Laukkufriikin unelmia

19:39



Laukkufriikki jälleen vahdissa, vaikka kovasti materialistin elämää välttelen. Olen alkuviikosta ollut töissä muutaman tunnin yöunilla ja lopun ajan lukuttanut laukkujen katseluun. Olen kaivanut kaapeista kaikki käyttämättömät laukut pois myyntiin ja jäljellä taitaa olla reppuja lukuunottamatta seitsemän kappaletta, joka on mulle todellinen saavutus!

Jos saan jotain päähän niin sehän on ja pysyy. Laukkukuume nousee, kauhistuttaa ja lamaannuttaa mut ihan täysin. Joten ei kun tuumasta toimeen. Nyt mulla on ollut kriisinä se, että multa puuttuu isompi musta laukku, jossa voisin kuljettaa tietokonetta mukana. Mun Michael Korsiin se ei mahdu, joten kivalle yksilölle olisi tarvetta. Laukkuja kun ei koskaan voi olla liikaa. Nyt etsitään juurikin musta-hopeaa, koska kaikki muut mun laukut on kultaisilla osilla!

Pikaisen selailun ja laskelmien jälkeen päädyin tilaamaan edullisia Guessin laukkuja kokeiluun. Kummankin malli miellytti kovasti, hopeat yksityiskohdat miellytti paljon ja toisen kauneuteen rakastuin palavasti. Kaikesta huolimatta silti niistä löytyi ihan liikaa vikoja..

1. Mun läppäri mahtui niihin just ja just. Eli ilman suojakuorta ja ilman sitä en suostu konetta kuljettamaan. 2. Missä isot vetoketjut? En halua näyttää koko maailmalle, mitä kannan laukussa mukana! 3. Kummastakin puuttui pitkä kantohihna, joka on mulla lähes pakollinen. Crossbody on mun juttu. 4. Tuo toinen malli on ihan liian samalainen kuin mun RLL pienempi laukku ja liian saman tyylinen muiden vastaavien kanssa. Haluan ehkä jotain erilaista, koska tämä tahto menettää oman mallin tietokoneen painon vuoksi.

Kaksi Guessia ja mun oma Ralph Lauren.
Tietty harkitsemisesta teki vaikeaa se, ettei mun siskosta ollut mitään hyötyä. Levitin kaikki mun mustat laukut lattialle, mallailin niitä keskenään ja kerroin yksityiskohtaisesti jokaisen käyttötarkoituksen, värityksen ja sen, että oliko laukut liian samalaisia keskenään. Sisko tokaisi näkevänsä vain kolme mustaa laukkua.. Se siitä kyselystä! :D

Mullahan on kallis maku, se on pakko heti tässä alussa sanoa. Mun unelmien laukkujen hinta huitelee ihan liian kalliilla tasolla mun budjetiin nähden, joten kovasti yritän miellyttää itseäni etsimällä edullisempia versioita. Hinta vai laatu?-kirjoituksessa avauduin enemmän tästä aiheesta :)
Täältä, Täältä, Täältä, Täältä.
Mulla itsellä on Michael Kors, DKNY:n yksi & kaksi ja Ralph Lauren -laukut. Haaveilun kohteina on mm. YSL, Chanel BOY, Celine (Furlalla edullisempi versio miellyttää myös kovasti ja olen sitä käynyt hiplailemassa Stokkalla monen monta kertaa..) ja 3.1.Phillip Lim. Onhan nuita mieltymyksiä lisää, mutta niiden listaamiseen menisi loppu yö. Osan kanssa mulla on menossa moraalinen kysymys, koska en todellakaan ole (vielä) valmis maksamaan laukusta yhtä, enkä todellakaan kahta TUHATTA euroa.. Käytettynä laukut on myös kalliita ja en uskaltaisi kallista laukkua edes käyttää. Sen kulutetun summan voisi käyttää vaikka matkailuun.. Mutta se on selvää, että mun kaappiin pääsee vain aidot nahkaiset yksilöt! :)

Louis Vuittonin kanssa mulla on viha-rakkaus suhde, koska laukkua näkyy niin paljon, etten toisaalta haluaisi itselleni sellaista. Kopioita liikkuu paljon ja aidon arvo on tavallaan "laskenut" sen myötä. (Sama on käynyt myös Michael Korssille, Pradalle ja Celinalle.) Mutta sitten toisaalta himoisen kolmea laukkua erittäin paljon. Siracusaa arkeen, Almaa illan viettoon ja Evaa juhliin. Ja juuri näissä kyseisissä kuoseissa. Taidan laittaa tämän kevään tavoitteeksi kotuttaa yhden näistä kaunokaisista! Ai.. Toki kuvasta unohtui Keepall, jonka voisin ottaa tummalla kuosilla reisslaukuksi! :)
Kuvat täältä täältä (just loppunu tää kyseinen) ja täältä.

LV:n laukut ei kuitenkaan tyydytä mun kirjoituksen ihka ensimmäistä ongelmaa, joten etsintä ison laukun kanssa vielä jatkuu. Epätoivoisena laitoin jopa oman ruskean Hamiltonin myyntiin, mutta onneksi fiksuna peruin myynnin ja päätin pitää laukun itselläni. En todellakaan ole valmis vielä luopumaan siitä! Guessin palautuksen jälkeen olen puntaroinut Stockmannilla kahden DKNY laukun välillä, ehkä jopa harkitsen MK:n Selmaa, mutta vielä en ole uskaltanut mitään kotiuttaa itselleni.

Tänään kaupungilla kuitenkin näin sen. Sen THE laukun: RLL:n ison yksikön, joka keikkui kaupassa kauniin naisen mukana. Laukku näytti käytettynä erittäin tyylikkäältä ja hyvä, ettei mulla kuola vanulut. Tietokone mahtuu ihan varmasti sen sisälle ja vielä muuta tavaraa sen kaveriksi. Nyt kun vielä löytäisin kyseisen koon ja mallin luotettavasta kaupasta täältä suomesta niin mun laukku perhe suurenisi jälleen yhdellä jäsenellä <3 Toki luin netistä, että monella on puolen vuoden käytön jälkeen tullut rikkonaisia kohtia laukkuun, joten siksi harkitsen tätä vielä tarkkaan.

Tällä viikolla olen valintani tehnty ja päädyin kahteen ihanaan laukkuun. Mihin, sen näette myöhemmin! :)
Kuva täätä

Käy myös lukemassa

2 Kommenttia

  1. Tuo Guessin laukku on täydellinen! Ah! On ihan mielettömän vaikeaa löytää laukkua hopeisilla somisteilla. :) Täytyy ite jatkaa paremmalla rahatilanteella täydellisen hopeasomisteisen laukun etsintää sitten joskus. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt kun olen tuon nähnyt livenä ja tässä mietiskellyt viikon ajan niin olen kyllä tyytyvänen, kun lähetin sen pois :) Nätti juu, mutta ei mulle sopiva. Guessi ei muuten ole edes pahan hintainen, ensimmäinen oli 160e ja toinen 190e, joka on mun mielestä laukusta vähän, tosin nuo ei ole aitoa nahkaa :)

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat