Tere tulemas Tallinna!

00:48

Voi kuinka hyvää tekee olla kolme päivää ilman tietokonetta! En ole pitkään aikaan kirjoitellut kunnon kuulumisia, joten kerronpa siis reissusta kuvapäiväkirjan muodossa! Tervetuloa Tallinnan (herkuttelun!) reissulle! :)

PE: 21.30
Yöjuna starttasi kohti Helsinkiä! Ennen junaan hyppäämistä kävin moikkaamassa kaveria ja söin täyttävän iltapalan, joten junaan mennessä oli aika ähky! Seuralaiseni kanssa katsottiin salkkarit ja mentiin ajoissa nukkumaan.

LA: 06:07
Herätys! EI, mie haluan nukkua... Väsytti ihan sairaan paljon, juna heilu liikaa ja ahdisti hulluna. Onneksi saatiin nukkua kahdestaan vessallisessa hytissä, mutta ei naurattanut.

06:50
Naama valmiina kohti Helsingin katuja! Mikään ei ollut auki, mutta mutta...

07:35
Helsingin kadut oli ihan tyhjillään ihmisistä, mutta Hotelli Kluuvin aamupala maistui oikein hyvältä! Kalliisti 18e siitä sai pulittaa, mutta tunnin aikana saatiin nauttia kyllä oikein hyvää ruokaa!

09:24
Pientä shoppailua! Itse en ostanut vielä tässä vaiheessa muuta kuin raakasuklaata, mutta voi että mulla jäi kaiveleen yks Zaran harmaa takki! Enkä ole koskaan lähtenyt näin vähällä tavaralla liikkeelle, mutta olipa helppo shoppailla, kun selässä oli vain reppu!

10:35
Välipalan aika, eiku... Ben & Jerry's jäätelöhän se siinä! Tässä vaiheessa Riku laitto mulle viestiä, että tehdäänkö me muuta kuin syödään? Meikä ei edes jäätelöstä tykkää, joten tuo oli jopa mulle liian makea annos. Helsinki heräsi henkiin ja muutaman minuutin ajan kuunneltiin tätä erikoista soittoa!

11:46
Junalla suunta kohti Pasilaa! Ennen virallusta vuosikokousta syötiin lounasta ja sitten mentiin muutamaksi tunniksi kokoukseen kuunteleen tärkeitä asioit! Siinä sitten kuunneltiin ja pikaisen kahvin kautta bussiin! Sitten vaan laivan odottelua, muutama pala raakasuklaata ja alkavan sateen katselua.

16:27
Anteeksi mitä? Reissussa sain laiva lippuun uuden sukunimen, kiitti vaan. Muutama tunti hengailtiin laivalla kierrellen ja kaarrellen ostoksia miettiessä. Onneksi meillä oli porukalla yhteinen hytti, jonne saatiin viedä tavarat ja jäädä juttelemaan ihmisten kanssa.

18:31
Viimein saavuimme Tallinnaan! Meillä ei ollut mitään hajua, missä meidän hotelli oli, joten vähä jouduttiin eksymään. Yllätyksenä oltiin Tallink spa & conference hotellissa, joten ensimmäinen suunnitelma oli mennä pulikoimaan! Hotelli oli todella siisti, lähellä keskustaa ja satamaa. Parasta siellä oli kyllä sisustus, joka oli ihanan merellinen!

19.57
Uimaan sinne muiden kännikalojen sekaan. Vesi maistui paremmalle!

20.57
Tultiin pois lillumasta ja laitoimme itsemme yövaatteeisiin. Huomattiin kuitenkin, ettei oltu syöty mitään moneen tuntiin ja suunnattiin pikaisesti takaisin kaupunkiin.

21. 46
Löydettiin ihana kauppa, joka muistutti vähän ruotsalaista Ica maxia, mutta sieltä löytyi myös suomalaisia tuotteita! Tutkittiin kauan aikaa hintoja (joka oli paljon edullisempaa kuin suomessa!) Ostettiin Virolaisen naisen avustuksella kermaviiliä ja dippiä ruissipseille! Nähtiin ainakin tuhat muuttolintua taivaalla! :)

22.45
Iltapalaa ja kirjan lukemista. Kyllä välillä saatiin nauraa meidän kielitaidottomuudelle, mutta pikkusenko elekielellä pärjää hyvin! Ilman kieltä saatiin selvyyttä, missä on kauppa ja saatiin jopa pillejä tilauksesta! Pillien avulla sekoiteltiin dipit, aamulla siivoojalla on voinut vähän ihmettelemistä Monkin ideoista. Mutta toimi! Uni alkoi pian maistumaan ja sitten sitä nukuttiin sikeästi!! En ole pitkään aikaan nukkunut nuin hyvin!

SU: 08:28
Aamulla väsytti niin paljon etten meinannut saada silmiä auki.

08:52
Aamupala! Pakattiin tavarat loppuun ja vietiin alakertaan säilöön. Hotellissa oli valvottu ja numeroitu huone, joten sinne uskalsi repun jättää ilman pelkoa varastamisesta.

10:13
Kohti keskustaa! Noin kymmenessä minuutissa käveltiin Viru keskukseen ja siellä kierreltiin kaikissa kaupoissa. Virusta löytyi mm. Zara, Mango, River Island jne..

11:31
Alettiin suuntautumaan Vanhaan kaupunkiin. Miten voi olla niin kaunista, vihreää ja paljon kukkia? Nuo kukkapuodit oli kyllä niin ihania! Oon käynyt viimeksi Tallinnassa joskus kuusi vuotta sitten, mutta edelleen siellä oli tutut maisemat ja helppoa kulkea! Tässä vaiheessa oli tarttunut mukaan muutama pussi tavaraa ja nälkä alkoi kurnia.

11.55
Syömään! Monki halusi mennä syömään pastaa aukiolle ja ravintola oli oikein mukavan oloinen. Mulla halutti pihviä, joten ainoa listassa oleva liharuoka oli hamppari. En jaksanut syödä koko annosta kuumuuden vuoksi, mutta jälkiruoka oli sitäkin herkullisempi. Pieni pala suklaakakkua! Sen voimalla jaksoi taas tehdä ostoksia!

13:18
Alettiin etsimään uudempaa aluetta, jossa oli mm. mun lempparit Bershka, Stradivarius, New Yorker.. Ensin oltiin vähän hukassa, mutta pienellä etsinnällä löydettiin alue helposti, joka oli vielä selvästi kesken. Voin kertoa, että tämä alue koitui mun tuomioksi: Tili tuli ja samantien meni, koska olin ekaa kertaa seitsemään vuoteen shoppailemassa naisen kanssa! Riku ei ikinä olis antanut mun shoppailla näin paljon. Voi olla, että myöhemmin esittelen tuotteita, sen verran kivoja löytöjä tein! :)

14:13
Tässä vaiheessa oli pakko jo luovuttaa, kun mukana kulki kuusi pussia uusia ihanuuksia! Taisin kirota muutamaan otteeseen sitä, etten ollut ottanut isompaa reppua mukaan, kun jouduin kantamaan nämä käsissä kotiin asti.

16:40
Sitten haettiin tavarat, suunnattiin terminaaliin ja odoteltiin laivaan pääsyä. Laivassa tehtiin viimeiset ostokset ja sitten istuttiin hytissä muiden kanssa. Meitä väsytti todella paljon ja kävely alkoi tuntua jaloissa!

18.43
Satamassa hypättiin suoraan ratikkaan ja rautatieasemalle. Tässä vaiheessa oltiin jo niin nälkäisiä, että mentiin suoraan Burger Kingiin. Enään ei maistunut hamppari, joten nappasin kalliin 10e salaatin, joka ei loppujen lopuksi ollut edes hyvä. Kamala pettymys, taisi olla mun eka ja vika kerta kyseisessä puljussa!
19:02
Sitten alkoikin rankka istuminen asemalla. Odottavan aika on piiiiiiitkä!

21:55
Juna lähti kohti Oulua ja aamulla ressu päättyi työpaikalle. Kotiin saavuin vasta iltapäivällä ja täällä on ollut kiva makoilla tekemättä yhtään mitään! Herkkuja tuli kyllä syötyä, mutta en tällä hetkellä koe siitä mitään morkkista. Miksikö en? Käveltiin kumpanakin päivänä puhlimen mukaan suht paljon ja tein niin paljon kivoja ostoksia, että kesällä haluan näyttää niissä hyvältä! Mulla siis normalisti jatkuu arki kotona, että pääsen omaan tavoitteeseen kesän aikana :)

Semmonen pikaloma kivan seuralaisen kanssa, vielä kun parisen viikkoa jaksaa töitä painaa niin  sitten pääsee pidemmälle lomalle. Jaksaa jaksaa!

Käy myös lukemassa

6 Kommenttia

1. Oii mikä ihana postaus! Itekki pääsen kohta tonne, jeiii ;)) Okei no ei kyllä olla vielä reissua varattu mutta voipi olla että mennään Tallinnaan hotelliin jopa neljäksi yöksi ! :D Aaaaa, mää haluan jo New Yorkeriin ja kaikkialle :'D

1. Tän hotellin vieressä oli ne sun mysteeriset portaat :) Jokaisesta kaupasta tuli kyllä jotaki ostettua!

2. Kivalta näyttää sun Tallinnan reissu! :) Tallinnassa on ihana käydä, kun jo vaatekaupat on kivemmat, kuin Suomen puolella. Oon itekki muuten yöpyny tos hotellissa ja oli kyllä hyvä!

1. Ehdottomasti shoppailu on tuolla parasta antia! :)

3. Ihana postaus, tuli niin ikävä Tallinnaa!<3 Joskus vois mennä yhessä sinne shoppaileen. ;)

1. Kyllä! Nyt jo ikävä nuita kauppoja... Syksyllä mennää!!