Onks täällä ketään?

00:06


Täällä on! Vaikka kovasti yritän opettaa muille, että aika on ihmisen määrittelemä asia, mutta kuitenkin olen ollut kiireen keskellä. Paluu suomeen sujui ihan hyvin ja seuraavana päivänä hyppäsin jo uuteen työpaikkaan ja siellä sitä vilinää on sitten riittänyt ihan hulinaksi asti. Ensimmäisen viikon jaksoin työpaikan lisäksi käydä salilla ja loppu ajan olin sängyssä lukemassa kirjaa. Sen lisäksi sattui pari muuttujaa vielä omaan elämään, mutta en ole niiden asioiden antanut lannistaa itseäni. Koti on kuin pommi, mutta olkoot! 

Oon hirmusen onnellinen just nyt. Oikeasti!


Olen ottanut askeleen eteenpäin ja päättänyt tehdä elämälleni jotain. Alkuksi vaikka vähentää liiallista työtaakkaa ja olla rehellinen mun jaksamiselle. Viime vuosi meni todellisella puoliteholla, joten ennaltaehkäisevä työ on aloitettu ajoissa. Valehtelematta tämä on yksi mun parhaimmista päätöksistä pitkään aikaan. Miksi tehdä sellaista, joka ei tunnu hyvältä? Miksi antaa itsestään liikaa, kun pienempikin määrä riittää? Miksi olla sellaisten ihmisten kanssa, joiden kanssa ei voi olla oma itsensä? Olen vuosien saatossa karsinut ihmisiä pois, jotta mulla on ollut tilaa saada uusia tyyppejä, joiden kanssa haluan viettää paljon aikaa. Mulla on ollut hirmuinen ikävä mun ystäviä ja olen kovasti yrittänyt heille järjestää aikaa. :)

Tässä kirjoituksessa ei oikeastaan ole päätä eikä häntää. Voisin viikonloppuna kameran saapuessa kotiin kuvailla jotain aiheellista ja inspiroitua jälleen kirjoittamisen makuun. Olen kyllä kirjoitellut hirmuisesti omia juttuja ja tehnyt pieniä askeleita sen halutun muutoksen eteen. Ihmettelen suuresti, miten en luvannut vuoden 2015 -tavoitteissa aloittaa viimein englannin opiskelun, mistä olen puhunut jo monet vuodet...

Tällä viikolla otin itseäni niskasta kiinni ja ilmottauduin Englannin SEKÄ Espanjan -kielikursseille! Kyllä, suuri haaste siis otettu vastaan ja toivottavasti jaksan ahkerasti opiskella kumpaakin kieltä! Kerran viikossa kuluttelen siis opiston penkkejä, mutta halu oppia puhumaan enemmän kuin nyökkäillen on suuri. Syyskuu on muutenkin mielenkiintoinen vaihe elämässä, kun Unelma itsestä-valmennuksen upo uusi jatkovalmennus (unelma vuosi-kirjan kanssa) alkaa! Mulla ei oikeastaan ole mitään muuta syytä kuin hymyillä oikein leveästi koko maailmalle. Ei ole muuten maksettu mainos vaan edelleen arvostan Tuulin työtä ja meidän yhteistä taivalta ihan äärettömän paljon :)

Mutta uudet tuulet ja aurinkoinen syksy tuloillaan. Nauttikaa tuosta lämpimästä auringosta ja sen ihanasta lämmöstä täysin rinnoin! 

Käy myös lukemassa

5 Kommenttia

  1. Mahtava kuulla että oot just nyt onnellinen! Työtaakan vähentäminen on kanssa erinomainen idea, että työ pysyy mielekkäänä. Salillekin voi olla hankala jaksaa, jos tekee jatkuvasti liikaa töitä.

    P.S. Sitten kun sääkin ehdit kiireiltä niin laitetaan jonkinnäköstä iltamaa/tapaamista pystyyn? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosin pitäis vielä pitää lupaus ja olla ottamatta lisää töitä vastaan... :D
      Vkl mulla on aikaa :)

      Poista
  2. Mahtava juttu nuo kielikurssit! Mun kanssa voi sitten harjoitella vaikka kumpaakin, mutta etenkin oma espanja kaipaa jatkuvasti harjoitusta ja olisi kiva saada joku juttukaveri :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Anni mulla olis sulle NIIIIN paljon kaikkia kysymyksiä, joihin kaipailen kokemuksen puitteessa vastauksia!! Voisin nakata sulle pidempää viestiä tässä syksyn aikana ja saat vastata kunhan kerkeät! Ja kielitaidon ylläpitäminen tässä on tarkoituksena ja saada se joskus ihan arkikieleksi :)

      Poista
    2. Voi Anni mulla olis sulle NIIIIN paljon kaikkia kysymyksiä, joihin kaipailen kokemuksen puitteessa vastauksia!! Voisin nakata sulle pidempää viestiä tässä syksyn aikana ja saat vastata kunhan kerkeät! Ja kielitaidon ylläpitäminen tässä on tarkoituksena ja saada se joskus ihan arkikieleksi :)

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat