Raakasuklaa suoraan kaupasta

11:44

Nykyisin saa paljon lukea juttua raakasuklaasta: Raakasuklaa sitä, suklaa tätä jne.. Kuitenkin sen maistamisen esteenä on taidottomuus/uskallus/halu kokeilla suoraan tehdä itse suklaata. Ymmärrän toki: On vaikea alkaa valmistamaan sellaista, jota ei ole koskaan maistanut!

Nykyisin perus marketeistakin löytyy ties mitä raakasuklaaita valmiina. Viime keväänä innostuin raakasuklaasta ja sen jälkeen olen kokeillut myös valmiita yksilöitä ja niiden avulla voi kokeilla, mikä maku on itselle mieluinen. Kuka nyt pahaa suklaata haluaisi syödä? Tässä on esiteltynä vain muutama mun kokeiluista: parhaimmat ja kamalin... :)


Mulle tärkeää on suklaan koostumus: Mitä enemmän sattumia niin sitä enemmän tykkään siitä. Lovechockin 100% raakasuklaa maistui täysin "normaalille" suklaalle ja sen kerkesin syödä ennen varsinaisia kuvia. Hups. 

Mitä tummemmaksi suklaa muuttuu, sitä vahvempi maku on. Vivani 92% suklaa sisälsi myös kookosöljyä, jonka mausta en pidä yhtään. Levy on edelleen syömättä, joten tätä en suosittele ensimmäiseksi kokeiluksi! Rawrin suklaa on maidoton ja ei aiheuta mulle turvotusta ollenkaan ja maku on sopivan mieto. Cocoa taas on noussut mun suosikiksi, suklaapitoisuus on muistaakseni 60%. Makuja löytyy muutama ja tämä 50g paketti riittää muutamaksi kerraksi, koska se on täyttävä ja makeanhimo katoaa nopeasti. Juuri sitä itse kaipaan suklaalta ja siksi näitä erilaisia olen kokeillut :)

Varmaan tiedätte, että olen monen monta kertaa itse tehnyt suklaata ja lisäilen usein kokonaisia marjoja niihin. Mutta nämä valmiit versiot ovat oikein oiva tapa tutustua raakasuklaan maailmaan ja itse ostan nämä aina luontaistuotekaupasta. Kauhistusta herättää varmasti eniten hinta, mutta kyllä mun mielestä maksan vähän enemmän raakasuklaasta kuin normaalista. 

Joko olette kokeilleet raakasuklaata?


Käy myös lukemassa

2 Kommenttia

  1. Mä en jotenki syty noille raakasuklaille. Toki voisin joskus maistaa, mutta kun kaupassa oon katsonut, niin aika tyyristä lystiä näyttäisi raakasuklaalla herkuttelu olevan... Kun se kuitenkin sitä suklaata on, niin jos itsellensä sallii herkuttelun niin ehkä mielummin sitten ihan normi (maito)suklaata. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kukapa ei normaalia suklaata voisi vastustaa! Mahtavaa jos sulla herkuttelu onnistuu kohtuuden rajoissa! :)
      Tämmöisellä herkkuperseellä on rajoituksia ja ainoastaan raakasuklaalla olen pystynyt sokerihiirtä hillitsemään. Raakasuklaassa on vain sellainen vaikutus, että pienellä annoksella tuntee olevansa jo kyläinen ja raakasuklaa on täynnä hyviä ravinteita ja siksi terveellisempi vaihtoehto. :)

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat