Tulevan kesän liikuntasuunnitelma

20:30


Voi liikunta, kuinka susta tykkään! Olen kokenut saavani siitä niin paljon ja osittain se alkaa olemaan jo todellista rutiinia mulle. Mutta voi himputin kevät, mikäs teit. Ihan liikaa nuita sairastumisia ja liikkumattomuutta mun mielestä, mutta ainakin olen kehon antanut levätä hyvin. Pahin tekijä tässä on kamala stressi, jota haluan oppia hallitsemaan paremmin.

Vaikka nyt vähän harmittaa niin toisaalta en ole alkanut ylikuormittamaan itseäni. Olen mennyt fiiliksen mukaan ja se on osittain myös toiminut. Olen kokeillut uusia juttuja ja parhaani mukaan pyörräillyt mahdollisimman paljon töihin. Toki tuona aikana mulla oli se personal trainer-valmennus, joten salilla tuli treenattua täysillä.



Nyt ku olen pysynyt toistaiseksi terveenä niin en ole oikein jaksanut ottaa minkäänlaista stressiä liikunnasta. Edelleen toukokuu mentiin fiiliksen mukaisesti. Salille olen mennyt kun olen ehtinyt ja en ole edes merkinnyt kaikkia lenkkejä Danan kanssa. Varsinkin viikonloppuisin on mun vuoro käyttää koira "pidemmällä aamulenkillä" ja muutamana sunnuntaina käveltiin nätisti 40min auringossa. Onneksi töissä saa paljon aerobista ja vielä siihen lisättynä liikuntapäivät niin megapaljon tulee hyötyliikuntaa harrastettua huomaamatta! Toisin kuin nyt lomalla, kun en meinaa saada 10000 askelta millään täyteen..

Mutta tämä kesä ja loma ja kaikki!! Olen niin odottanut tätä aikaa, kun mulla on aikaa. Aikaa liikkua, tehdä ruokaa ja suunnitella elämä juuri omilla ehdoilla. 

Voin kertoa, että hyvin on sujunut. Suurimmat haasteet on ruokailun suhteen, kun en omissa nurkissa ole juuri ollut. Kotona olen rakastanut laittaa ruokaa, mutta mökillä olen tyytynyt oikeastaan siihen, mitä on tarjottu. Toki mulla on iso kasa "omaa ruokaa" mukana, josta pystyn kokoamaan itselle helposti aamupalan ja välipaloja. 


Liikunnan suhteen kaksi ekaa viikkoa on aikalailla näyttänyt siltä, mitä haluan sen näyttävän koko kesän. 4-5 kertaa salilla, venyttelyä ja mukaan tulee myös yksi PHA-treeni. Viikossa kahden päivän lepo sopii mulle oikein hyvin! Juhannuksen jälkeen on luvassa hierontaa, sitä odotellessa!

Loman alkaessa ke ja to olin niin väsynyt töistä, pakkasin kamppeet ja suuntasin pohjoiseen. Totaali lepo teki oikein hyvää ja loppuviikosta jaksoin nostaa painoja ihan urakalla! On ollut ihan huippua treenata salilla, mistä tämä koko innostus on oikeastaan lähtenyt silloin kolme vuotta sitten! Myös ekaa kertaa olen treenannut jalkoja kahdesti viikon aikana, joka muuten TUNTUU..

Mitenkäs treenaan jalkoja nuin paljon? Tikiksen BOOTY-haasteen vuoksi tietty ja meikä on mukana PREMIUM porukassa. Kesäkuu menee pumppaillen  jalkoja ihan urakalla ja vähän buudin kasvattamisessa. Trenit on olleet oikein hyviä ja meikä on kyllä tykännyt vaihtuvista ohjaajista. Jokaisella on se oma tyylinsä ja kivasti on uusia liikkeitä löytynyt. Heinäkuussa on omat kuviot, kun tämä kylmä kesä vaihtuu lämmöksi ja rantalomaksi!

Kävin myös veljen kanssa kehonkoostumusmittauksessa, joka oli kummallekkin positiivinen yllätys. Siitä ja monesta muusta aiheesta tule höpöttelemään myöhemmin lisää :)


EDIT// Tulossa olevia juttuja: Booty-haasteen tuloksia, Kehonkoostumusmittauksen tuloksia ja pohdintaa, Oma PT: Mitä jäi käteen?, Ruokapäiväkirjaa lomalta, Treenaaminen lisävarusteiden kanssa, Millaisia blogeja luen?, Liebster award -haaste, Grillin antimia, Asuminen yksin vai kimpassa?, Puolivuotta ilman karkkia. JA PALJON muuta! Mulla on luonnokissa 39 tekstiä odottamassa joko hyviä kuvia tai sitten sitä tekstin viimeistä silausta. Joten juttua täällä blogissa kyllä riittää! :)

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat