Pelaaminen

26.3.14


Oon aina kasvanut pelien keskellä. Meillä oli mummolassa nintendo 16 bit ja siinä tuli monen monta iltaa otettua mummon kanssa matsia flipperissä. Rakastettiin pelata mummon kanssa myös pelikorteilla "maijaa" ja siitä varmaan johtuu nykyinenkin kortin pelaaminen. (Terkut Jennille, millon meillä on peli-ilta?) Olen monesti mennyt kavereiden luo vain katsomaan, kun heidän isoveljet pelaa pleikkarilla ja myöhemmin meille ostettiin Nintendo 64. Super Mariot on aina ollut lähellä mun sydäntä.. Tai oikeastaan sormia ja edelleen tuo kone on meillä mökillä :)

Myöhemmin meillä on ollut PS2, PS3, DS, PSP, WII... Oikeastaan mitään nuista ei ole suoraan ostettu mulle, mutta jokaista olen joskus pelannut. Kuin moni myöntää olevansa vähän nörtti? Minä voin. 


Muuttaessani aikoinaan Rovaniemelle olin alussa paljon yksin ja kulutin aikaa pelaamalla pelejä. Pelit ovat olleet ihan lällyistä Sly Cooperista Assassin's creed -peleihin, joista tykkään edelleen kovasti. Sims3 -pelissä uppouduin unelmien taloihin ja tietty Facebookin pelit tuli tutuiksi. Purin omaa yksinäisyyttäni hyppäämällä eri ulottuvuuksiin ja opettelemalla HTML-koodeja ulkoa... Myös Rikun kanssa ollaan pelailtu rollon aikoina pelottavia pelejä, mutta sitemmin ei olla enään löydetty sille aikaa. Toisaalta ihan jees :)

Nykyään olen iloinen siitä, etten kuluta vapaa-aikaa pelaamalla pelejä. Monesti töiden jälkeen saatan katsoa elokuvan tai hyvää sarjaa, mutta sillä tavalla osaan rentoutua parhaiten. Rakastan sitä fiilistä, kun saan mökillä lasten kanssa pelata autopelejä sateen yllättäessä ja myös moni lapsi innostuu, kun tiedän peleistä ja vehkeistä niin paljon.


Ennen saatoin kuluttaa montakin tuntia tietokoneella esim. blogia kirjoitellen ja veljen kanssa otetaan usein matsi pleikkarilla kun menen sinne kyläilemään. Se on meidän tapa viettää aikaa yhdessä, vaikka onneksi nykyisin saan hänestä seuraa salille. Pois ruudusta.

Tähän ei kuitenkaan kulu vuorokaudesta muutamaa tuntia enempää aikaa ja varsinki lapsille/nuorille tulisi opettaa, että pelit ja tv ei ole se ainoa tapa viettää aikaa! Ennen leikittiin paljon barbeilla ja ulkona, nykyisin istutaan liikaa nenä kiinni ruudussa, joka on sinäänsä todella surullista :/ Vielä kun pääsisin itse vierottumaan puhelimesta yhtä hyvin.. Myös voisin ottaa tavoitteeksi saada sukulaislapsia enemmän ulos kauniilla säällä niin siitä saadaan kaikki hyöty irti. Kesää odotellessa. :)

Hihii, nörttimaailman avatumista tuskin on tulossa ihan hetkeen, mutta tällaista joskus :)

You Might Also Like

6 Kommenttia

  1. Sly Cooper<333 Lapsuudenajan lempipeli. Omistan ekat kolme ja vieläkin jaksaa pelata! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kakkonen ja kolmonen on NIIIIN hyviä! Pitäis ostaa pleikka kolmoselle se, missä on ne kaikki.. :D

      Poista
  2. Täälltä löytyy toinen peli hirmu! Meillä on kans kotona ihan hulluna pelattu erilaisia pelejä.. Kotona on joku nintendo jota me ollaan koko perheen voimin hakattu ja välillä on korttia pelattu ja jouluna varsinkin ollaan lautapelejä pelattu. Teini-iässä sitten innostuin pc peleistä ja välillä niitä vielä pelailen, mutta ehkä iän myötä olen tajunnut että on niin paljon muitakin hyviä harrastuksia joten niitäkin pitää hyödyntää. Lisäksi istun koneella muutenkin päivät pitkät niin selkä menee paskaksi jos illatkin vielä istuisin ja pelaisin. Välillä kyllä taas haluaisin pelata elder scrollia tai gta:ta, mutta kun alan tosissani pelaamaan niin olen sitten tosi riippuvainen enkä mie pääse niistä peleistä irti kuin vasta sitten kun olen taas vähäksi aikaa kyllästynyt niihin. Pelit on mukavia, mut hyvä tavoite on että telkkariin, elokuviin ja peleihin käyttäisi arkisin maks 2 tuntia päivässä. Pitää keretä kaikkea muutakin tekemään!! Pelaatko noita kaikkia ps3 pelejä? Battlefieldiä, call of duty, killzone? Solet selvästi paljon pitemmällä tasolla tuossa pelaamisessa kuin minä. Peukut sille! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lautapelejä meillä tulee nykyisinki pelattua aikas paljon, tykkään niistä! :) Ite oon ollut enemmän nyt isona pleikka kolmosen kaveri, mutta nyt ei ole asunnolla sitä ja ihan hyvä niin. :')

      Pikkuveljen kanssa tulee pelattua nuita kaikkia kuvan pelejä, myönnetäköön, että pienempi kasa on mun lemppareita ja muissa olen henkisesti mukana tai en uskalla pelata yksin.. :D Kaikkia on kokeiltu ja killzone on nuista ainoa, mitä olen joskus pidempään pelannut, mutta oon ehkä enemmän roolipelien kaveri. Assasinit on ehdottomasti lemppareita! :)

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK