Motivaatiotaulu

22:05


Mun motivaatio on joskus todella hukassa. Esimerkiksi alkuviikosta kävin lääkärillä unen vuoksi ja koko illan makoillin sohvalla karkkipussin kanssa. Mun mieliala ei ole ollut parhaimmillaan ikävän ja stressin vuoksi. Elämässä kun ei voi kaikkia osa-alueita hallita yhtäaikaa ja mun pahin ongelma on edelleen tämä uni, josta olen kärsinyt jo monta vuotta. Uni kun vaikuttaa kaikkeen muuhun: Ruokahaluun, töihin, kavereihin, liikuntaan.. Mulla niin huvittaa se, että aina ensimmäinen kysymys väsymykseen on: "Oletko masentunut?" Ööö.. Joo en ole ku väsyttää vaan niin pirusti! Aamulla en saa silmiä auki ja iltaisin en saa silmiä kiinni.

No onneksi sain selitettyä asian niin hyvin, että sain lähetteen labraan ja ensiviikolla saan selvyyttä myös mun vitamiinien tasoihin. Raudasta ei ainakaan ole puutetta, kun hemoglobiini huitelee 150 kohdilla :D


Entinen ryhmäliikuntojen vihaaja on päässyt myös niiden makuun ja joka keskiviikkoinen venyttely tulee kyllä mun aikatauluihin sopimaan niin hyvin. Tällä viikolla menin ennen venyttelyä vatsan 30min jumppaan ja varmasti se mun heikoin osa-alue pääsee myös koetukselle seuraavallakin viikolla. Ehkä käyn kokeilemassa vielä bodybalancen ja bodypumpin :)

Kuiten en halua vain jumppatytöksi alkaa ja normaali sali maistuu myös. Tosin mulle tuottaa vaikeuksia uuden salin laitteet, kun muiden salien painot ei olekkaan täysin samat ja uusien painojen etsiminen on aikas työlästä puuhaa täydellä salilla. Myös uusi ympäristö ja no kaikki uusi on aina alussa vähän haastavaa. Nyt on alkanut hahmottumaan hyvät saliajat ja myös se, että treenaan kaikista parhaiten ilman ohjelmaa! Saan parhaimmat treenit juuri fiiliksen mukaan: Menemällä salille ja kysymällä itseltä, treenaanko tänään jalkoja vai selkää? Tietty pitää muistaa, että jokaiselle lihakselle tulee tasaisesti treeniä viikon aikana ja mun inhokki vatsat teen siellä ryhmäliikunnassa, joten muut salit voin keskittää sitten jalat, rinta-ojentaja-olkapää ja selkä-taka olkapäät-hauis päiville. 

Lyhyesti siis mun tuleva tahti treeneissä on: sali x3, ryhmäliikunta x1, venyttely x45min + treenin jälkeinen venyttely. Myös ennen treeniä 15min ja jälkeen treenin 15min aerobista. Toki ei ole maailman loppu, jos en tähän tavoitteeseen pääse, koska liikunta on niin iso osa mun rutiinia arjessa. :) 

Mutta koska mun rasva prosentti on korkea ja en vielä vaihda lyhyempiin sarjoihin niin tietty unelma olisi vaihtaa 7km pyöräily kävelyyn edes puolet viikosta, mutta vielä toistaiseksi pyörä on tuntunut helpommalta mun aamuissa..

Nykyisin olen myös pyrkinyt keskittymään mun hyviin puoliin ja ottamaan opiksi omista epäkohdista. Pohjustan myös ajatusta, ettei mun kehon tarvitse olla täysin sileä ja kaikki tapahtuu aikanaan. Mun perus ruumiinrakennetta en pysty muuttamaan. Sen ajattelun saavuttaminen on yllättävän vaikeaa ja alemmassa kuvassa kauhistelen mun jenkkakahvoja, vaikka oikeasti olen tehnyt jo paljon työtä, jota mun pitäisi myös arvostaa. Käsissä on voimaa ja olen normaalipainoinen. Mun ei tulisi kiinnittää liikaa huomiota epäkohtiin käyttäen mun voimavaroja vaan keskittyä kokonaisuuteen - hyvään oloon. Kyllähän mun vanha vyö myös muistuttaa, mitä ollaan lähdetty liikkeelle. (-15cm)

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat