Muutokset vaikuttaa ihoon

23:27

Vielä, kun kaapissani vallitsi kaamos...
Mie harvemmin jaksan höpötellä kauneudesta ja mun rutiineista sen erikoisemmin täällä blogissa. Se ei ole mun vahvuus tai yleensä kiinnostuksen kohde, mutta silloin tällöin kiinnostun mun kosmetiikasta. Sitä löytyy ruhtinaallisen paljon ihmiseltä, joka ei ole koskaan innostunut, mitä rasvaa sitä kasvoille laittelee.

Nyt kuiten viimeisen vuoden aikana olen ajautunut siihen tilanteeseen, että kärsin aikuisiän aknesta, tai oikeastaan hormonaalisesta aknesta. Tosin kuin muilla niin mulle tämä on puhjennut vasta ehkäisykapselin asentamisen jälkeen, kun yleensä muilla hormoonit ovat auttaneet ihon puhtaudessa. Nuoruudessa teininä mulla oli selässä akne, mutta pitkän aikaa mun selkä - rinta alue oli täysin näpytön. Kasvoissa on toki ollut se yksi - kaksi näppyä joskus, mutta tuo jatkuva näppyleuka sai luvan lähteä!

1. Ilman meikkiä 4/2015 - 2. Espanjassa ei meikkiä ja suomessa meikillä 8/2015 - 3. Meikin kanssa 11/2015 -  4.Täysin naturelli eilen illalla suihkun jälkeen keinovalossa 4/2016
Tässä muuten näette samalla, kuinka paljon olen joutunut muokkaamaan kuvia, koska olen hävennyt ihoa ja silmänalusia niin paljon. Nykyään olen kuiten luonnollisen muokkauksen kaveri ja olen siitä erittäin iloinen! Rypyt kun kertoo elämästä.. :)

Kosmetologille olisi tarkoitus päästä iho puhdistamaan vielä perusteellisesti, se vasta olisi aika makea juttu! Uskon yhden syyn ihon parantumiseen liittyvän ruokavalion muutoksiin, maidon vähentäminen ja erityisesti hyvien rasvojen lisääminen on vaikuttanut paljon. Kuten koko kirjoituksen ensimmäinen kuva on otettu ennen joulua ja vaihdoin ruokavalion tammikuussa, joten siitä jo voi jotain päätellä. Nykyisin voin syödä jopa palan suklaata ilman, että seuraavana päivänä naama olisi kuin ruusutarha.

Koko projektiin on vaikuttanut myös se, etten ole suostunut käyttämään lääkkeitä, joten ensimmäisenä meni pesuaineet uusiksi. Mulla oli niitä kaapillinen, mutta huomasin monen purnukan nähneen jo parhaat päivänsä. En halua edes tietää, paljonko olen kuluttanut rahaa uusiin tuotteisiin.

Nyt kun olen käyttänyt näitä tuotteita muutaman kuukauden ajan niin osaan kertoa niistä vähän paremmin ja kulutettu raha on antanut itsensä tuhatkertaisena takaisin. Iso ihana plussa itselle siitä, että edelleen "alkuhuuman" jälkeenkin käytän tuotteita säännöllisesti joka päivä! 


1. Ei ihan liity tähän aiheeseen, mutta kun kuva löysi niin antaa mennä! Weledan hiusvesi on löytö Minifitneksen blogista. Kärsin aina näin stressin keskellä päänahan kuivuudesta ja silloin pahinta myrkkyä olisi käyttää kuivashampoota. Huonona hiuspäivänä tätä päähän ja föönaamisen jälkeen hiukset saa uuden ilmeen hetkessä!

2. Mineraali dödö, jota kutsun myös ihme dödöksi. Kivi, joka ei tuoksi eikä sisällä mitään kemikaaleja! Pitää hien pois ja ei jätä tahmaista tuntua kainaloihin :)

3. Himalajan suolasaippuan luin auttavan näppyihin ja pakko myöntää, että tämä + uusi pesusieni kyllä ehdottomasti on edesauttanut niiden parantumisessa. Kuvassa näkyvä Vichyn puhdistusvoide on myös hyvää.


4. Luonnonmukainen pesusieni! Ihan huippu ja voi käyttää vähän kosteana kuorintaan tai täysin märkänä ihan perus pesuun. Kuivemmalla sienellä tehty kuorinta on kuin pusuttelua iholle, eli suuren suuri liputus tälle tuotteelle!

5. Ennen Espanjan reissua innostuin ihan kunnolla koko vartalon kosteuttamisesta ja tämä on ollut mulle kaikista näppärin tapa saada iho rasvattua. Helppo, nopea ja ihanan tuoksuinen ja Riku pikkupoikana haluaa aina sprayata tuolla ihan vain sen äänen vuoksi. Jalkojen iho on selkeästi pehmentynyt tämän ansiosta :)

6. Päivittäin käytössä oleva päivävoide Avonilta, silmänympärysvoide Avenelta. Tähän rinnalle tarvisin vielä erittäin kosteuttavan yövoiteen. Käytän näiden lisäksi vielä Lumenen kasvovettä, jonka vaihdan myös Avoniksi, kunhan vanha ensin loppuu. 

Vaikka joskus tuntuu iltarutiinien ajallisesti pidentyneen turhan paljon niin silti joka kerta jaksan kaavamaisesti toistaa rutiinit. Vielä löytyy kuivuutta ja epäpuhtauksia, mutta kuten sanoin: Voiton puolella ollaan! 

Selkä tuottaa edelleen ison murheen, mutta en halua lannistua sen asian suhteen ollenkaan! Selkä toki saa vähemmän hengitystilaa vaatteiden alla ja liikunta pahentaa asiaa entisestään. Heti treenin jälkeinen suihku on auttanut tilannetta eteenpäin, mutta toivottavasti kosmetologi keksii ratkaisun ennen kesää! Onko kellään antaa vinkkejä selän ja rintakehän akneen? Jos ei muu auta niin sitten joudun käyttämään aknevoiteita, mutta ensin haluan kokeilla muita keinoja. Toivotaan parasta! :)

Tänään iho päivänvalossa uuden Lumene CC-meikin kanssa.

Käy myös lukemassa

5 Kommenttia

  1. Hei mistä tuommosta mineraalidödöä saa?:D Hyvältä näyttää kyllä sun iho nytten:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Löytyy ihan Ruohonjuuresta! :) ja kestää käytössä ikuisuuden kun on niin riittoisa :D Kiitos!

      Poista
  2. On kyllä iso muutos sulla kasvoissa! Todella fressi ja kuulas iho. :) Mää rakastan aina näitä kosmetiikkapostauksia, ku oon himohamstraaja kosmetiikan suhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ihan läheltä ei uskalla katsoa mutta päällisin puolin :) Facebookissa on yks ryhmä jonka jälkeen olen innostunut kosmetiikasta ihan hirmusen paljon! :)

      Poista

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat