Sairastamisen jälkeen

12.10.15

Mie en ole pitkään aikaan päivitellyt blogiin liikunta juttuja ja viimeksi olen päiväkirjaa näyttänyt heinäkuun aikana. :) Heinäkuussa jaksoin liikkua suht ahkerasti, mutta ennen reissua mulle iski joku kesäflunssa ja se sitten vähän hidasti tahtia salilla. Toki reissuun lähteminen jännitti kovasti ja reissussa kävelin paljon. Muutaman kerran kävin ihan kuntosalilla, mutta kuumuuden vuoksi se oli aikas tuskaista! Juoksemassa kävin kerran, mutta muuten pyhitin olon levolle ja olemiselle :) 

Kotiin palattua sain muutaman kerran käytyä treenaamassa, kunnes iski tämä ihanan kamala poskiontelo-korva-kurkkukipu, joka jatkui lähes kuusi viikkoa.

Surulliseltahan tuo Heiaheian merkinnät näyttää syyskuun osalta.. Ennen niin värikäs palkki vaihtui näin tylsäksi, vaikka olisin merkinnyt kaikki liikunnat sinne. Mälsää. Tuona aikana olin peräti seitsemän päivää sairaslomalla töistä ja makoilin PALJON. Ainoat liikunnat oli oikeastaan pyöräily töihin ja töissä satunnaisia fysioterapia tuntien pyöräilyjä ulkona. Niissä ei vauhti päätä huimannut, mutta kyllä kunto meni tuossa ajassa niin alas, että ihan kauhistutti ajatus salille paluusta.. Samalla "masennuin" myös ruokapuolella ja se kyllä näkyi kehossa.

Onneksi sain taudin selätettyä kaikilta osilta ja nyt olen saanut liikuttua ihan mukavasti. Vielä kun saisin kehiteltyä uuden saliohjelman niin olis aika bueno. Kuvista varmaan huomaatte, että vaihdoin salin lähemmäs omaa työpaikkaa ja en ole katunut päätöstä hetkeäkään! Vaikka vanhasta salista tykkäsin kovasti niin kyllä Fressi on ottanut mut avosylin vastaan ja tykkään olla siellä ihan äärettömän paljon. Vaikka mulla on vielä jäsenyyttä vanhalle salille tämän kuun loppuun asti niin silti olen mieluusti käynyt Fressillä treenaamassa. Vaikka toki uudet kasvot aiheuttaa katselua, mutta olen viihtynyt siellä ihan sen vuoksi, että siellä on paljon erilaisia ihmisiä. On laihduttajia, kehonrakentajia, normi treenaajia ja jopa vanhuksia! Laidasta laitaan porukkaa :)

Sain liittymisetuna treenikassin, joka täyttää mun kriteerit täysin ja harmitaa oikein vanhan kassin puolesta, kuinka se joutuu nyt jäähylle uuden tieltä pois. Ensiviikolla menen kehonoostumusmittaukseen, PT-tapaamiseen ja kokeilemaan ensimmäistä kertaa ryhmäliikunta tunteja. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että liikunta ja kehon liikuttaminen pitää myös mielen virkeänä. Vähän kauhulla odotan, miten keho on reakoinut lomailuun ja pakkolepoon verrattuna heinäkuun tuloksiin. Ihana saada uudelle salille vähän uutta puhtia tekniikkaan, että pääsee heti kunnolla treenaamaan oikein! :)

Tällä viikolla tuli aika ihanteellinen liikuntamäärä, vaikka on ollut kiireinen viikko. Kolme ihan kuntosalia, yksi HIIT-sali ja yksi aerobinen lentopallo. Pyöräilen joka päivä 3km töihin ja takaisin, mutta sitä en merkitse enään listaan. Siinä ajassa ei ehdi hiki tulla ja meillä töissä on PALJON portaita. Peppu ja jalat kiittää ilmaisesta treenistä! :D

Salilla olen pidemmän aikaa treenannut vyön ja remmien kanssa ja nyt uuden salin myötä ajattelin hieman uudistua.. Toisin sanoen mulla meni hermot remmien pyörittelyyn ja sijoitin pienen omaisuuden Versa Grippseihin. Nämä palaset pitävät tangot paikallaan ja helpottavat mun puristusvoimaa= isommat painot! Näissä siis sama idea kuin remmeissä, mutta ovat paljon nopeammat ja käytännöllisemmät salilla. Voin kertoilla mun kokemuksia myöhemmin lisää, mutta olen nyt jo näihin kovasti ihastunut :)

You Might Also Like

2 Kommenttia

  1. Huuteleppa mulle Laura facebookin puolella noista "remmeistä", että miten toimii! :) Pitäis itekki hankkia tollaset, ja jotenkin remmien pyörittely ei innosta. Mistä ostit nuo ja paljonko makso? Käykö tuo ihan maastavetoonki? :) Helpottais ainakin selkäliikkeissä mulla tommoset samanmoiset.

    Vai Fressille oot liittyny! :) Mun entinen kotisali! Fressi oli kyllä ihan kiva, mutta nyt 1,5kk kun on ollut Hukassa niin ai että se tuntuu pieneltä salilta :D Mukavia reenejä sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rustaillaanpas siellä lisää, kunhan keretään! :) Mulle tuo Fressi on oikein kotoinen, kun olen aina tykännyt treenata pienellä salilla ja varsinki kellareissa!! :D

      Poista

Bloggerin lukijat

FACEBOOK