Viime vuoden suurin herkku!

19:30


Viime talvena tutustuin superdieetin aikaan tähän herkkuun, joka vei mun sydämen mennessään. FASTin Pudding oli pitkään pelastus mun herkutteluille ja niin helppo välipala pitää mukana lähes missä tahansa olitkaan! Vaikka nykyisin syön harvemmin tätä niin silti ajattelin esitellä sen teille!

Puddingissa on paljon eri makuja: Toffee, tuplasuklaa, minttusuklaa, valkosuklaa, mansikka-valkosuklaa, mustikka-vanilija ja jouluna oli herkkuina piparkakku ja omena-kaneli. Puddingissa on paljon proteiinia ja sopii hyvin juuri välipalaksi ja maku on sellainen, ettei vastaa ihan karkkia, mutta siihen tottuu aika nopeasti. Koostumus on mun kokemuksesta hieman jauhomainen vähäisellä nesteellä, mutta juurikin kuvassa näkyvä mansikka-valkosuklaa on enemmän juoksevaa sekoitettuna ja ehdottomasti mun lempparia. Olen maistanut kaikkia makuja ja 1 pussi riittää n.30 annokseen.  :)

Kuinka sitä voi käyttää? Melkein miten tahansa! Tässä muutama juttu! 


Nopeimmillaan sekoitat vaan veden/maidon ja jauhon keskenään ja se on siinä. Ohjeissa suositellaan pitää puddingia jääkaapissa muutama tunti, jotta rakenteesta tulee vähän vanukkaan tyylinen, mutta itse harvemmin olen jaksanut odottaa. Varmasti toimii, jos tekee annoksen aamulla jo valmiiksi jääkaappiin ja nauttii iltapäivällä :)

Nopeasti makua saa erilaisista marjoista ja pähkinöistä. Mustikka on ollut mun suosikki. Myös mehukeiton kanssa on kokeiltu ja herkkinä aikoina (vuosi sitten) auttoi himoihin ½ proteiinipatukan pilkkominen sekaan ja herkkuannos oli tehty! :)

Nykyään, jos käytän puddingia niin se tapahtuu heti aamun ensimmäisellä aterialla. Lusikallinen jauhetta aamupuuron sekaan! Puurosta tulee pirtsakan makea ja varsinkin tämä mansikka-valkosuklaa antaa todella kivasti makua tylsään puuroon. :)

Olen monesti tehnyt proteiinipannaria puddingista, mutta mun kokeilemat ohjeet ovat joko 1)kuvan mukaisia sekalaisia ihan ok makuisena tai 2)en vain osaa tehdä niitä. Veikkaan, että kummassakin on vähän vikaa, koska google on täynnä erilaisia ohjeita ja herkkuja..

Toisaalta moni on sanonut juurikin tämän FASTin olevan sellaista, ettei kestä niin hyvin kuumennusta ja pannarit eivät kohoa hyvin. Toisaalta kokkaustaidolla voi olla merkitystä ja kerran olen tehnyt hyvää kahvimoussea puddingista! Nams! :)

Myös Mannisen puddingit kiinnostaa juurikin siitä syystä, että moni on kehunut sen pysyvän paremmin kasassa jne. Käsittääkseni niissä on vähemmän 'siansaksaa' tuoteselosteessa? Nykyään, kun välttelen maitoa ja makeutus/lisäaineita/E-koodeja niin en ole puddingia kotiin ostanut, mutta vielä tuolla odottelee jämät 'sillon tällöin' nautittavaksi :) 

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat