Ei sittenkään koditon

10.3.15


Kirjoitin tämän osion jo tammikuussa: 
"Jokainen enemmän tai vähemmän tietää, että mulla on tämän kevään aikana edessä muutto. Muutto omaan kotiin, näillä näkymin yksiöön Danan kanssa. Nykyisessä asunnossa on aika paljon siskon tavaroita, joten mun omaisuus on vähän siellä ja täällä: tärkeimmät Oulussa, isot tavarat kotikotona ja mökillä, osa on anoppilassa.. Eli neljässä eri osoitteessa.

Mun yksi tavoite tälle vuodelle on koota omaisuus yhden asunnon alle, joten mulla on aika paljon huonekaluja menossa myyntiin. Olen siitä onnekkaassa roolissa, että voisin sisustaa kokonaisen kolmion omilla tavaroilla, mutta niitä kaikkia ei yksiöön saa mahtumaan millään ja jos joskus muutan kaksioon niin sitten sinne on helpompi ostaa uutta, kuin säilöä nämä nykyiset. 

Huonekalujen kanssa olen jo 99% varma, mitä jää ja mitä lähtee pois. Astioiden kanssa on tilanne täysin eri. Tätä inventaariota ei pystynyt selvinpäin tekemään, koska astioita on kertynyt niin PALJON.. :')


Kippoa ja kuppoa on vähän joka lähtöön: Iittalan teemaa, kirkasta, valkosta, vihreää, marimekkoa... Ja nyt syksyllä ostettu Villeroy & bosh -sarja, johon kuuluu nykyisin 8 värillistä matkamukia, väriin kyllästymisen jälkeen ihan valkoiset 4 kahvikuppia ja 4 lautasta. Villeroyn sarjaan haluan kerätä vielä 8 isoa ruokalaustasta, koska en halua kotiuttaa omaan kotiin enään yhtään Iittalan vihreää lautasta. :)

Inventaariota tehdessä mulle selvis, että mulla on mukeja, lautasia ja jälkiruokakippoja vaikka 30hengen perheelle ja kaikki sopivasti eri paria tai sävyä... Eli ihan liikaa yhdelle/kahdelle ihmiselle!


Matkailijana metsästin matkailukuppeja ympäri Oulua ihan kyllästymiseen saakka. Punainen Tokyo kuppi tilattiin mulle ihan Helsingistä saakka, että sain tuon maan omakseni! Sain viimein kerättyä kahdeksan eri maan kuppia ja olen viimein tyytyväinen! Toivottavasti näitä kaupunkeja ei tehdä lisää, koska olen muuten köyhä (ja toki niitä pitää olla aina parillinen määrä samaa väriä..)

Nyt kun olen mallaillut marimekkoa tuon Villeroyn rinnalla niin on niissä eroa. Siis valkoinen ei ole valkoinen, vaan toisessa lämpimämpi. Lisättynä vielä tuo Pentikin ihanuus muki niin mennään jo ruskeaan. Eli näitä kolmea EI voi yhdistää keskenään missään nimessä :(


Iittalan vihreästä Teemasta sen verran, että älkää sanoko "ei koskaan." Terveisin näen nämä ihanan kamalat lautaset joka päivä anopin ruokapöydässä... Se siitä karmasta, mutta ainakin lautaset on hyvässä kodissa! :)"


Palataan maaliskuulle:
Miksi kaikki tämä vaiva? Koska viime aikoina olen kuluttanut omaa vapaa-ainaa laukkomalla eri asuntojen näytöissä! Mulle tarjottiin unelmien asunto harmaalla puulattialla vs. rahaa säästävä  koti niin kyllä ensimmäisestä puuttui se lämpö ja rakkaus. Toisessa kodissa oli sitä jotain, joka vei mun sydämen. Varmaan tuo pieni ja söpö keittiö ja näppärä pohjaratkaisu! Onneksi kodin kun kodin saa sisustamalla juuri itselleen mieluisaksi <3 Kuukauden kulttua saan ihka omat astiat käyttöön mun ihka omaan yksiöön, VIIMEIN! Toki vielä tarkemmin harkitsen astioita, koska tiskaajan arki alkaa, kun tiskikone puuttuu! Mitä vähemmän tiskattavaa, sen parempi!

Kuvissa näkyy edellisen asukkaan tavarat, mutta kyllä tuosta vielä mun näköinen koti sisustettaan! Olen AINA haaveillut viimeisen päälle kolkosta ja täysin valkoisesta kodista, mutta tällä kertaa koti valitsi minut ja olen kyllä tyytyväinen! Toivon vain, että saadaan sohva mahtumaan ovesta sisään.. Sisustus juttuja siis tiedossa tulevaisuudessa! :)

Terveisin Laura, joka ei osaa asua yhdessä kodissa vuotta enempää.. (Nykyisessä viihdyttiin peräti 1v ja 2kk..)

You Might Also Like

12 Kommenttia

  1. Näyttääpä kivalta sun uus koti! Tuskin maltan odottaa sisustuspostauksia. :) voin samaistua tuohon usein muuttamiseen. Oulussa ekassa asuin 6kk,toisessa vuoden,kolmannessa 1v6kk ja neljännessä sit 2v6kk. Meinas mennä perheellä hermot ku sai olla mua aina muuttamassa. Äiti sanokin,että jos Enni sanoo,että haluaa jotakin muutosta elämään,niin se muuttaa taas kohta. Mut nyt on ihan oma ja ihana koti. Uskon,että tässä ollaan tosi kauan :)) mut onnea uuteen kotiin ja tsemppiä inventaarioon ja muuttoon :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuttu tunne! Rovaniemellä asuin 8kk yksiössä, 3kk torniossa, 10kk rollossa, 2kk torniossa, 7kk oulussa ja sitte tämä 1v2kk. :D Seuraava muutto on sitten jo pysyvämpi, kunhan ensin paikakunnan keksisin!! :D

      Poista
    2. Ja voin ymmärtää tuon muiden hermostumisen, joten seuraava muutto tehdään hitaasti ja järjestelmällisesti!!! Edellinen muutto oli kamala mutkineen ja huonolla järjestelmällä ja poikaystävä ilmoitti jo ettei kanna tavaroita, kun kuuli talon olevan kolmas kerros ilman hissiä ;)

      Poista
  2. Saako udella, että miksi muutat yksin etkä poikaystäväsi kanssa? Muistelen, että jossain vaiheessa puhuit yhteisestä kodista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yksinkertaisesti vastaus on se, että maksan yksin koko vuokran, oli poikaystävä täällä tai ei. Asutaan vielä eri paikkakunnilla, joten ei ole järkeä ottaa yhteistä kotia. Riku ei blogissa aina halua esiintyä sen kummemmin, joten puhun meistä myös minä muodossa :)

      Poista
  3. Kyyllä sitä vielä jossain vaiheessa malttaa pysyä yhdessä asunnossa pidempäänkin! Ennen kuin me J:n kanssa päädyttiin tähän nykyiseen asuntoomme, mä muutin edeltävän vuoden aikana neljä kertaa, joista viimeinen oli muutto nykyiseen kotiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huhhu!!! Mulle riittää tämä kerran vuodessa muuttaminen ihan liikaa :D Kyllähän se koti löytyy kun paikkakunta selkenee. :)

      Poista
  4. Kivan kodin oot löytäny. :) Muuttaminen on kyllä pyllystä, nimimerkillä neljä muuttoa kahden vuoden sisään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedetään, nimimerkillä seuraava kämppä ilman hissiä :D Mutta onneks mulla on melkein kuukausi aikaa muuttaa :)

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Jee toivotaan parasta! Varaan liput tänää! :)

      Poista
    2. Jee toivotaan parasta! Varaan liput tänää! :)

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK