Mun aamupala

23:33


Moni jättää aamupalan välistä, mutta nykyisin mulle säännöllinen ruokarytki on kaiken A ja O. Päivässä tulee olla 5 ruokaa: Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Mitään en koskaan jätä pois ja nyt harjoittelen kovasti siihen, että viikonloppuna myös pysyisin tässä rytmissä. Jos kuiten nukun pidempään niin sitten yhdistelen ruokia :) Nyt on luvassa jokaisesta ruokailusta oma kirjoitus, mitä syön milloin :) En ajatellut kirjoittaa kaikkia näitä peräkkäin tai mitään tarkkoja ohjeita, kuinka syödä, joten nou hätä.. Nämä ilmastyy kunhan saan ne aina hiottua valmiiksi!

Pienenä en syönyt aamupalaa, koska en yksinkertaisesti osannut syödä aamuisin. Se tietty kostautui päivän aikana, mutta nyt muutaman vuoden olen kovasti harjoitellut sen suhteen. Pyrin aina syömään aamuisin, koska en voisi elää ilman aamupalaa! Rakastan sitä ja varsinkin viikonloppuisin on ihana tehdä rauhassa ihanaa ruokaa ja syödä oikein rauhallisesti! Puuro on ihanaa ja varsinki tuorepuuro blenderissä! Niin kermainen.. Arkisin tahtoo olla aina vähän kiire, mutta helppo smoothie on näppärä ottaa mukaan. Joskus kokeilin kiireessä muka juoda vain teetä, mutta nälkähän siitä tuli, joten aamupala on mulle ehdoton!

Aamupala on aika iso annos, sisältää paljon kuitua, vitamiineja ja on herkullinen! Osan otan vielä purkista, kuten B12, C, D3 ja Omega-3 vitamiinit. Olen oppinut syömään ensin vitamiinit ja sitten myöhemmin vasta aamupalan, mutta on parempi tehdä se toisin! Olen saattanut syödä näitä täysin turhaan, koska ne tarvitsevat proteiinia imeytymiseen! Joten vitamiinit otetaan joko ruuan kanssa tai sen jälkeen! :)


Valkuaispuuro on suurta herkkua! Keität kattilassa normaalin puuron ja lisäät sekaan 1-2 kanamunan valkuaista! Kannattee kokeilla marjojen kanssa (tai tehdä itse mehusosetta/kettoa), saa munasta proteiinit huomaamatta ja koostukumsen voi jättää paakkuiseksi, jos munan mausta tykkää :) Toinen yksinketainen tapa lisätä proteiinia puuroon on laittaa proteiinijauhetta tai hamppuproteiinia sekaan.

Myös monesti lisään sekaan pinaattia, joka antaa niin väriä kuin myös makua erikoisesti :) Kannattee kokeilla kaikkea erilaista ja yllättyä positiivisesti!

Aamupala ei ole monimutkainen juttu tai yksipuoleinen, vaikka mun ruokavaliosta täysin maidot ja gluteeni puuttuu. Vaikka näissä kuvissa näkyy monessa puuro niin nykyisin syön enemmän smoothien, vihreänä tai marjaisena. :) Nam, tuli ihan nälkä kuvia katsellessa..

Käy myös lukemassa

4 Kommenttia

  1. Vitsit, kiitos tästä postauksesta! Itelle kaikista pahin ongelma on just tuo aamupalan syöminen. :S Löyty hyviä vinkkejä mitä vois aamulla kokeilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla tahtoo vaan aina olla niin kiire, etten ehdi syödä :( Mutta kiva jos oli apua, vaikka hirmusen suppeasti tässä esittelin ^_^

      Poista
  2. Vau mitä kuvia! Ja vielä niin arkisesta asiasta kun aamupala :o Jumituin muutenkin vaan ihastelee sun blogia :)

    Mut siis alunperin piti kirjottaa, et valkuaispuuro on kyllä tosi herkkua. Itse laitan mukaan usein yhden keltuaisenkin. Lempparipuuroon kuuluukin kaurahiutaleet, raastettu omena ja 1 kokonainen muna. Lopuks vielä kanelia niin on kyllä herkkua :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. RAASTETTU OMENA PUUROSSA?? Kuulostaa niiiiiiin hyvälle! ^_^

      Kiitos kommentista, ihan punastuin täällä :')

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat