Lisävarusteita treenaamiseen?

19:23


Kukapa nyt ei jokaisesta maailman harrastuksesta saisi tehtyä "hifimpää versiota" lisäämällä tavaraa ja tarvikkeita mukaan. Kaapista löytyvillä verkkareilla voi lähteä salille, mutta mulle mukavuus on kaiken A ja O, kuten olen varmasti aikaisemmin sanonut. Kun itsellä on hyvä olla niin treeni sujuu paremmin. Sama pätee varusteisiin. Toiselle kelpaa vähempi ja toinen kaipaa enemmän, eikä kummassakaan ole mitään pahaa. Itse olen saanut paljon enemmän kehitystä ja lihas on kehittynyt, kun otin salille apuvälineitä käyttöön. Joskus on mukava treenata ilman mitään välineitä, mutta esimerkiksi mun selkä kaipailee lisätukea, kun treenaa kovempaa. Toki yksi syy kehittymiselle on upo uusi sali uusilla laitteilla! Tässä samalla myös esittelen mun uuden treenikassin ja sen sisällön, joka kulkee aina treeneissä mun mukana :)

Uusin suosikki on kuminauha. Väline, jota voi käyttää niin kotona, kuin salilla. Kuvista voi päätellä, ettei hirvesti naurata treenata tuon kanssa.. "Kumpparilla" saa hyvän lämmittelyn ennen treeniä tai vastaavasti treenin jälken ihan JÄÄTÄVÄN poltteen pakaroihin! Tällä treenaaminen on helppoa jopa mökin pihalla! Nämä lähtee kyllä reissuun mukaan, että voin asunnolla jumppailla! Hinta ei päätä huimaa, kun kaksi kuminauhaa n.13e.


Toinen mun suosikki jalkapäivänä on tukivyö. Muuten varmaan pärjäisin ilman, mutta selkävikaisena kaipaan tukea ja jo sen turvin haluan suojella mun nikamia. Alaselan tuen ansiosta voin lisätä enemmän painoja ja treenata ilman notkoa selkää. Toki vahvistan mun alaselän lihaksia myös ilman tukea ja jos teen pidempiä sarjoja pienemmillä painoilla niin silloin aina vyö pois.

Ennen ajattelin, että vain isot miehet käyttää vetoremmejä, mutta kuinka väärässä olinkaan. Kuinka paljon enemmän voin keskittyä tietyn lihaksen tekemiseen ilman puristusvoimaan keskittymistä ja jummi mikä polte on tiedossa! Olen ehdottomasti remmien suurkuluttaja, mutta kuten vyössä jätän ne pois pienemmillä painoilla, että puristusvoima kehittyy. Mulla vaan sattuu joskus olemaan niin pahasti olkapäät jumissa, että puristusvoima on joskus ihan nollassa, joten silloin remmien käyttö on enemmän kuin suotavaa, ettei painot tipu käsistä. Syksyllä ajattelin panostaa Versa grippseihin, ettei tarvitse joka kerta alkaa pyörittelemään remmejä kiinni. Alla video, missä näkyy remmien pyörittely ja kyykyssä näkyy vyö. Hyvä tuo eka veto ku niin voimalla :D

video

Joskus, kun voimat on todella vähissä (eli olen laiminlyönyt hierontaa ja kehonhuoltoa liian kauan) käytän myös rannetukia. Nykyisin todella paljon harvemmin, mutta sitten joskus kun aloitan taas "massakauden" niin isojen painojen kanssa rannetuet on ehdoton. Mikään ei ole niin kipiä kuin painon kanssa vääntynyt ranne :/

Olen ostanut nämä jo elokuussa 2013, joten kauan aikaa meni, ennen kuin olen saanut nämä oikeaan käyttöön! Tai kauan meni, ennen kun löysin oikean tavan käyttää näitä ihaman nolostumista..


Alempana näkyy mun treenikassin sisältö. Aikaisemmin mulla oli iso treenikassi, jonka myin kaverille ja myöhemmin H&M:n tekonahkakassi ososttautui käytännössä epäkäytännölliseksi. Pidemmän aikaa olen pientä treenikassia etsinyt ja ainoat 60e vaihtoehdot ei hinnan puolesta ole houkutellut. Nyt citymarketissa myytiin juuri sopivan kokoinen kassi 20e hintaan! Aikamoista palapelin kokoamista tuo pakkaaminen on...

Kassin sisältö: Juomapullo, kahdet salikengät, (toiset salille, toiset jumppaan) avain, pieni pyyhe, treenipäiväkirja, kynä, vetoremmit, kuminauhat, zeropointin kompressorisäärystimet (jalkapäivälle ja juoksuun), spibelt-vyö, kuulokkeet ja tukivyö. Ja jos tarve vaatii niin mukaan mahtuu vielä treenivaatteet, pieni pyyhe ja shampoot. Lisää tilaa saa, kun jättää toiset kengät pois :)


Tosiaan mielen muuttumisen kannalta mukana on aina kahdet kengät, koska painonnostokengillä ei pysty juoksemaan ja normaaliessa kengissä ei tuki riitä kyykkyihin. Nyt kun tuo juokseminen juoksumatolla on alkanut taas innostamaan niin hyvä pitää aina varalta kengät mukana. Vois toki olla pöljän näköstä olla jumpassa näillä Adidaksen powerlifteillä.. Mutta en voisi enään kuvitella yhtään parempia kenkiä! Tukevat, jämäkät ja näyttääkö nuo siltä, että ne olis ollut mulla käytössä yli kaksi vuotta? Niinpä ja väri on kohdallaan! Tuon tarrakiinnityksen ansiosta saan kaapin avaimet kätevästi kiinni kenkiin, joten siitä ei tarvitse treenin aikana huolehtia!

Toiset kengät on vanhat, mutta niillä pystyy juoksemaan ja jumpassa ne on sopivan joustavat. Nyt kun treenaan HIIT- ja PHA-treenejä niin siihen kengät on oikein sopivat!

Mutta kuten alussa sanoin: Nämä ei todellakaan ole pakollisia juttuja. Joku toinen voi kokea nämä turhaksi, mutta itse koen saavani näistä tarvittavaa tukea. Toki treenin teho ei ole kiinni siitä, onko nämä mukana vai ei, joten myös ilman pärjää! 

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat