Mun päivällinen

01:07


Päivällinen on mun päivien odotetuin ruoka. Tämän kyseisen ruuan syön yleensä kotona, vasta valmistettuna ja yleensä vielä treenin jälkeen. Urheilun jälkeen lautaselle eksyy riisiä, perunaa tai bataattia kaveriksi. Joskus yös jotain ihan muuta, kuten tattarinäkkäriä tai ruisleipää :)

Mun suurin pahe on ketsuppi, sitä näyttäisi olevan aikas monen ruuan kaverina. Nykyisin syön myös vähemmän lämmintä ruokaa, jonka kanssa se ei taas sovi yhtään: Olen alkanut tekemään omaa tomaatti-aurinkokuivattutomaatti kastiketta, josta yritän hioa täydellisen makuista yhdistelmää. Vielä mikään ei ole voittanut sitä purkista tulevaa, mutta vielä joskus.... :)

Päivällinen on täyttävä ruoka, jolla jaksaa pitkälle iltaan antaen energiaa ja tämä ruoka on mulle sellainen rauhoittumisen hetki! Hetki aikaa hengähtää kiireisen elämän keskellä ja olla vain. Yleensä kuuntelen musiikkia ja yksinkertaisesti NAUTIN! Tosin pahempi juttu on se, että ruoka maistuu pahalle tai jostain syystä päivällinen venyy liian pitkälle iltaa, se on mulle kuin katastrofi. Onneksi normaalin arjen keskellä saan kuiten nauttia.

Vielä parempi juttu on se, että päivällisen ruokamahdollisuuksia on niin paljon, ettei ideat voi loppua kesken! Keittoja, salaatteja, papuja, smoothiena, kuutiona jne.. Joskus myös lihaa, kanaa, harvemmin kalaa.. Kylmänä, kuumana, ihan kuinka vaan: kunhan vaan käyttää mielikuvitusta ja miksei joskus myös hampparia juhlan tullessa. :)

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat