Tik tak, aika käy.

00:08


Voi kiitos kaikille uusille lukijoille ja tervetuloa mun blogiin. Heti aloitetaan kirjoittelu valittamisella, mutta loppujen lopuksi ihan aiheellisesti saan itseni ajattelemaan asioita toisin. :)

Joskus aika on todella tiukalla. Tai ainakin luulen niin. Jos on yhtään yhtä hyvä priorisoimaan asioita kuten minä, niin ei varmasti ehdi tekemään yhtään mitään! Aamulla on vaikea herätä töihin, töiden jälkeen ruokaa, salia, jumppaa, ruokaa, suihkuun ja nukkumaan. Niin tietty kodin siivous, kavereiden näkeminen, oma aika, blogi, valokuvaus.. Huhhu!

Kaiken kukkuraksi mulla on vielä Alanyan reissun laukutkin purkamatta. Kyllä, likaiset vaatteet on toki pesty, mutta kohta kolme viikkoa olen katsellut tuota matkalaukkua mun makkarissa. Ei voi olla totta, onko siitä jo niin kauan aikaa? Viiden viikon päästä mulla alkaa joululoma? Mihin tämä aika oikein menee!?!

Kaiken kukkuraksi juuri nyt ei innosta kaivaa kameraa laukun pohjalta: Perjantaina saapuu luokseni uusi objektiivi! Olympus on lähtenyt uuteen kotiin ja myynnissä olis nikonin kiinnityksellä Samyang 85mm f/1.4-objektiivi, oliskohan joku kiinnostunut? :)


Vuosi sitten mulla oli painoa melkein +4kiloa enemmän, mutta olin treenannut salilla yli 100kertaa. Nyt tulen vähän myöhässä, (tällä viikolla ehkä se 75kertaa tulee täyteen, hyvällä tahdilla ennen uutta vuotta 100) mutta hip hei, olen treenannut paljon monipuolisemmin kuin koskaan aikaisemmin. PHA, HIIT, pyöräily, juoksu, tabata, core... En ole koskaan ennen harjoittanut aerobista näin monipuolisesti, kävelin kyllä vähemmän kuin ennen, mutta hyötyliikuntaa olen tehnyt senkin edestä, kiitos askelmittarin :)

Aikaisemmin mainitsin mun motivaation olevan hukassa, mutta viime päivinä olen käynyt hakemassa sitä vanhalta salilta. Nähtävästi mulla toimii myös haasteet motivaationa ja lähdin mukaan Monna treenaa #kuukaudenkiristely -haasteeseen. En halua palata jojoilulla takaisin mun viime vuoden mittoihin, joten paras lääke siihen on tehdä juuri päinvastoin kuin ennen. Aikaisemmin ole vihannut syksyä ja alkavaa pimeyttä, syönyt vihaan suklaata ja jäänyt sohvalle makaamaan. Kun muuttaa oman asenteen, näyttää pimeys valoisammalta! Riittävästi hyvää ruokaa, mielekästä liikuntaa ja muistaa myös huolehtia henkisestä hyvinvoinnista näkemällä kavereita ja antamalla itselleen aikaa lepoon. Joulun jälkeen onneksi uuden motivaation potkii perseelle personal trainer! :)

Toinen haaste tuli venyttelyn ohjaajalta, joka heitti haasteeksi saada spagaatin! Olen aina halunnut saada sen ja nyt tehdään kovasti töitä sen eteen! 


Hei mutta mun piti kirjoittaa vain lyhyesti siitä, kuinka olen huono käyttämään aikaa? Tässä sitä taas näkee, kun kello ylittyi juuri puolen yön ja mun ei todellakaan kuuluisi olla tietokoneella! Se siitä riittävästä levosta. Onneksi Riku tulee huomenna piristämään loppuviikkoa ennen pitkää taukoa (Uudet.lukijat: Poikaystäväni asuu talvet pohjoisessa ja etäisyyttä meillä on n.400km. Kaukosuhteen huonoja puolia..) ja viikonloppuna voin keskittyä salin lisäksi ystävien näkemiseen.

Semmoisia kuulumisia pitkästä aikaa. Unelma itsestä -projektin aihe alue osuu tällä viikolla enemmän kuin nappiin otsikolla "ajankäyttö". Tätä kuluvaa vuotta on jäljellä tasan 49 päivää, joten nautitaan siitä täysillä ilman turhaa stressiä, okei? :)

Käy myös lukemassa

8 Kommenttia

  1. Plöö, tuuppa sie potkiin mua perseelle ja nostaan minut tästä pimeyden alhosta ylööös! Onneksi nähhään lauantaina.<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voih kyllä sie nouset <3 Nähdään lauantaina! :)

      Poista
  2. Ohoh huomaa kyllä muutosta sinun kropassa! Vautsi vau nainen! :) Jatkahan samaan malliin! Olipas kivaa lukea sinun kuulumisia ja fiilistelyitä :) Ehkäpäs me törmätään salilla joku kerta jos käyt siellä vielä jatkossakin ;>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vausti Anna! :) Enköhän mie joskus siellä käy kääntymässä kun kaverin kanssa treenataan! :)

      Poista
  3. Sama juttu tuon ajankäytön kanssa. Voiskohan kerätä adressin sen puolesta, että vuorokauteen lisättäis joku 5 tuntia?! Kerkeis työssäkäyvät/pitkää päivää opiskelevat ihimiset nukkua JA tehdä kaikkea muuta kivaa, eikä valita vain toista vaihtoehtoa :D

    Oon kans harkinnut säästäväni vähän pennosia ja ottavani sen personal trainerin kevääksi... Vois olla ehkä maailman paras sijoitus?! Ootan kyl mielenkiinnolla et miten sul lähtee treeni kulkeen pt:n kanssa! Mutta all in all, keep up good work :) !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo 5 tuntia kuulostaa oikein mahtavalta idealta! Mulle riittäis ihan vaikka tunti enemmän unta niin se helpottais jo paljon!

      PT ei loppujen lopuksi ole niin kallis kuin ajatellaan, enemmän menee rahaa siihen ruokaan ;) Nykyisin saa edullisia startti-paketteja, esim. 3 treenikertaa PTn kanssa, ruokavalio ja saliohjelma 150e jne. Ryhmävalmennukset yksilövalmennusta edullisempia jne. Saa nähdä, mihin päädyn, nyt olen kääntymässä ensin starttiin, sitten jos tärppää valmentajan suhteen niin sitten ainakin aluksi 3kk paketti, ellei jopa 6kk :)

      Poista
    2. Täällä yksi Oululainen myös joka miettii PTn ottoa :) Ainut vaikee, että tarjontaa on ihan huikeesti :D Mitä kautta oot ajatellut hommata PTn? :)

      Poista
    3. Itse hankin varmaan salin kautta ja jos ei tärppää niin sitten harkitsen muita. Mutta etävalmennukset saa nyt loppua ja haluan treenata ihan livenä jonku kanssa sen 1-2 kertaa viikossa! :)

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat