Ombre long bob undercut hairstyle

02:01


Hellou ja hellät tunteet! Täällä ruudun toisella puolella eletään päähän pistosten aikaa! Leikkasin nimittäin häähiukset pois ja peräti varmaan 30cm tippui pisimmät hiukset pois. Ensin se vähän kirpaisi, mutta olen kyllä tähän päätökseen tyytyväinen! Kait tällä pitenevällä mallilla on oma nimitys, mutta otsikko kuulosti kirjoitettuna niin hullunkurisen hauskalta :D

Kasvatin häihin hiuksia kolmen vuoden ajan ja vaalensin muutamaan otteeseen. Vaikka kokonaisuudessaan värjäilin ja käsittelin hiuksia todella vähän, mutta leikkasin niitä n. 5kk välein. Mulla on luonnostaan kihara hius, joka on aika karhea ja helposti takkuuntuva. En yksinkertaisesti jaksanut enää pitää niitä kuin nutturalla ja kuinka paljon hius tykkää siitä? Ei sitten yhtään. 

Toinen asia on se, etten viimeisen vaalennuksen jälkeen enää suostu värjäämään näitä hiuksia mun päänahan takia. Se on kärsinyt käsittelystä nyt kaksi kertaa niin pahasti, että värjäämisen jälkeen kaksi päivää meni vain päätä raapien ja arpien hoidossa. Vaalennus siis ei tehnyt hyvää ja paluu luonnollisempaan malliin on vähän kuin 'pakko'. Kokonaan vaaleasta en suostu luopumaan, mutta enää ei juurikasvua multa värjäillä. Latvoihin laitettiin vähän vaaleampi sävyte poistamaan keltaisuutta, jotta lopputulos olisi mahdollisimman luonnollinen liukuma.


Heinäkuun lopulla Norjan reissulla mun hiukset oli oikeastaan sillä tavalla, miltä ne näyttää iltapäivällä ilman harjausta. Tuon selvittämiseen tarvittiin puolituntia ja pienten hiusten tasoittamiseen purkki lakkaa. Päätin siis napsaista takaa ihan urakalla hiuksia pois, että saan talven nauttia ilman takkutukkaa. Viimeksi mulla on ollut saman tyylinen malli, kun alettiin Rikun kanssa seurustelemaan yhdeksän vuotta sitten! Eteen haluaisin muutamalla pidennyksillä tuuhennusta pitkiin hiuksiin, mutta mietimme vielä sen toteuttamista. Tarkoitus on nyt se, että pitäisin hiuksia mahdollisimman vähän kiinni pompulalla!

Kävin hiusten leikkaamisen jälkeen muutaman päivän Oulussa ja totesin sen reissun jälkeen, etten osaa laittaa takahiuksia ollenkaan! Aina joku karva sojotti väärään suuntaan ja mulla meni usko hiusten suhteen täysin. Anoppilaan palattua sain kuiten selville, että tällaisessa mallissa vedetään yleensä niskasta hiukset pois laskeutumisen helpottamiseksi. Sain siis samalla mun "piilokaljun" takaisin vähän vahingossa, vaikka Rikun kanssa jouduttiin tekemään kovaa vääntöä, että sain leikata tämän. Jätettiin nyt hiuksia 6mm, koska selvästi näkyi mun päänahan ongelmat punaisena, joka olisi näkynyt rumasti ihan lyhyestä mallista. Hiukset tuntui lyhenevän edestä pituudesta tosi paljon, mutta todellisuudessa se pisin pituus tuli juuri takahiuksista! Ja en tiennyt aikaisemmin, mutta hiukset kuluu edestä enemmän kuin takaa ja siksi etuhiusten kasvaminen tuntuu niin hitaalta ja mulla jää ne aina vähän lyhyemmäksi. :D


Samalla laitettiin vielä muutaman asteen harmaampi vaalennus latvaan (jotain uusinta uutta värikokeilua!) ja viimein olen saanut harmaan lookin monen vuoden jälkeen! Aikoinaan vaalensin hiuksia niin paljon, että koin "värisokeuden" harmauden suhteen ja tein silloin jo päätöksen, etten pilaa mun hiuksia ja mieltä lähtemällä täydellisen harmaan metsästykseen! Harmaa on nimittäin niin vaikea väri ylläpitää, että siihen väriin sokeutuu, eikä se koskaan ole täydellinen.. Vaikka olisi kuinka täydellinen harmaa.. Mutta mulle on yksi ja sama kuinka tämä muuttuu, koska tiedän olevani niin keltapigmenttinen luonnostaan.

Vaikka rakastin koko vaaleaa tukkaa niin paljon, mutta joskus on tyydyttävä siihen, mikä on paras ratkaisu juuri tällä hetkellä. Mun päänahka ei kestä värjäämistä ja toisaalta säästän tavallaan hiuksia siinä, ettei niitä tarvitse kokoaikaa käsitellä, joten ne varmasti kasvaa elinvoimaisena ja hyväkuntoisempana kuin ennen! Ainakin sängyssä on muutama hiuksia vähemmän aamulla kerättävänä, tuosta vaaleasta pehkosta kun lähti hiuksia ihan kiitettävä määrä ympäri asuntoa.. :D

Käy myös lukemassa

2 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat