Tulevaisuuden haave

01:45


Mulla on vapaus elää, vapaus olla juuri tässä hetkessä. 

Tässä muuttuvassa maailmassa olla juuri sitä, mikä tekee minut onnelliseksi ja pieni irroittelu tutusta kohti tuntemattomaan opettaa ihmistä niin paljon. Enemmän kuin siihen uskaltaisi edes uskoa. Mun suurin haave on löytää rinnalleni mies, jota rakastan ja kenen kanssa haluan mennä ensi kesänä naimisiin. Olla rakastettu ja kokea tämän aviopuolison kanssa uskomattomia hetkiä yhdessä.

Vaikka mua jännitti niin uskalsin hypätä taaksepäin voltin! 
Vaikka mulla on turvallisesti nykyisessä tilanteessa töitä, mulla on koti ja oon terve. Mie en halua pelätä elämää, pelätä uusia asioita tai hypätä kohti tuntematonta. Paikkaan, missä välttämättä en saa elää tasaisesti vakaata elämää, mutta mie haluan kokeilla. Mitä uhrauksia sellainen elämä vaatii?

Mie olen päättänyt mennä kohti mun yhtä toista suurta unelmaa ja oon vihdoin tehnyt päätöksen, että haluan muuttaa ulkomaille. Mie haluan elää elämää muualla kuin suomessa, mulla ei täällä pidättele mikään. Ei ole asuntolainaa, lapsia eikä vakituista työpaikkaa. Vielä ei houkuttele kouluun lähtö ja jos totta puhutaan: Mulla on koko loppuelämä aikaa opiskella ja asua täällä. Miksen hakisi motivaatiota opiskeluun?

Mulla on mahdollisuus lähteä niin miksen suuntaisi kaikkea tekemistä sitä kohti ja lopulta toteuttaisi sitä? Tämä kaikki on johtanut siihen, että mulla on hirveän kova työ aloittaa henkinen taistelu itseni kanssa, nimittäin materialisti onnellisuus ei vie mua maailmalle. En voi vielä mukanani tuplakuplaa tai rakkaimpia astioita. (Ainakaan vielä..) Omaa sänkyä ja pahoina päivinä en voi hypätä junaan mennäkseni rakkaiden ihmisten luo. Mulla on onneksi aikaa miettiä ja työstää omaa suhtautumista asioihin, joihin olen tottunut ja joiden kanssa olen elänyt koko elämäni. Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, miltä tuntuisi olla vapaa kaikesta materiaalista.

Jos mun koko omaisuus mahtuisi yhteen matkalaukkuun, mitä pakkaisin mukaan? 


Mitä haluan oppia tuolla matkalla? Luottamaan omaan vaistoon ja kokeilla omia rajoja itsenäisellä elämällä. Kokea onnistumista, pettymyksen tunteen voittamista ja tutustua uusiin mahtaviin ihmisiin. Nähdä maailmaa toisin silmin ja tulla takaisin tuhansia, ellei miljardeja kokemuksia rikkaampana.

Milloin tämä kaikki tapahtuu niin sitä ei tiedä kukaan. Tiedän vain sen, että mulla on määränpää ja menen sitä kohti. Alan järjestämään asioita niin, että pystyn joskus toteuttamaan tämän haaveen. Mua ei oikeastaan edes pelota vaan tämä kaikki vähän vain jännittää. Eniten mietityttää se, kuinka ystävyys säilyy ja tuleeko mulla ikävä takaisin. Mutta aina voi palata, mutta ensin on lähdettävä :)

Kuvat on otettu mun 24-vuotis synttäreillä Espanjassa.
Tuona päivänä lupasin itselleni, että tästä vuodesta tulee uskomattoman hieno kokemus...

Käy myös lukemassa

6 Kommenttia

  1. Huhhuh, mikä päätös! Varmasti tulee ikävä läheisiä, mutta täällähän ne kaikki napottaa kun tulet takaisin. Ja kokemuksien määrä potenssiin miljoona :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin juuri, ensin on vain lähdettävä :D

      Poista
  2. Olipa jotenkin tosi ihana teksti...tiiäkkö semmonen vapauttava <3 Tuli hyvä fiilis tästä.
    Tee unelmistasi totta! :`)

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa niin ihanalta, että tekee mieli pakata laukku ja lähteä mukaan. :') Meidän ystävyys ainakin säilyy ja kestää haha, vaikka asuisit siellä kuinka kauan, tiiät sen! Ja oispa ihana tulla kylästelemään sun luo Espanjan, tai minkä vaan maan, auringon alle. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, saisin vaan tuon Rikun vielä innostumaan ajatuksesta yhtä paljon kuin mie :D Jos ei muuten vielä niin pitkä häämatka vähintään! :) Ja meidän polttarit ));)););););

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat