2014: Kuinka se liikunta sujui?

28.12.14


Voihan sairastelu, minkäs teit.. Vieläkin kurkusta irtoaa limaa aamuisin, mutta pieni toivon kipinä parantumisesta löytyy. Tälle vuodelle mun urheilut kävelyä lukuun ottamatta on suoritettu, että olen kunnolla terve ensi vuonna! :)

Vuosi sitten mulla oli painoa muutamia kiloja enemmän, mutta olin treenannut salilla yli 100kertaa. Nyt tulen vähän myöhässä, mutta hip hei, olen treenannut paljon monipuolisemmin kuin koskaan aikaisemmin. PHA, HIIT, pyöräily, juoksu, tabata... En ole koskaan ennen harjoittanut aerobista näin monipuolisesti, kävelin kyllä vähemmän kuin ennen. Kiitos hyötyliikuntan, olen pyöräillyt senkin edestä ja seurannut askeleita askelmittarista lähes koko vuoden.

Venyttely jäi vähemmälle loppuvuodesta, mutta silti kehonhuoltoa harjoitin enemmän kuin edellisinä vuosina! Hyvä minä! Tässä voisin myös kiittää Unelma itsestä- valmennusta, joka auttoi mua 8kk ajan. <3


Yhteensä koko mun HeiaHeia -historiasta näkee, että salilla on tullut käytyä muutamassa vuodessa ihan kivasti, pyöräilty, venytelty ja kävelty myös. Toivottavasti ensivuonna saadaan taas astetta paremmat tulokset, vaikka viimevuonna lupasinkin käydä salilla 200kertaa vuodessa. Ei ihan tällä mun tahdilla ja sairastelulla käyty, mutta onpahan ensi vuodeksi tavoitetta ;)

Hehhe, jos vaikka salille pääsisin ensin... Mutta tällä välissä heitettiin veljen kanssa aika hurja haaste kehiin! Olen innoissaan, kun ei yksin tarvitse olla! Tagi: 2015Haaste!

Pikkuveljen kanssa pieni haaste, tai oikeastaan välihaaste ensi vuodelle.

Veli harrastaa taekwon-doa ja hänellä on siinä musta vyö. Pojalla on lihasmassaa ihan äärettömän paljon ja pituutta on 180cm, mutta painoa hitusen liikaa 15vuotiaaksi. Kasvavan pojan tulee ja pitääkin syödä paljon, varsinkin kun harrastaa rankkaa liikuntaa 3-6kertaa viikossa. Mikropizzalla ei elä, joten laitetaan samalla ruokatottumuksia uusiksi. Syksyn aikana veli pudotti painoa melkein -7kiloa vain syömällä enemmän salaattia! :)

Tapaninpäivä on oikein hyvä päivä aloittaa haaste ja vaikka en edes ähkyjä jouluna syönyt, niin muutaman päivän jälkeen olo on paljon parempi kuin moneen kuukauteen. Pöydät notkuu suklaata, pullaa ja pipareita, mutta rauhallisesti ole kahvia siemaillut vieressä. Mie olin vuoden 2012 syömättä karkkia ja veli oli 2013. Kummatkin silloin napsittiin muuta korviketta sokerille, joten nyt on astetta tehokkaampi vierotus menossa. Kun kummatkin ollaan suunnilleen tämä jo kerran koettu niin tiedetään tämän kaiken olevan vain itsestä ja päästä kiinni! Kaikkeen pystyy, kunhan on motivaatio ja halu onnistua. Ja mehän onnistutaan tietenki! Luonnollisesti mulla kuuluu myös alkoholi tähän ja varmasti PT-valmennus motivoi entistä enemmän haluamaan hyviä tuloksia!

Nyt tammikuussa on paljon varsinki facessa "tipaton tammikuu, tipaton 100päivää, sokeriton tammikuu, tikissä 21 päivässä" jne. haasteita, jotka on tosi kivoja ja itsekkin seurailen kaikkia facen kautta. Toki nyt alkaa pahimmat hehkutukset kyllästymiseen saakka näistä perus "kesäkuntoon 2015, kinkkujen sulatukset".. Onhan siinä toki hyvä motivaatio, kunhan motivaatio kestää enemmän kuin tammikuun.

Kun myöhemmin kerron vuoden 2015 lupauksia niin nyt tai ei koskaan on aika aloittaa hääkuntoon 2016! Mielummin liian ajoissa kuin liian myöhään. Jos mulla on huono fiilis tästä liikkumattomuudesta niin mun tulis aina muistaa, mistä olen lähtenyt liikkeelle ja kuinka pitkälle ollaan tultu jo. Yleensä matkalla tavoitteeseen iskee "sokeus" itseään kohtaan. Mulla on HeiaHeiassa sellainen paino diagrammi ja aika jyrkästi ollaan päästy alas sielä 82 kilon kohdalta, vaikka välillä on nousua ylemmäs ja alemmas. Nyt lasken sen jyrkästi alemmas tulevan vuoden aikana, vaikkei loppujen lopuksi sillä painolla ole mitään merkitystä! Se on vain luku.

Vielä on tätä vuotta jäljellä kolme kokonaista päivää, joten nauttikaa <3

You Might Also Like

2 Kommenttia

  1. Kiva postaus! Multaki on tulossa samantapainen katsaus 2014 treeneihin sitten ens vuoden puolella. :) Sairastelu on kurjaa ja kurjaa, kun se tulee tavoitteiden ym. tielle. Kokemusta on! Paranemisia sinulle, hyvä kun maltat hölliä ja parannella rauhassa. :)

    Hurja haaste sulla! Tsemppiä sen kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava vähän katsella vuoden tapahtumia ja aloittaa "tyhjästä taulukosta" :)

      Tänään taas uusi lääkekuuri nassuun, sesiitä uudesta vuodesta. Kurjaahan tämä on sairastella koko loma, ei toki tekisi tähän harmituksen määrään syödä muutama pala suklaat :"D mutta paranis nyt ennen töihin paluuta niin olisin iloinen!

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK