Treeni kuulumisia

23:27


Sali sitä, sali tätä. Mun on pakko myöntää, että viimein mulle tuli se surullisen kuuluisa ähky. Olen jo pidemmän aikaa pelännyt sitä ja pelkään edelleen, koska tykkään treenata salilla. Olen joutunut etsimään uusia tuulia vaihtamalla salia, jossa tunnen joka kerta olevani sotanorsu niiden oikeiden bodareiden ja fitnesspimujen keskellä. Äh, aina etsin hiljaista aikaa, että uskallan mennä katsomaan laitteita ilman suurta häpeää. Joo jokaisen tulisi olla oma itsensä ja plääh, nyt ei auta!

Ruuhkaisina aikoina olen sitten yrittänyt tehdä edes jotain, vaikka sitten yläkerran venyttelypuolella, kunhan olen edes treenannut. Selkää treenaan myös muiden nähden ja nykyisin myös jalkoja vähän paremmin, mutta tunnen olevani ihan hukassa. Toisaalta tykkäsin ennen treenata täysin fiiliksen mukaan, mutta nyt taitaa olla aika hankkia saliohjelma, jonka teen ensiviikolla.


Nykyisellä salilla on mahtavat puitteet treenata ihan mitä vain, koska laitteet ovat uusia ja mun pitäis vaan rohkeemmin kokeilla ja tunnustella niitä. Nyt kun vielä poltan rasvaa niin treenaamisessa mennään 12-15 toistoilla ja aerobista päälle. Tosin olen tainnut nyt pidemmän aikaa treenata vain 2-3 kertaa viikossa salilla, johon haluan muutosta. Onneksi sentään työpyöräily paukkuu 100x ylli ja tällä viikolla tulee täyteen 800km!

Olen sentään löytänyt jotain todella mukavan uutta mulle: Henkilökunta ja ryhmäliikunnat. Olen aina vähän naureskellut pumppipamppi-tytöille lainaten alla olevaa Samia, mutta mun kokeilemat tunnit ovat olleet tehokkaita, ohjaajat mukavia ja viime viikolla melkein pyörryin tunnin aikana... Vaikka vannon, etten mene tunnille enään ikinä niin silti olen joka viikko samoilla tunneilla taas hymyilemässä nätisti :)



30min vatsa + 45min venyttely on jokaisen keskiviikon henkireikä! Aikaa itselle ja kehon lisäksi myös mielelle! Vaikka ei olisi lihakset jumissa niin jokaisella viikolla venyn vain lisää ja kohta saan sen spagaatin, mistä olen puhunut aikaisemmin. Tarkoituksena on myös tutustua bodybalance -tunteihin.

Tabata on 55min rasvanpoltto treeni, jossa tulee HIKI!! Tässä tehdään 4 sarjaa peräkkäin ilman taukoa esim: punnerrus tehdään täysillä 20sek ja 10sek tauko, sama toistaen kahdeksan kertaa putkeen. Tämän jälkeen vaihdetaan esim. kyykky ja sama juttu. Neljän liikkeen jälkeen ihan pieni juomatauko ja uusi neljän sarja perään! Tunti on rankka, mutta ehkä just siksi olen käynyt täällä, että saan nähdä kehitystä! Jos vaikka ensi keväänä voisin tehdä jo astetta kovemmalla tasolla! :)

Paljon puhuttu Bodypump... No siitä en osaa sanoa sen kummemmin mitään, koska se oli haastava ekalla kerralla, painot oli hukassa, liikkeet hakusessa ja oli tuskaa pumpata joku 120kertaa kyykkyjä mun huonoilla jaloilla.. Ei yhtään mun juttu, halusin vain mennä pois.. Mutta ehkä annan tälle toisen mahdollisuuden vaikka jollain kevennetyllä saliviikolla. Vielä en ole aikatauluihin saanut sovitettua GRIT ja bodyattack-tunteja, mutta enköhän niissä piipahda heti loman jälkeen :)


En tiedä hoksasko joku jujua, mutta nyt jouluun asti mennään vielä fiiliksen mukana unelma itsestä-valmennuksen kanssa, mutta lupailin jo itselleni joululahjaksi ihka omaa PT- valmennusta! Mulla alkaa olemaan niin paljon parempi henkinen jaksaminen verrattuna muihin vuosiin ja vuonna 2015 haluan saavuttaa viimein myös tasapainon tämän kropan kanssa. Yleisesti olen tyytyväinen itseeni, mutten halua enään saavuttaa samaa kohtaloa kuin vuosi sitten. (Lyhyesti kerrottuna laihdutin -18kiloa ja olin niin tyytyväinen saavutukseen, että palasin vanhoihin huonoihin tapoihin ja lihoin syksyn aikana + 5kiloa.)

Olen jo pidemmän aikaa ollut hyvässä painossa ja tasapainoisempi oman itseni kanssa, mutta loppuelämää ajatellen haluan saada kunnon oppia treenaamisesta, kyykätä ison pepun ja saada sen vyötärön itselleni. Saada intoa treenata myös muiden ihmisten nähden ilman pelkoja. Tietty tämän kaiken tulisi tapahtua tasapainoisesti, jatkaen jo alkanutta elämäntapamuutosta! Eiköhän mun kehokin ala olemaan jo ihan puhki tästä jatkuvasta miinuskalorien määrästä :)

En halia lähteä kokeilemaan tätä yksin, joten PT:n palkkaaminen on juuri oikea valinta. Nyt vaan malttais odottaa siihen tammikuuhun! :)

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat