Perinteinen joulukysely

24.12.14


1. Parasta joulussa? Perheen kanssa vietetty aika. Nykyisin myös anoppilassa vietetty aika.
2. Joulumusiikkisi? #joulusinkku ja Suvi Teräsniskaa olen kunnellut. Jari Sillanpään -Sinä ansaitset kultaa on kyllä nyt mun hitti yksi, vaikkei joululaulu ole.
3. Tykkäätkö katsella jouluelokuvia? Millaisia? En ole katsonut vielä yhtään... Ehkä joku kokpperheen hömppä tulee katottua :)
4. Jouluherkkusi? Joulukinkusta tehty hernekeitto!
5. Mitä ehdottomasti pitää olla jouluaterialla? Salaatti ja joulukinkku! Muuten en niin jouluruuasta tykkää sen erikoisemmin.
6. Koska joulukoristeet pääsevät kotiasi koristamaan? Tänä vuonna yllättävän aikaisten, nimittäin joulukuun alussa laitoin omaan huoneeseen joulupallot. Kuitenkin poikkeus tehdään ja perinteinen jouluaaton joulukuusi jätetään portaille koristeeksi. Vähemmän siivottavaa ;)


7. Joulu kotona vai jossain muualla? Jo toisen joulun vietän kahdessa eri paikassa.
8. Itse tehdyt lahjat vai kaupasta ostetut vai molempia? Voi elämä tätä vanhuuden tuskaa kun lahjojen ostamisen määrä vain kasvaa, mitä vanhemmaksi tulee. Mulle se ajatus on tärkein, ei lahjan arvolla tai koolla. 
9. Laitatko ulkovaloja pimeyttä valaisemaan? Ensimmäistä kertaa joo.
10. Joulu oman perheen kanssa vai isommalla porukalla? Oman perheen kesken ja siihen muutama sukulainen päälle.
11. Onko sinulla joku joululahjatoive? Olen itse ostanut itselleni jälleen kerran kaikki isoimmat lahjat ja perinteisesti jouluna tehdään vuoden suurimmat hankinnat, mm. MK laukku, kameran objektiivi ja sellaiset jo käytössä olevat :) Alkuvuosi meneekin sitten säästeliäästi.


12. Paras saamasi joululahja? Kyllä viime vuona saatu tiskikone on ollut kaiken huippu ja eniten käytössä! Mutta onneksi isompana lahjojen saanti vähenee niin omaisuutta ei kerry niin paljoa :D Terv.omat tavarat kolmessa eri osoitteessa..
13. Kamalin saamasi joululahja? Ei sellaista voi sanoa ääneen, mutta jos joku antais jonku muumimukin mulle lahjaksi niin vois olla vino hymy tiedossa. (Välttelen niiden saantia/ostoa viimeiseen asti!)
14. Kuvaile unelmien joulusi? No meillä joulu menee aina saman kaavan mukaan. Herätään, riisipuuro, saunotaan, syödään, pukki tulee ja avataan lahjat. Uusi lautapeli sisarusten kesken ja syyään herkkuja. :) Tosin nyt ei käy joulupukki ja käydään myös hautausmaalla.


15. Mikä on ärsyttävin joululaulu? Kaikki joululaulut on ärsyttäviä...
16. Oletko tehnyt jo jouluvalmisteluja tälle vuodelle? Mitä? No elämäni ensimmäisen kerran olen ostanut kunnolla lahjoja ihmisille ja koko mun perheelle. Tätä vanhuuden tuskaa, koska olen siinä niin huono, mutta nyt onnistuin ihan hyvin :) 
17. Paras joulujuoma? Glögi, muista en sitten välitä.
18. Oikea kuusi, tekokuusi vai ei kuusta ollenkaan? Tässä äidin kanssa just kamppaillaan kuusen kanssa, että tuleeko meille sellainen. Mun mielestä ei tarvi, mutta on se oikea kuusi silti kiva. Itse haluaisin kokeilla joulukuusta, jossa ei ole havusia ollenkaan ;)


19. Käykö teillä joulupukki? Ei ole käyny nyt muutamiin vuosiin. Sitten kun on lapsen lapsia, sitä odotellessa..
20. Paras joulumuisto lapsuudestasi? Eräänä vuonna pelkäsin pukkia niin paljon, että olin koko vierailun sohvan takana piilossa! Ja se vuosi, kun pukin henkilöllisyys paljastu mulle ja siskolle :D
21. Laittaudutko aattona hienoksi vai hölläiletkö koko päivän yöpuvussa? Ehkä tänään laitan toppavaatteet päälle, kun hautuumaalle mennään.
22. Peruna, -porkkana, -bataatti vai lanttulaatikko? Ei mikään.
23. Paras joulusuklaa? Fazerin suomisuklaa!
24. Joulutortut vai piparit? Mini torttu! Töissä kun sai pipareita tehdä ihan urakalla niin hyh..

Vaikka joulu ei ole mun lemppari juhla niin kyllä tämä lomailu tekee oikein hyvää mielelle <3 
Nyt on aika rauhoittua, nauttia hetkestä ja toivottavasti saadaan Danan tassu kuntoon <3

You Might Also Like

0 Kommenttia

Bloggerin lukijat

FACEBOOK