Olympus PEN lite E-PL3

1.1.14


Riku ilmoitti mulle joulukuussa, että hän haluaa ottaa meidän kameran pohjoseen mukaan. Mulla iski paniikki: Millä ihmeellä saan otettua kuvia!?!? Onhan mulla puhelin ja instagrammin kuvat..

Ei kukaan halua ottaa puhelimella kuvia yli kuukauden ajan, sen verran sitä haluaa kuviin panostaa. Siskolla olisi ollut pokkari, jolla saa ihan ok kuvia. Anopilla olis ollut pokkari, jolla saa ihan ok kuvia. Olisin tietty voinut pyytää lainaan sukulaisilta Canonin järjestelmäkameraa, mutta ei kukaan anna omaa kameraa kuukaudeksi pois. Mulla on muutenkin ollut tarvetta "matkakameralle", koska tuota parin kilon mötikkää ei ihan arkisin kujeteta mukana esimerkiksi kaupungille. Siispä nyt oli aika sijoittaa johonkin pieneen ja söpöön :)


Olympus PEN lite E-PL3 on ollut mielessä jo pidemmän aikaa. Olishan mulle kelvannu joku ihan perus 100e pikkukamera, mutta en nyt ihan 1000e ala toiseen kameraan laittaan. Tärkeintä mulla on saada kuvat RAW-muodossa koneelle. Se tarkoittaa siis sitä, että saan kuvat otettua "raakana" ja muokattua koneella vapaasti.

Menee hifistelyksi, mutta menkööt. Nopealla kokeilulla tällä saa ihan kelposia kuvia, kunhan kuvankäsittelyä käyt... Eiku siis jaksaa kuvata tarpeeksi ja opin tuota käyttämään. ;) Odotan kevään valoa ja saa tällä videoitakin kuvattua!!


Näitä kuvia katellessa koneella taitaa tämä valokuvaaja lähteä Ouluun ja hakea uuden objektiivin tähän leluun. Kiinteiden ja valovoimaisten objektiivien kaveri ei mitään zoomia kaipaa, vaikka onhan tuo nyt näppärä peruslinssi ihan arkeen ja valoisille päiville. Voipi mulla omaa mötiskää tulla ikävä,mutta kun kerta yhteinen kamera on niin saa Rikuki varmaan joskus sitä käyttää.. Enemmän kuin kerran vuodessa :D

Toisaalta, liittyyhän yksi uuden vuoden lupas kuvaamiseen, joten tästä on hyvä aloittaa :)

You Might Also Like

0 Kommenttia

Bloggerin lukijat

FACEBOOK