Chia siemenet käyttöön

01:48


Tiedättekös sen tunteen, kun teillä on KAMALA nälkä ja sitten ruoka on niin lähellä, mutta silti niin kaukana? Mun kamalimmat kokemukset on aiheuttanut rakastettavan vihastuttava blenderi, joka osaa joskus olla kaikkea muuta kuin ihana.

Jo kolme kertaa olen tehnyt ruokaa niin, että blenderin tiiviste menee niin tiukalle, etten saa ruokaa ulos purkista. Pahimmillaan olen aukaisuut purkkia 8h, mutta onneksi eilen jo viisastuin käyttämään teippiä apuna aukaisussa. Kukaan ei katso ketään nälkäisenä.. Blenderi vaihtoon ja homma taas sujuu ;)


Olen hankkinut paljon uusia ruokajuttuja kaappiin, mutta suosikiksi on noussut Chia siemenet. Nämä siemenet liotettuna muuttuu limaiseksi massaksi, josta pystyy tekemään mitä vain! Helppoa, kun laittaa illalla siemenet veteen / maitoon / mihin vain nesteeseen ja tekee aamulla niistä herkkua! Suosikkeja on aamupuuro, eli tuorepuuro esim.kaurahiutaleiden kanssa, välipalana vanilijainen pudding ja ihan vain smoothieen koostumuksen antajana.

Mikä parasta: Tämä auttaa vatsaa toimimaan! Olen osittain korvannut pellavansiemenet hetkellisesti täysin näillä ja toimivat mulla paremmin. Kunhan muistaa liottaa nämä niin ei pitäisi olla ongelmia :)

Paluu arkeen on sujunut paremmin kuin hyvin ja töissä riittää kiirettä! Niin kiire, että nukahdin tänään puoli 5 ja heräsin puoli 10 illalla päiväunilta.. Mun pitäis huomenna palata salille, saa nähdä, kuinka jumissa olen! Onnea yritykseen kävellä keskiviikkona suorassa :')

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat