyttä ja ei kiinnostanut tehdä töitä. Ei mulle nyt ihan omaa autoa tai sellaista ole ostettu, mutta kun muiden vanhemmat oli alkoholisteja tai muuta, niin mun isä oli työnarkomaani. En muista pienenä nähneeni häntä muualla kuin nukkumassa ja näin isompana olen huomannut sitten materialismi oli se korvaava asia. Kiitos Rikulle, se sai hakattua mut maanpinnalle ja ajuamaan, ettei raha kasva puussa. Nyt kun isä on paljon enemmän kotona ja nykyisin itse tienaan rahani, on meillä perheessä arvot muuttunu ja osaan arvostaa työtä paljon enemmän kuin ennen. Kuka hullu haluaa olla kotona tekemättä mitään?? (Tuli samalla pieni älynväläys, miksi olen ollut tuollainen kuspää!)

Se siitä! Tulipahan avauduttua vähän enemmän, kuin oli tarkoitus! Tästä tulisi hehtaari kirjoitus, jos laitan vielä kysymyksetkin tähän perään, joten se saa oman postauksen myöhemmin :) (p.s luvassa tekstiä enemmän kuin koskaan tässä blogissa!)

Käy myös lukemassa

11 Kommenttia

  1. Hehs tunnistin kyllä sinut näistä kaikista kohdista. ;D Ite samaistuin kohtiin 1.,2. ja 3.! Tuli oikein ikävä tätä lukiessa bff. :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kieltämättä vähän samaa vikaa on ja varsinki suuttuessa ku kumpiki mököttää niin pitkään ku mahdollista ;) nähdään loman jälkeen <3

      Poista
  2. Mä olin ihan kauhistunut, kun luin sun lukihäiriökokemuksista...! Etenkin toi, miten sua on lytätty ja se, että edes opettaja ei anna lukea lausetta loppuun, ihan hirveetä ja epäinhimillistä käytöstä.
    Täytyy myöntää, että monissa blogeissa näkee lieviä lukihäiriön aiheuttamia yhdyssanavirheitä ja muita pistepilkkuhienosäätöongelmia, mutta täällä sun blogissa ainakin on todella huolitellun ja siistin oloinen, helpostiluettava teksti.

    Sä kirjaimellisesti "näytit niille!" :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle google on oikeinkirjoittamisessa kaveri ja luen yleensä tekstit 2-3kertaa läpi ennen julkaisua (nytkin huomasin virheitä tekstissä, vaikka muka nopeaan tarkastin!) Että omaa laiskuutta niitä virheitä tulee :) mun mielestä on myös kiva lukea korjattua tekstiä niin siksi itse yritän mahdolisinnan oikrin kirjoittaa :) kommenttisi oli piristävä, kiitos siitä! :)

      Poista
    2. Haha, siis mahdollisimman oikein ;) hyvä tää puhelin kun ei osu sormi kohdalleen yhtään :-D

      Poista
  3. toi 8 kohta!!! mä niin toivon että olisit mun naapuri.. :D

    elamanikuvina.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Tuo neloskohta oli kyllä aika jännä. :D Ihme, että kasvatusalan ammattilaiset lyttäävät tuollain? Vitoskohta meillä on aivan sama, jotenkin se on aina hirveä rupeama alkaa tutustua uuteen tyyppiin, vaikka kuitenkin rakastan uusien ystävien "tekoa"! Alkukankeutta. Innolla odotan kysymyksiin vastausta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta tuntuu, että nykyisin osataan panostaa ja puuttua ajoissa tuollaisiin ongelmiin, tosin saattoi lukijan asenteessakin olla vikaa ainakin yläasteella ;)

      Alkukankeus on hyvä ja kuvaava sana! Eiköhän ne kysymykset pikapuolin ilmesty! :)

      Poista
  5. Järkytyin kans tuosta nelosesta. Ihan uskomaton asenne ollut noilla ja vieläpä kasvatusalalla. Huhhuh. Blogin perusteella kirjoitat todella hyvin, tätä on ihanaa lukea :)

    Ja ihan hillittömät symppispisteet kasista! Kohta asutaan kaikki sun naapureina ja hiihdetään yhessä villasukat jalassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi nykyään on (toivottavasti) parempi asenne ja mahdollisuus oppia :)

      Pitää ilmottaa täällä kun naapuriin tulee vapaa asunto nii on naapuri ainakin valmiiksi jo hiljainen ;)

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat