Teräspoika

7.6.15


Mulla on ollut kiireistä juosta kohta kolme vuotiaan serkkupojan perässä. Heh, ei nyt oikeasti. Lauantaina tapahtui silti jotain todella mukavaa ja uskomattoman hienoa. Torniossa 6.6. järjestettiin RajaRUN -juoksutapahtuma, jossa oltiin lähes koko perheen voimin paikalla. Mun sisko juoksi 10km juoksun ja pikkuveli puolimaratonin.

Itse olisin halunnu juosta perinteisen kevään kympin, mutta mun jalka alkaa olemaan siinä kunnossa, etten halua sitä loukata enempää. Kummallinen vaiva jalkapohjassa ärsyttää ja hermotuttaa, mutta koitan nyt parhaani mukaan hoidella sitä kotona ennen lääkärille marssimista. Kunhan vaan vika ei olisi tässä mun rikkinäisessä selässä, mutta nyt ei auta kun hoidella sitä kuntoon :)


Naapurin mies juoksi 10km matkan 52min, sisko hölkytti aikalailla tasan tuntiin. Ruskamataronin 10km matkasta aika parani, vaikka sisko ei ole harjoitellut yhtään! "Oi jospa olisin saanut olla mukana.." Syksyllä taas aikaa paremmaksi ja naapuri laitetaan puolikkaalle, eikös nii?!? :)

Veli juoksi ensimmäisen juoksunsa syksyn ruskamaratonin 10km juoksussa ja sen jälkeen aloitti säännöllisen treenaamisen. Ensin tavoite oli juosta 10km, mutta 3kk ennen tätä päivää tavoite muuttui puolimaratoniksi. Hullu taisi olla meidän jokaisen ajatus, mutta kylläpä tuo juippi sen juoksi! Marraskuun jälkeen pojasta on kiloja karsiutunut n.-20kiloa. (Todellakin kannatti aloittaa tämä meidän "haaste", jota veli on kyllä noudattanut armottoman tarkasti! Terveisin: mulla itsehillinnän kanssa vielä paljon opeteltavaa..) 

Ensimmäinen puolimaratoni 21km, ikää muutamaa viikkoa vaille 16 vuotta ja aika 2h 10min. Kiitos kuuluu varmasti kaverille, joka juoksi hienosti myös oman ekan puolikkaan! Veljellähän tosiaan on Taekwon-dossa musta vyö, joten perus lihaskuntoa löytyy jo monen vuoden harjoittelun ansiosta! Pekka ilmoiti mulle, että hetkellisesti juoksut on juostu, joten salillehan tuon kanssa häätyy lähteä. Ollaan käyty jo muutama kesä ahkerasti salilla ja nyt kun ikää alkaa tulemaan lisää niin mulle löytyy oikein motivoitunut salikaveri! JEE! :)

Onnittelut vielä kaikille juoksijoille, hyvä te! 

You Might Also Like

0 Kommenttia

Bloggerin lukijat

FACEBOOK