Ihastuttavan raivostuttavat kirppikset

21:03


Pienenä tyttönä kuljin mummon mukana kirppiksillä ja teininä ostin suurimman osan vaatteistani käytettynä. Olen oppinut kierrättämisen salat ja kirppiksiä on tullut pidettyä yks jos toinenkin. Monesti on mennyt hyvin ja joskus vähän huonommin, mutta kirppiksen tarkoituksenahan on saada omista nurkista pois tavarat, joita ei enään itse tarvitse. Muutettuani Ouluun en ole käynyt monella kirppiksellä, mutta seurannut facebookin myyntiä ahkerasti. Monen yrittämisen jälkeen menetin hermoni siihen, kun laitoin jotain myyntiin niin ostajia ei sittn näkynyt missään..

Toisin kävi mun laukkujen suhteen. Katselin illalla laukut valmiiksi ja päätin myydä KAIKKI, joita en ollut käyttänyt viimeisen vuoden aikana kunnolla. Eli mulle itselle jäi kahdeksan laukkua ja muut lähti suosiolla pois.

Laitoin ilmoitukseen yllä olean kuvan vain kuvituskuvaksi. "Myydään laukkuja, kuvat ja hinnat kommenteissa!" Kahden minuutin kulttua kolme laukkua myyty. 10min jälkeen kaikista tullut kyselyjä. Tähän mennessä kerkesin ladata viidstä laukusta kuvat. Tunnin kulttua kaikki laukut varattu. 24h myöhemmin yli puolet haettu. 37 kyselyä laukuista, jotka oli jo myyty.. Ihan hullua ja sain poistaa ilmoituksen!

Lupasin tänään, etten ala enään koskaan myymään mitään. Ihmiset osaa olla niin törkeitä jopa 3e laukun suhteen. Jättää hakematta ilman mitään ilmoittamista tai jos lukee, että vain nouto niin vielä kolmen päivän jankkaamisen jälkeen ne edelleen vaatii vientiä jonnekkin pakkaan, jossa en ole edes koskaan käynyt. Itse olen aika joustava myyjä, neuvottelen ja ymmärrän peruutukset. Ilmoittamatta jättämiset ja turhat tinkaamiset taas laittaa mun veren kiehumaan..


Onneksi kuitenkin tästä maailmasta löytyy hyviä ihmisiä. Sellaisia, joiden kanssa voi sopia asioita ja jos menee ristiin niin lopulta päästään yhteisymmärrykseen. Myös on ihmisiä, joilta saa kiitosta, hymyä ja jopa suklaata! Onneksi meitä on moneksi ja yleensä kaupat päätyy hyvin. :)

Muuton aikana huomasin, että mulla on tarava ihan liikaa ja olen suotta heittänyt paljon myös roskiin. Muutossa sisko toi mun varastooon vaivaiset viisi laatikkoa tavaraa, joten se jo kertoo määrästä jotain. Viime viikolla meillä oliki kaverin kanssa pöytä Palje-kirppiksellä ja päästiin aika hyvin eroon tavarasta ja sain vietyä myös H&M:n vaatteiden keräykseen kaksi pussillista vaatteita. Kierrätys on pop, mutta nyt on mun kirppistelyt kirppistelty vähäksi aikaa. Se jokapäiväinen pöydän siivoaminen ja hinnottelu on yllättävän raskasta, vaikka lopulta se vaiva palkittiin 177e myynnillä. Meillä oli kaikki tuotteet alle 5e, joten mun mielestä saatiin tavoite hyvin täyteen. Parhaiten meni urheilu- ja miestenvaatteet kaupaksi!


Tein myös pitkästä aikaa todella kivan löydön ihan vahingossa! Kolme kauluspaitaa mun koossa samasta pöydästä ja yhteensä 19e! Sävyt on todella erilaisia mitä normaalisti käytän, mutta sehän sopii mulle paremmin kuin hyvin! Nyt himottais ehkä ostaa ihan perus musta paita tuohon mun pieneen kokoelmaan.. :)

Mitenkäs te muut, kirppistely kyllä vai ei? Lauantaina suuntaan Ouluhallille kirppistapahtumaan katselemaan, jos sieltä löytyis jotain mukavaa!

P.s: Nyt alkoi mun viikonloppu, mutta fiilikset taitaa mennä panadol hotin ja buranan voimin. Tervetuloa poskiontelotulehdus, mulla oli ikävä sua.. <3


Käy myös lukemassa

4 Kommenttia

  1. Mikä kettu tuolla matolla makaa viimesessä kuvassa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. http://timjaiwithlove.blogspot.fi/2014/12/danan-kihlajais-astiat.html? Danan hellu on kuule sielä raatona makaamassa ja odottamassa rakastaan... :D

      Poista
  2. määki aattelin käyä huomenna suurkippiksellä kattelemassa jos löytys jotain kivvaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivottavasti löytyis, ainaki odotukset on korkealla! :)

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat