Viikon treenit kolmeen päivään!

01:17

Alkuviikosta olin tarkoituksella vähän lepposammalla fiiliksellä liikunnasta, koska töissä oli raskaampaa ja yritin kovasti herätellä kevään "pyöräilen töihin" -Lauraa. Tässä on tosin vielä harjoiteltavaa ja nyt kun tatuoinnit viimein näyttää parantuneen, ei ole enään tekosyytä olla menemättä töihin muulla kuin bussilla! Mahtui alkuviikkoon yksi salitreeni ja torstaina päätin, että viikonloppuna treenataan koko viikon edestä!

Miten se sitten oikein tapahtuu? Koska olen nyt pidemmän aikaa ollut syystä tai toisesta treenaamatta säännöllisesti, ajattelin pitää pienen "palautuksen" tässä ennen muuttoa, ettei tarvitse muuton keskellä stressata salittomuutta :) 

Tarkoituksena oli kokeilla kovaa treenaamista kolme päivää ja moni tekeekin juuri tällä tavalla, jos on esim. joku reissu tiedossa tai pitkät työvuorot jne. :) Normaalisti viikolla mulla on tullut 5-7h treeniä per viikko, mutta nyt mittarissa huiteli 12h kohdalla! Onko joku kokeillut "varastoon" treenaamista? :)

Pystysoutua 15 toistoa x4
Perjantai: Perjantaina töissä oli hiihtoa, jossa sain reippaasti kävellä ulkona kylmässä ilmassa. Töiden jälkeen pyöräilin vielä kotia ja otimma suunnan kohti pohjosta. Kotikotona salille menen enemmän kuin mielelläni, koska jostain syystä tykkään vaan treenata siellä ihan täysillä. Myös mulla on hyvä olo ja salilla on mieluisat valot, joilla pystyy vähän hämäämään itseä, mutta siitä saa motivaatiota! 

Lämmittely juosten ja soutaen 10min ja sen jälkeen 80min selkää ja olkapäitä 12-15 toistoilla. Sain selkään todella hyvän tuntuman ja olkapäät meni kyllä täysin pumppiin! Salilla oli ihan muutama ihminen illalla 10 aikaan ja oli niin mukavaa kokeilla uusia liikkeitä rauhassa! Kotiin mennessä olo oli virkeä, joten unta sai odottaa 12 saakka.

Vipunostot sivulle sarjoilla 5-6-7-6-5 käsipainoilla ja 12-15 toistoa.
Lauantai: Aamulla oli aikainen herätys ja salilla olin yhdeksän jälkeen. Aamun treeni oli makoisa, vaikka porukka lisääntyi, mitä lähemmäksi kello meni kymmentä. Jumppaan kuului lämmittely pyöräillen ja sitten 90min ensin treenaten rintaa, ojentajaa, hauista ja lopuksi vatsoja. Mulla oli salilla jotenkin erittäin lihava olo, koska muut kanssa treenaajat oli langan laihoja tyttöjä, joista osa oli kyllä vasta aloittanut treenaamisen. Olen tottunut siihen, että tällä salilla näkyy myös painonpudottajia, mutta nyt olo oli hirmusen ulkopuolinen. Se jos joku motivoi pikkusen laittamaan painoja lisää ja hauis pääsi rääkkäämisen kohteeksi. Lopuksi myös inhokki osa, eli vatsat sai kunnolla kyytiä, koska tällä salilla on sellainen kiva laite niille! 

Päivän aikana siivottiin koko talo, käytiin hienosti syömässä ja kävin Danan kanssa kävellen lenkillä. Illalla olikin sitten aika kokeilla jotain uutta. Kädet oli sen verran jumissa, ettei salin puolella treenaaminen olisi tullut kyseeseen, joten halusin katsoa Putousta. "Juoksija" juoksi juoksumatolla 15min intervallisesti, souti intervallisesti ja polki pyörällä vielä päälle yhteensä 30min! Happi meinasi loppua, mutta olo oli yllättävän kevyt sen jälkeen. HIIT -treenejä haluaisin tulevaisuudessa tehdä lisää eri muodossa, palais rasvaa ja kunto kohenis siinä sivussa :) 

Treenin päätteeksi kun salilla ei ollut ketään (kaikki oli varmaan juurikin katsomassa putousta ja suomen pronssia juhlimassa) halusi pikkuveli saada varmistusta muutamaan liikkeeseen ja harjoiteltiin esim. penkkiä ja hauikselle uusia liikkeitä ihan rauhassa 30min :) Vielä kaiken tämän jälkeen maalasin 90min seiniä ja kattoa, joten voitte kuvitella, kuinka kaaduin sänkyyn nukkumaan :D


Sunnuntai: Yöllä nukuin 10h yöunet ja menin salille vasta puoli yksi. Ennen sitä maalasin 30min verran isän kaverina seiniä kotona ja olo oli vähän jäykkä ja muutenkin väsytti kovasti. Yllätykseksi kuntosalilla ei ollut paljoa ihmisiä, joten sain treenata jalkoja rauhassa 45min

Jalat on sen verran iso lihasryhmä, että jalkapäivänä mulla hiki virtaa ja treeni on paljon lyhyempi kuin muina päivinä. (Mulla on parempi jakaa jalat kahdelle päivälle viikossa!) Harjoittelin kyykkyjä ja edelleen yhden jalan kyykkääminen on ihan suorastaan p*rseestä. Huhheuijaa vaan kuinka jalat kiros kiitosta, vaikka kyykkäämisessä tarvitsen vielä paaaaaaljon harjoittelua! Niin paljon, ettei mulla painoa ole juuri ollenkaan, koska oman kehon paino on jo ihan liikaa..


Tällaisella treenaamisella ei kyllä paljoa laitella meikkiä tai olla hienoissa vaatteissa. Vettä kuluu ja olo on kuin onkimadolla! Osaan kyllä arvostaa niitä, jotka jaksaa treenata kahdesti päivässä ja sen 12 kertaa viikossa, mutta mulle se yksi käynti salilla päivässä riittää oikein hyvin. 5 kertaa viikossa on mulle ollut ehdoton maksimi ja siinä pysyn jatkossakin. Aikoinaan tein aamukävelyn ja sitten illalla salille, mutta parasta on treeniä ennen tai jälkeen aerobinen, mutta tehonsa kullakin tavalla. (Aamukävely vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja lisäbuustia saa treenaamalla illalla vielä) Salilla tykkään treenata mielummin aamuisin, mutta töiden vuoksi en ihan kuudelta viitsisi lähteä jumppaamaan. Joskus voisi kokeilla, ken tietää :) 

Nyt on lupa sitten rauhassa pakkailla ja palautua viikonlopusta venytellen! Tähän loppuun on hyvä laittaa tuollainen oikein väsynyt ja säälittävä pullistelu ilman pumppia. Kuvailtiin veljen kanssa kuvia aikas paljon, mutten koe olevani mitenkään millään tasolla esitelläkseni mitään saliohjelmaan täällä?!? 

Jos totta puhutaan, niin pitkästä aikaa olen saanut parhaat treenit syntyymään ilman mitään valmista listaa ja fiiliksen mukaisesti! En ole nyt kasvattamassa lihaksia 3-6 toistoilla, joten painojen kanssa tahdon olla välillä vähän yläkanttiin, mutta malttia on osata pudottaa painoa vähän pienemmäksi. (Että saan tehtyä sen 12-15 toistoa ja jos tulee 15 niin sitten lisää painoa!) Joskus näin päin ja aletaan sitten kesällä viimeistään hakemaan uusia maksimituloksia! Vielä viikko odottelua ennen valmennusta ja sitä, mitä kevät tuo tullessaan! Nyt olen aikalailla alkanut hahmottamaan tavoitetta tuon rasvan polttamisesta, mutta katotaan :)

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat