Vitamiinit valtaa mun kaapit

13:43

Moni teistä arvaakin, että mun kaapeista löytyy ties mitä superfoodia, proteiinia ja treenijuomaa. Vitamiinit on kuitenkin näistä kaikista tärkeimpiä.

Tietämättömänä sitä veteli juuri ohjeiden mukaisesti jopa seitsemää eri vitamiinia aamuisin. En varmasti edes tiennyt, mitä kaikkia sitä mussutin, mutta viisastuneena olen lukenut asiasta enemmän. Olen nyt pikkuhiljaa ottanut takaisin käyttöön muutamia tuotteita, mitä koen tarvitsevani ja erityisesti kiinnittänyt huomiota laatuun.


Nestemäisyys on yksi ehdoton ykkönen nykyisin, koska tutkitusti silloin vitamiini imeytyy paremmin. Kielen alle ruiskutettavat B12-vitamiini ja D-vitamiini ovat mulla jokapäiväisessä käytössä. Niiden pienen koon ansiosta suihkeita on helppo kuljettaa mukana ja koostaan huolimatta kestävät todella pitkään. Jopa Riku on innostunut vitamiineista ihan uudella tavalla, kun joka aamu on ensimmäisenä maistelemassa näitä :)

Maitohappobakteerit auttaa ruuan kanssa ja helpottavat vatsakipuja. Ihan päivittäin en näitä käytä, ennemminki kuuriluontoisesti ulkomailla ja jos on joku lääkekuuri meneillään. Tämä kyseinen purkki on ainoa, joka on oikeasti näkyvästi auttanut mua ja siksi suosin sitä edelleen.

Omega-3 (purkki puuttuu) on vahvistamassa mun vastustuskykyä, koska syön niin vähän kalaa. Nykyisin pyrin kerran viikossa syömään kalaa, mutta aina se ei ole mahdollista.

Sitten on myös kaksi tuotetta, jotka haluan esitellä:

Magnesium tunnetaan helpommin kapselina tai pussina, mutta itse käytän tätä suoraan iholle! Tämä aine on pelastanut mut monilta kivuilta ja helpottanut salin jälkeistä jännitystä. Rakastan tätä suihketta, koska voin itse säädellä määrää ja saan samalla hierottua kipeät niskat auki aineen vaikuttaessa. Ei turhia ärsykeistä vatsalle vaan suoraa tehoa kipeään kohtaan. Rakkautta!

Viimeisenä esittelen mun unikaverin nimeltä melatoniini. Aine, jota käytän silloin tällöin parantamaan mun unen laatua. Varsinkin ulkomailla melatoniini auttaa pääsemään uuteen unirytmiin paremmin kiinni. Pahimpina aikoina olen käyttänyt jopa 6mg iltaisin lääkärin määräyksestä, mutta sitemmin oppinut, ettei liiallisesta käytöstä ole muuta kuin harmia. Tämä puhdas+ tuotteet ovat miellyttäviä koostumukseltaan ja hoitaa kyllä asiansa :)

Käy myös lukemassa

2 Kommenttia

  1. Kaikki noista on kyllä sellasia, mitä itsekin suosittelisin! Varsinkin D ja Omega, niitä kun ei luonnostaan saa niin helpolla. Eiköhän noilla eväillä taudit pysy poissa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahdollisimman vähällä yrittää olla, ettei tosiaan tule sitä 10 eri nappulaa aamuisin :) Kyllähän nuilla pysyis, mutta olis vähemmän stressiä niin vaikuttais paremmin :D

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat