Mitä vien mun kotiin?

2.4.15


ÄÄÄ SE TUNNE KUN SAAT UUDEN KODIN AVAIMET ENSIMMÄISTÄ KERTAA KÄTEEN!! Sitten se, kun ne kihelmöi taskussa ja menet pomppien joka paikkaan. Ihan vain, koska olen niin onnellinen. Uusi koti tuntui heti omalta ja en oikeasti meinaa pysyä housuissa! Milloin saan alkaa kantamaan sinne tavaraa!??! ÄÄÄÄ. Eikä tämä ole aprillia. :)

Muutama tavara pääsi jo odottelemaan kunnon muuttoa ja pääsiäisenä aletaan kantamaan urakalla kaikki tavarat sisään. Tai ainakin suurin osa isoista, koska häätyyhän mun asustella vielä viikko vanhassa kodissa. Voipi olla, että innokkaani kannan kaiken uuteen ja sitten raahaan niitä takaisin vanhalle, kun ehkä tarvitsen viikon aikana myös vaatteita? :')

Täällä nykyisessä kodissa ei ole pesukoneen ja tiskikoneen lisäksi paljoa mun tavaraa, mutta rovaniemen asunnoista tuttuja juttuja palaa taas kuvioihin.

Tietty tuttua on sohva ja lasinen sohvapöytä. Ja mies ja koira! <3
Tauluja mulla on paljon. Olen vähän kahden vaiheella, haluanko myydä tuon ison kaupunki maalauksen pois ja laittaa tilalle Rikun ottaman Shanghai maisemakuvan. Shanghain kuva olisi  yli 1m leveä ja itselle rakkaampi, mutta maalauksessa värimaailma miellyttää enemmän. 

Maapallo taulu on suuri suosikki, mutta harmittavasti vähän naarmuuntunut varastossa!! Toisaalta tuolle olisi oikein hyvä paikka eteisessä! FAMILY-taulussa on meidän pikku perheestä kuvia, joten sen haluan ehdottomasti saada johonki seinälle. Ongelmana on se, etten oikeasti voi laittaa kaikkia suunnitelmia yhteen tilaan.. :D

Anoppi on joskus aikoinaan antanut mulle lahjana tällaisen kauniin koristepuun, joka on kulkenut mun mukana jokaisessa kodissa. Puu on ruotsalaisen suunnittelijan tekemä ja todella kaunis yksinkertaisuudellaan. Myös kuvassa näkyvät verhot lähtee (valitettavasti) mukaan, vaikka olen ihan lopen kyllästynyt niihin. Kuvissa näkyvä kristallilamppu saa lähteä uuteen kotiin, en pidä sitä enään niin kauniina kuin ennen. Tilalle haluan jotain paljon ajattomampaa.


Jos lampuilla jatketaan niin tietty M-kokoinen tuplakupla saa paikan olohuoneesta ja tuo kirkasta lisävaloa pimeyteen. Ok myönnän, mun kotihan on pelkkää valoa, kun keskellä kotia valaisee intro-kattovalaisin ja alkovissa mun monen kodin kiertänyt kolmen pallon lamppu. Uusin tuttavuus on jalkalamppu, jonka jalat olis kiva maalata valkoisiksi tai valean ruskeiksi. Onnistuiskohan se pelkästään hiomalla tuon maalin pois?!? Ken tietää, mitä keksin, mutta jalkalampun alla on ihana lukea kirjaa! Valitettavasti Pentikin pallolamppu lähtee anoppilaan vierailulle!

Meidän eteisessä oleva ikuisuuden vanha kenkälaatikko löytää tiensä ihan uudessa tehtävässä keittiön puolella! Tänään kun pääsin mittailemaan paikkoja niin tuon mitat passaa täydellisesti pieneen keittiöön. Värinsä puolesta sopisi olohuoneeseen, mutta keittiössä on niin piilossa, ettei näy mihinkään. Tai jos ei sinne niin sitten eteiseen, mutta pitänee kokeilla :)

Harmaa peili on odottanut maalaamista jo ikuisuuden, mutta toivottavasti kesällä saisin sen projektin tehtyä. Vieressä oleva kukka lähtee myös antamaan vehreyttä kotiin. Suurimman huolen aiheuttaa suuri keittiönpöytä, joka vie paljon tilaa asunnosta. Toisaalta siinä voi tietokoneella tai vieraiden tullessa juoda tilavasti kahvia. Vielä kun saisin nuo siskon tuolit mukaan niin olisi hyvä, mutta joudun palaamaan omiin mustiin tuoleihin, joiden maalaamista valkeaksi harkitsen suuresti. Joskus myöhemmin on tarve ostaa uudet tuolit ja hankkia lasi tuon pöydän päälle, mutta tällä hetkellä se ei ole rahallisesti mahdollista. Pöytä parka on saanut aikamoisia naarmuja viimeisen vuoden aikana, joten lasi olisi ehdoton hankinta :(


Olen ostanut ja suunnitellut kotiin kaikkea kivaa, mutta esittelen ne vasta sitten kun koti alkaa olemaan oikeasti valmiina. Koitan rajoittaa seuraavan kahden viikon aikana, ettei jokainen teksi ala "hiljaisuus johtuu muutosta, muutto sitä ja sitten tätä ja väsyttää ja IHANAA ja ja ja.." Oikeastihan mulla ei tuossa vaiheessa ole muuta elämää kun se pirun laatikoiden roudaaminen, mutta onneksi mulla on sen verran luonnoksia valmiina, että muutakin höpinää ilmestyy. Toki se on eri asia, milloin ehdin istahtaa koneelle sen julkaisun verran ja olis toki kuviakin käsiteltävänä.. Se on sitten asia erikseen..

Mutta ihanaa alkavaa pääsiäislomaa jokaiselle. Toivottavasti jokainen nauttii olostaan ja läheisten seurasta. <3

You Might Also Like

0 Kommenttia

Bloggerin lukijat

FACEBOOK