25 miinus 17 on plus 3 laukkua

23:00


Hämä-hämähäkki sävel: "Laukku laukku friikki, lähti shoppaileen... Tuli ale rankka ja Lauran rahat vei.. Kotona se iski: morkkis armoton.. Silti laukku friikki lähti uudelleen.."

Huhhu, sanon minä. Kun saan jotain päähän niin sitä asiaa sitten mietitään ihan tosissaan ja liikaa. Laukut on pyörinyt mun mielessä enemmän ja vähemmän, joten uusin Michael Korsin musta laukku on ollut todella paljon käytössä. Vielä kun medium kokoinen ruskea-hopeinen Michael Kors löytäisi tien kotiin ja sen jälkeen olen tyytyväinen valikoimaan, ainakin hetkeksi! :)

Pitkään aikaan en ole antanut kuviolliselle laukulle mahdollisuutta, mutta äidin Aleksi 13 -laukku teki muhun lähtemättömän vaikutuksen. Olen ajatellut laukkua kolme viikkoa ja joka kerta sen nähdessäni ajatellut sitä lakkaamatta. Saatiin tehtyä äidin kanssa hyvä diili ja ostin uuden laukun äidille, että sain tämän laukun itselleni. Merkki on OIS ja en ole koskaan ennen lämmennyt kuviolliselle laukulle. Tässä kuvio on kuitenkin mieluinen ja laukkuun mahtuu ihan äärettömän paljon tavaraa, eikä se menetä muotoa ollenkaan. Tästä laukusta tulee ehdottomasti mun arkilaukku, koska sen käyttöä ei tarvitse varoa niin paljon verrattuna kalliimpiin yksilöihin. Maanantaina se osottautui oikein hyväksy myös eväiden suhteen :)


Ratkaisin myös mun puuttuvan ison laukun ongelman kokeilemalla kotona eri vaihtoehtoja. MK:n laukkuun ei tietokone mahdu, joten H&M:n jättikokoinen yllätti positiivisesti sillä, että sinne mahtui sekä tietokone ETTÄ uusi kameralaukku. Ongelma on siis tuplaratkaistu ja mun viikonlopun tavarat kulkee nyt siinä! Kait?

Tosin aloin nyt miettimään asiaa ja tuo laukku on edelleen todella liian heiveröinen mun matkoille. Talvilomalla en ollut tyytyväinen laukkuun ja näillä mun harteilla laukku on kaikkea muuta kuin hyvä ratkaisu. Myös muistin, että vasta löysin sen vihertävän lentolaukun, joka ajaa asian paremmin. Tämä ja 12 muuta laukkua meni tällä viikolla myyntiin. Kovasti haaveilen edelleen Michael Korsin Selmaa tuon tilalle, mutta kovasti vastustan mielessäni sen hankkimista! Eiköhän mun MK kiintiö ole jo täynnä heti kolmannen laukun jälkeen?


Michael Korsin laukusta kerron vielä ihan muutaman sanan. Ostin tämän laukun käytettynä facebookin kirppikseltä, koska en ole löytänyt miellyttävää musta-hopeista yhdistelmää kaupoista. Kerta kierrätys on pop niin olen kyllä todella tyytyväinen laukun kuntoon! Nahka on todella kauniisti kulunut ja lukko hyvän näköinen. Ongelmana on toki se, että liian vähällä tavaralla laukku on todella ruman näköinen ja kasaan menevä. Toki vielä käytetty on aina käytetty ja laukku tuoksui todella vahvasti hajuvedelle.

Olen laukun kanssa tehnyt muutama oivalluksen ja helpoiten kerron ne näiden kuvien avulla:
  1. Koska laukku on pehmeää nahkaa, rypistyy se muodottomaksi vähällä tavaralla. Olalla ei näytä niinkään pahalta, mutta en silti ole täysin vakuuttunut pehmeästä nahkasta.
  2. Hajonnut hajuvesi tuoksuu sen verran paljon, että oli pakko suorittaa hajunpoisto operaatio. Toimiva kompo on laittaa paperin päälle kahvimurua ja antaa sen vaikuttaa laukun sisälle muutamaksi päiväksi. Eron huomasi heti ja kahvi toimii hajun vähentäjänä todella hyvin. Löysin myös muutaman pussin nuita "kosteuttajia", jotka ovat nyt laukussa vähentämässä tuoksua. Viikon jälkeen hajuveden tuoksu on jo miellyttävän mieto :)
  3. Rakastan mun isoa baginbagia. Se sopii tämän MK:n sisälle todella hyvin ja saan mukaan paljon tavaraa ja ennen kaikkea järjestykseen!
  4. Baginbagin ansiosta laukku ei menetä enään muotoaan niin helposti ja näyttää ihan kivalta jopa lattialla. Taidan kuitenkin tykätä enemmän staffiano-nahkasta :)
P.s: Perustan kohta laukuille oman blogin, koska kirjoitan niistä enemmän kuin omasta elämästä. Pitäisikö mun huolestua asiasta...? :')



P.P.S: Nonii lottovoitto tuli, kun ruskea laukku löytyi todella läheltä! Taidan esittelyn jättää myöhemmäksi :)

Käy myös lukemassa

8 Kommenttia

  1. Vautsi miten paljon siistejä laukkuja sulla! Itsekkin kävin yksi päivä omiani läpi ja siellä oli vielä semmosia rikki menneitä laukkuja teiniajoilta, jotka piti jo roskiin heittää... Oon tällä hetkellä ite tyytyväinen siihen mitä multa kaapista löytyy, mutta surukseen parikin laukkua on vielä käyttämättömiä, joten pitäis useemmin tarkistaa mitä sieltä löytyykään ettei aina samaa laukkua kantais. :D
    xoxo Mella

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myyntien jälkeen mulle jäi pieni ja pippurinen kokoelma käyttöön. ♡ Juuri tuon käyttämättömyyden vuoksi kaikki lähti myyntiin, aikoimaan shoppailin vaan laukkuja ja saatoin kolmen vuoden jälkeen myydä täysin käyttämättömänä pois.. Siksi nyt olen panostanut siihen, että jokainen pääsee käyttöön eri väreillä ja käyttö tarkoituksilla! :) Kiitos kommentista!

      Poista
  2. On sulla kyllä kiitettävän paljon laukkuja!! :D Huomaa kyllä ite, että ku osti ekan kalliimman laukun niin kynnys ostaa halvempia on tosi suuri! Mikä on kyllä ehkä hyvä, kyllä niihin halpoihinki saa kulutettua rahaa ku tarpeeks ostelee... :'D PS. Mulla ois iso Selma myytävänä... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta! Mulla jäi vaan kolme alle 50e laukkua.. Laadun huomaa kyllä heti ja käyttäö niitö ihan eri tavalla :)

      PS!!! ET_VOI_OLLA_TOSISSASI!!!! :D

      Poista
  3. Ihania laukkuja sulla! :) nams, kotiuttaisin itsekkin nuo kaikki :p

    VastaaPoista
  4. Vautsi kuinka paljon laukkuja ja kaikki ihan unelmia. Ihania ♥

    VastaaPoista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat