Liikunnan iloa

22:49


Hikisiä helliä tunteita.. Eilen salakavalasti iskenyt flunssa alkaa kaatamaan mua sängyn pohjalle, vaikka just olen päässyt johonkin rytmiin liikunnan suhteen. Pitkän aikaan olen huuhaillut vähän siellä ja täällä, eikä mulla ole oikein ollut sitä "kotisalia". Olen vain lähinnä mennyt fiiliksen mukaan, kävellyt, pyöräillyt, salilla kerran-kaks.. Kesämoodi jäänyt vähän päälle, vaikka kesällä kävin parhaimmillaan sen 3x viikossa salilla. Salin puuttuminen on vain kamalaa. 

Kevään puolella sain käytyä kuukaudessa reilusti yli 20h urheillen Heiaheian mukaan, joten sinne olisi tarkoitus saada rytmi takaisin. Toissapäivänä kävin ostamassa kk kortin vanhalle salille, mutta oon vähän.. No vaihtelevuuden haluinen ja viimein mulla on alkanut kiinnostamaan myös mahdollinen jumppaaminen tunneilla.. Mikäs muhun on tullut? Oikeasti mulla haluttais vaan kokeilla uutta ja polttaa tuota mun kuhistuttavan korkea rasvaprosenttia pois.

Odotan ensikuun alkavaa unelma itsestä -projektia ja sen saliohjelmaa. Mun nykyisessä ei ole ollut mitään vikaa, mutta edelleen vaihtelu virkistää. Parhaimmat treenit saan aikaan menemällä salilla ja päättämällä siellä, mitä teen! Ihman ohjelmaa, ilman pakkopullaa jalkapäivästä. Fiilis on se, jolla meen ja teen just niitä liikkeitä, jotka juuri silloin tuntuu hyvälle. Esimerkiksi toissapäivänä vedin ihanankamalan PHA-treenin ja tuntu hyvälle, vaikka vähän hitaammin sain sen tehtyä kuin ennen kesää. Pikkuhiljaa alkaa taas kunto parantuun.

Toisaalta suunnittelemattomuus ei sovi mulle täysin, koska sohva vie helpommin voiton kuin lenkkeily. Tosin harkitsen suuresti salin vahtoa niin lähelle kotia, että voisin halutessani mennä sinne vaikka aamulla tekeen intervallin ennen töitä! Vähänkö olis huippua? Onneksi mulla sentään on päivittäin 7km pyöräillen töihin, joka olisi tarkoitus alkaa kävelemään päivittäin!

Tosin mun pitäis ehkä alkaa taas vähän juoksua muistuttamaan kropalle, koska muutaman viikon päästä olisi ruskamaratooni Levillä ja jälleen 10km lenkki juostavana! Onneksi  koko perhe lähtee kannustamaan, kuin myös sisko ja veli lähtee mukaan juoksuun, joten ei tarvitse yksin kaatua maaliviivalle ;)


Pikkuhiljaa siis takaisin ruotuun kuuntelemalla kehoa. Vielä kun saisi venyttelyn ja levon kuntoon.. Loppuun vielä nakkaan helpon välipalan :)

Datorade -juoma!
Kourallinen Taateleita, (kuivatut liotettuna tai tuoreita)
Vettä

Kaikki vaan sekaisin blenderillä ja ihana juoma on valmis! Mitä enemmän on vettä, sitä juoksevampaa juoma on. Liottaminen helpottaa juoman koostumusen syntymistä ja kokemuksesta myös pitää blenderin terät ehjänä: terv. yksi terä meni taateleilla rikki.

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat