Ikävän seesteinen lokakuu

9.10.15


Revontulet omasta ikkunasta. Oli pakko tipsuttaa ulos räpsiin muutama kuva. Jos huomenna näkyy revontulia niin lähen kyllä ajelemaan autolla pimeyteen!

Ikävä lokakuu, tuo rakkauden kuukausi, kiireen aika, mutta loppujen lopuksi rentoutumisen ja itsensä löytämisen kuukausi. Se aika vuodesta, kun haluan viettää aikaa itseni kanssa ja oppia hallitsemaan sitä. Kiireen vähentäminen, stressittömyys niin töissä kuin kotona ja ajan käyttö ilman aikatauluttamista. Missä välissä oikein ehtisin tuon kaiken toteuttaa?

Viime aikoina on tapahtunut paljon hyvää, mutta samalla on tullut paljon ikäviä uutisia, jotka on laittanut ajattelemaan elämää ja omaa hyvinvointia uusiksi. Toisaalta on kokoaikainen huoli ja ikävä, mutta oikeastaan tilanteelle ei voi mitään, joten miksi jäädä kotiin murehtimaan? Aina en voi peittää omaa oloa, koska jollain tavalla se heijastuu sitä kautta töihin ja erityisesti siellä jaksamiseen. Vaikka nyt en "käy ihan täysillä" niin teen parhaani ja olen siellä mukana sen, miten mun jaksaminen antaa myöten. Vaikka kovasti hymyilen, niin osittain mulla on todella huono olo. Ei ulkoisesti, mutta sisäisesti mulla ajatukset vähän myllertää tämän elämän keskellä. Mulla ehkä vähän pelottaa.

Enya - Only Time

"Who can say when the roads meet / That love might be in your heart? / 
And who can say when the day sleeps / If the night keeps all your heart / 
Night keeps all your heart?"

Muuten kokonaisuudessa mulla on menossa joku seesteinen kausi. Aika, jolloin en kaipaa menojen lisäksi mitään hulinaa ympärilleni ja kuuntelen 24/7 rauhallista musiikkia. Jopa salilla kuuntelen mielummin klassista kuin menevää rokkia. Oon tässä pohdintojen keskellä tullut siihen tulokseen, että mun mieli hakee sitä rentoutumista muuten menevään arkeen sillä musiikilla ja sitä kautta auttaa mua jaksamaan tämän kaiken.

En kuitenkaan sanoisi "suorittavani omaa elämää", vaikka se saattaa siltä näyttää ulospäin. Ei, kovasti nautin olostani juuri itsenäni ja vaikka jollain tasolla on vaikeaa niin silti mun arkeen mahtuu paljon hyviä asioita. Pyrin nauttimaan kaikesta tekemisestä ja ottamaan ilon irti niin paljon kuin mahdollista. Joka päivä olen löytänyt monta uutta ihanaa kiitettävää asiaa ja osannut aidosti nauttia niistä. Mulla on perhe, ystävät ja terveys. Mulla on rakastava poikaystävä ja kiva koti. Tee itselleni hyvää ruokaa ja huolehdin säännöllisestä ruokarytmistä. Liikun ja haastan itseäni. Olen tällä hetkellä todella kaukana siitä, mitä mun olo on yleensä tähän aikaan vuodesta.

Vaikka välillä tunnen oloni hiukan ulkopuoliseksi niin työstän nyt 110% varmuudella poistamaan itsestäni sitä Lauraa, joka kuului ennen mun elämään. Se, joka ahmi ongelmiin herkkuja ja jäi kotiin itkemään surkeaa elämäänsä. Se, jolla ei ollut määränpäätä tai motivaatiota tehdä asioiden eteen työtä. Sitä Lauraa mulla ei ole ikävä ja haluan oppia rakastamaan myös sitä puolta itsessäni sillain terveellä tavalla. Tavalla, jota voin kantaa ylpeänä koko elämäni loppuun asti.

Mutta tämä ikuinen väsymys on edelleen mun riesana. Iltaisin menen sänkyyn jo kymmenen aikoihin, mutta saan unen vasta monen tunnin päästä. Aamulla en jaksa millään nousta ja kun illat pimenee niin unen tarve vain lisääntyy. Kesällä en nuku ollenkaan, talvella en herää talvihorroksesta. Tämä on mun kohdalla kaikista suurin kysymysmerkki, mistä tämä johtuu ja kuinka saisin nukkumisesta säännöllisempää. Lepo on kuiten yksi elämän tärkeimmistä asioista ja sen puute aiheuttaa keholle kipuja ja mielelle häiriöitä. Tämä monen vuoden ongelma alkaa näkymään mun arjessa entistä enemmän. Ehkä mulla on hyvä syy muuttaa sinne Espanjaan, koska siellä nukuin hyvin? :)

Parasta tässä on se, että mulla on pian syysloma ja arvatkaa mitä silloin teen? Olen tietokonella niin paljon kuin ikinä jaksan istua ja NUKUN todella paljon! Teen juuri niitä asioita, mitä kaipaan todella paljon. Olisin kovasti kaipaillut lämmintä reissua tähän väliin, mutta nyt ei ole sen aika. Toivottavasti vielä tämän vuoden puolella saisin mahdollisuuden reissaamiselle.

Jos innostaa yhtään snäppääminen ja mun ajatuksen virran seuraaminen niin mut löytää timjaii nimellä :)

You Might Also Like

2 Kommenttia

  1. Nuo revontulikuvat!<3 Taattua laatua.

    Toivottavasti myös mieli selkenee pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Revontulet <3
      Kyllä tämä tästä menee omalla painollaan :)

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK