24 joulun kysymystä

12:00


1. Parasta joulussa? Yhdessä oleminen perheen kanssa mökillä. Pelataan paljon lautapelejä ja se on parasta ikinä :)
2. Joulumusiikkisi? Alla mainittujen lisäksi on myös raskaan musiikin joululevy on soinut ahkerasti :)

Antti Tuisku- Rukous


Suvi Teräsniska - Mummo


YLEX - #Joulusinkku


3. Tykkäätkö katsella jouluelokuvia? Millaisia? No ei ole mitään erityistä. Paimajainen ennen joulua on katsottu tälle vuodelle ja Lumiukko työpaikalla.
4. Jouluherkkusi? Joulukinkusta tehty hernekeitto!
5. Mitä ehdottomasti pitää olla jouluaterialla? Salaatti ja joulukinkku! Muuten en niin jouluruuasta tykkää sen erikoisemmin.
6. Koska joulukoristeet pääsevät kotiasi koristamaan? Siskon mielestä jo marraskuun alussa ja ite en koristele yhtään. Joulukuusi tuodaan aattona sisälle, mutta omassa asunnossa ei tarvi olla mitään. Hoitakoon muut sen :)


7. Joulu kotona vai jossain muualla? Kotona olen aina ollut, tai täällä mökillä viimeiset 5 vuotta, mutta tänä jouluna olen kahdessa eri paikassa ekaa kertaa ikinä!
8. Itse tehdyt lahjat vai kaupasta ostetut vai molempia? Molemmat kelpaa, mutta ei se lahja ole tärkeintä joulussa. Ja oon niin huono ostamaan niitä kelleen..
9. Laitatko ulkovaloja pimeyttä valaisemaan? En.
10. Joulu oman perheen kanssa vai isommalla porukalla? Aina on ollut perheen lisäksi äidin siskon perhe ja muutaman joulun myös mummo ja pappa. Tänä vuonna myös Riku on mukana meillä ja minä heillä :)
11. Onko sinulla joku joululahjatoive? Saunatakki! Ite olen kaikki loput lahjat ostanu, eli ei mitään suurta, ellen osta tietokoneeseen uutta näyttöä.


12. Paras saamasi joululahja? Lahjat, joita olen toivonut. Pienenä saatiin paljon lahjoja mutta kyllä nyt isompana on saanut käytännöllisempiä ja arvokkaampaa. Taisi olla toissa jouluna kun sain vain tarpeellista! :) Viimevuonna sain tiskikoneen ja se oli kiva yllätys mulle ja Rikulle :)
13. Kamalin saamasi joululahja? Varmaan eräskin kipponen, kun en siihen aikaan kerännyt yhtään astoita, mutta jokainen lahja on omalla tavallaan aina hyvä, eikä niitä voi arvostella vaakakupissa paremmaksi. Ajatus on tärkein.
14. Kuvaile unelmien joulusi? No meillä joulu menee aina saman kaavan mukaan. Herätään, riisipuuro, saunotaan, syödään, pukki tulee ja avataan lahjat. Uusi lautapeli sisarusten kesken ja syyään herkkuja. :)


15. Mikä on ärsyttävin joululaulu? Kaikki joululaulut on ärsyttäviä, jotka on ylipirteitä. :D 
16. Oletko tehnyt jo jouluvalmisteluja tälle vuodelle? Mitä? Tasan sen verran kun teen joka vuosi. Lahjat ostettu ja tehty sen, mitä olen jaksanut :D
17. Paras joulujuoma? Glögi
18. Oikea kuusi, tekokuusi vai ei kuusta ollenkaan? Oikeassa on sitä jotain taikaa! Mutta itselle halua muovikuusen täynnä palloja :)


19. Käykö teillä joulupukki? Viime jouluna pukki unohti meidän lahjat saunan portaille ja tänä vuonna taitaa kans unohtaa.. Eli ei käy enään, tosin kävi se piipahtamassa naapurissa :)
20. Paras joulumuisto lapsuudestasi? Eräänä vuonna pelkäsin pukkia niin paljon, että olin koko vierailun sohvan takana piilossa :D Ja se vuosi, kun pukin henkilöllisyys paljastu mulle ja siskolle :D 
21. Laittaudutko aattona hienoksi vai hölläiletkö koko päivän yöpuvussa? Ihan vuodesta riippuen. Nyt jouluna olin ihan tavallinen vaatetus.
22. Peruna, -porkkana, -bataatti vai lanttulaatikko? Ei mikään, mutta porkkana on nuista parasta.
23. Paras joulusuklaa? Fazerin suomisuklaa!
24. Joulutortut vai piparit? Torttu ;)

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat