Lentolaukku kriisi

9.2.15


Tämä kirjoitus on pitkään lojunut mulla luonnoksissa (kuten ne kaikki 48 muuta..) joten nyt on aika vähän purkaa tuntemuksia mun pakkaamisesta!!

Rakastan matkustamista ja reissailen 200km säteellä 2-3kertaa kuukaudessa. Pyrin siihen, että vähintään kaksi kertaa vuodessa voin käydä ulkomailla. Nyt on alkanut kuitenkin tuntumaan siltä, että jokaisella lyhyellä reissulla totean, että pakkaan ihan liikaa tavaraa mukaan. Viikonloppureissu anoppilaan voi sisältää yhtä paljon tavaraa kuin kuukauden reissu kiinaan. Ei voi olla totta, miksen koskaan opi! Lisäksi pahimmillaan mulla on mukana omia ruokia, tietokone, 3kilon kamera ja kirjoja. Niin ja ne omat vaatteet, joskus myös juhla- ja urheiluvaatteet siihen lisäksi.. Huhhu..


Nyt pikkuhiljaa olen alkanut jättämään anoppilaan/vanhempieni luo perus juttuja, joita ei tarvitse joka kerta raahata mukana. Isompi insjon sisälaukku on osottautunut kullan arvoiseksi, koska reissuilla sen sisälle mahtuu lähes kaikki pieni tavara, joka muuten hukkuisi laukun pohjalle. Pienempi keltainen yksilö lähti äidille käyttöön, koska en keksinyt sille enään mitään järkevää roolia tän isoveljen rinnalla. :)

Ongelmana on sitten se itse "käsi"laukku, koska kameralaukku+käsilaukku+vaatelaukku on osottautunut aika työlääksi yhdistelmäksi. Toki mulla on kaapissa maailman rumin reppu kaiken korvaajaksi, mutta en halua ulkomaille lähtiessä kokea tällaista sekasikiö kokoelmaa.. Siskolla on kätevän pieni lentolaukku, joka on todella kätevä monella reissulla. Sellaista olen pidemmän aikaa etsinyt itselleni, tuloksetta. 

Vaatimuksena laukulle on: A)sopivan kokoinen lentokoneseen. B)helppo kantaa olalla C) mukaan mahtuu tietokone+kamera näpärästi samaan pakettiin. +Tietty se voisi näyttää ulkosesti hyvältä!

Monen kuukauden etsinnän jälkeen lopulta H&M:n sivuille ilmestyi TÄY-DEL-LI-NEN lentolaukku, jonka tilasin kotiin kokeiltavaksi. Samalla viikolla löysin vanhempieni kotoa vanhan lentolaukun, joka ei ihan kauneimmasta päästä ollut, mutta täytti mun vaatimukset ihan täysin.

KIRJOITUSVIRHE: Ekologisuus*


Toki mulla viehätti ajatus vedettävästä laukusta, mutta jos joku miettii tuota H&M:n laukkua niin samalla hinnalla saa ostettua paremilaatuisen laukun muualta. Pakkohan ulkonäköä on kehua, mutta mun makuun laukku on liian pieni, yllättävän painava, vaikea kantaa hihnoista täytenä ja mahdollisesti jollain lentoyhtiöllä liian iso matkustamoon. Tuon kanssa olisin voinut hyvin posettaa lentokentällä, kuten bloggaajien kuuluu tehdä ;) Toki mulla on jo saman tyylinen käsilaukku, joka sopisi tuon kaveriksi kuin nenä päähän, mutta siihen laukkuun ei mahdu vaadittavat tavarat yhtäaikaa ja tässä tilanteessa mun lompakko ratkaisi tilanteen lopullisesti.

Näillä näkymin huhtikuussa matkustan tämän vihertävän harmaan yksilön kanssa ulkomaille ja saan olla iloinen siitä, ettei kamera tai tietokone joudu matkustamaan ruumassa tilanpuutteen vuoksi. Eikä tuo nyt niiiiiin pahalta näytä? Kait :D

Toiselle olalle saan kaveriksi käsilaukun, eikä ruma kameralaukku enään pilaa mun päivää. Viimeiset 7-vuotta olen kameraa kuljettanut rumassa punaisessa paholaisessa, mutta viimein sain tilattua uudelle objektiiville sopivan kokomustan laukun. Laukku näyttää ulkoisesti ihan ookoolta, se sopii hyvin tämän laukun sisälle, joten sekin asia tuli hoidettua samalla kerralla! Tosin kamera on seuraavat 3 viikkoa Rikulla köytössä. :)

You Might Also Like

2 Kommenttia

  1. Mää niin samaistun tähän!! Voi perhana että oonki kriiseilly tän kans, etenki nyt ku kameravermeet on vaan muuttunu painavemmiksi ja Korean reissulle pitäs se läppäriki saaha niitten kamerakamojen lisäksi sinne matkustamoon mukaan.. Miks ei oo olemassa naisellisia kamerareppuja?? Mullahan ei nimittäin selkä kestä kantaa kameraa olkalaukussa... Jouduin sitten pikkusen itsekin tinkimään siitä ulkonäöstä tän takia :'( onneksi löysin sentään semmosen kangaspintasen kamerarepun Ebaystä, kun yleensä suurin osa niistä on semmosia avaruusaluksen näkösiä sporttireppuja....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä juuri! Mun olympuksen laukku oli peräti siedettävän näköinen mutta isoille kameroille ei kyllä ole hienoja. Meillä on vielä juuri sellainen jättisuuri reppu, jota minä en kyllä ala kuljettamaan yhtään missään julkisella paikalla. Helppohan Rikulla on sitä autossa pitää, mutta tämä kamala reppu + hienompi käsilaukku on ehdoton nounou! :D

      Toki jos yhtään osais niin kameralaukkuhan on äärettömä helppo tehdä itse mutten osaa ommella ...... :")

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK