Aamupalan kuulumisia.

17.6.15


Rauhalliset aamut on mulle niin tärkeitä, että voisin jopa tottua tähän myöhään heräämiseen. Vaikka sanotaan, että aamusta päivä on pisin niin sanonta pitää niin paikkaansa. Toisaalta en ala rankaisemaan itseäni siitä, että viimein nukutti hyvin 12h! Olen tunnettu unikeko :)

Viikonloppuna näin mun ihanaa ystävää, jonka kanssa ollaan pidetty yhtä jo monen vuoden ajan. Jennu on mulle todellinen ystävä ja meillä menee jutut niin yhteen. Tiiän, että luet tämän niin oot tärkeä. Tuollaisen ihmisen kanssa voi tosiaan valvoa myöhään ja juoda ilta kymmeneltä kahvia.. Ja sitten valvoa myöhään. Taisi löytyä syy mun nukkumiselle, eli ei kahvia kello kuuden jälkeen! 


Olen viimein löytänyt muutaman kikan, joilla pidän vatsan litteänä aamusta iltaan:
Tärkein ohje 1: Älä stressaa mistään turhasta... 2. Aloita aamu rauhassa. Juo iso lasi vettä, johon sekoitat yhden ruokalusikallisen luomu omenaviinietikkaa. Tämän kun juo n.20min ennen aamupuuroa niin vatsa kiittää! Vinkki: Juo pillillä niin menee nopeasti alas! Voit sekoittaa sekaan hunajaa/sitruunaa, jos maku ällöttää liikaa :)

Mun nykyinen, kiireetön aamupala näyttää tältä: Iso kuppi kahvia (jollei jopa kaksi), 1,5dl tattaripuuroa keitettynä veteen, 100g mansikkakeittoa, 150g mustikoita, proteiinijauhetta, muutama kauhallinen raejuustoa, banaani, 1rkl oliiviöljyä, spirulinaa ja mehiläisen siitepölyä. Pillereinä nappaan 6kpl Chlorellaa, maitohappobakteeri, omega-3 ja suihkeena D ja B12! :) Hetki tämän syömiseen menee, mutta mulla ei ole kiirettä!

Rauhallisista aamuista poiketen olen muutaman päivän kertaamassa ensiapukurssilla. Omaat eväät mukana ja olen jopa ehtinyt meikata aamulla! Huvittavinta tässä on se, että menin kurssille jo maanantaina ja totesin ovella, että olen päivän liian ajoissa! Taisin antaa itsestäni yli-innokkaan työläisen mielikuvan.. Kerrankos sitä saa sanoa: Olin ajoissa! :D

You Might Also Like

5 Kommenttia

  1. Kiinnostuin tosta omenaviinietikan juomisesta. Onko siitä oikeasti jotain apua? Voisi itsekin kokeilla. Miltä se maistuu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle on ainakin ollut apua. Selvästi turvotus väheni ja moni käyttää 1-3 kertaa päivässä ennen ruokailua, mutta mulle riittää tämä aamuinen annos :)
      Maku nyt on mitä on, mutta siihen tottuu ja ite juon sen pillillä niin menee helpommin. Makua saa juuri hunajasta jne :)

      Poista
  2. Ihan järkyttävän kaunis tuo banneri! Hitto oon niin pihalla blogeista nykyisin :D Ja kun teikän mahaa kattoo tuosa kuvassa niin näyttää kyllä toimivan tuo omenaviinietikan juominen! Pitänee itsekin kokeilla, kiitti vinkistä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihi kiitos ^_^ Joo on toiminut ja toki stressitön elämä+keholle sopiva ruoka= litteä vatsa!

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK