Unelma itsestä - ensimmäinen kuukausi 2016

14:52



Varmaan moni jo siellä ruudun toisella puolella tietää, että olen ollut mukana monessa Unelma itsestä valmennuksessa. Olen myös aikoinaan kirjoitellut unelma itsestä blogiin kolme tekstiä. Tänä syksynä lähdin valmennukseen mukaan vuoden tauon jälkeen. Nyt takana on ensimmäinen kuukausi ja en voisi olla tyytyväisempi valintaan! Tämä valmennus on kultaa <3

Vaikka olen aikaisemminkin ollut mukana todella monessa eri valmennuksessa niin nyt viimein olen päässyt jyvälle siitä, miten nettivalmennuksen saa osaksi elämään. Sillä tavalla, että aiheiden työstäminen käy helposti joka päivä! Miten olen oivaltanut tämän ensimmäisen kuukauden aikana?





1. Campwiren ja työkirjan materiaaliin panostaminen

Unelma itsestä valmennuksessa on käytössä kaksi kanavaa materiaalin käyttämiseen: Unelma itsestä työkirja ja campwire sivusto. Kummassakin käydään yhtä aikaa läpi viikoittain vaihtuvia materiaaleja, joita toki voi käydä läpi juuri silloin kun itselle parhaiten sopii. 

Mutta viitaten mun tekstiin materiaalin saa käyttöön parhaiten, kun laittaa kalenteriin 1-2 kertaa viikossa ihan oman ajan, jolloin keskittyy 100% materiaaliin. Sulkee puhelimen, ei käytä sosiaalisia kanavia vaan antaa aikaa itselleen! Itse olen joka maanantai käynyt läpi materiaalin ja joka sunnuntai käytän aikaa työkirjan täyttämiseen ja asian prosessoimiseen. Mietin, mitä olen sinä viikkona oppinut ja käynyt läpi juuri kyseisen viikon aiheeseen liittyen. Olen jopa muutamaan otteeseen tehnyt muutaman meditaation! 

Muutaman kerran on ollut sellainen olo, ettei mieli riitä rauhoittumiseen, joten olen laittanut videot tai ääniviestit pyörimään samalla, kun olen viikannut pyykkiä. Tai kun olen ollut koiran kanssa lenkillä, koska yksinkertaisesti rakastan ääniviestejä! Niissä ihminen on enemmän läsnä kuin tekstissä! 

Eli anna jokaiseen viikkoon tai jopa päivittäin pieni hetki materiaalille! Näin saat jatkuvasti työstettyä materiaalia ja oivallat uusia asioita uudella tavalla jokapäiväisessä elämässä. Muistaa vain olla rehellinen tehtävissä, koska siitä näkee kehityksen vuosien jälkeen.



2. Yhteisöllisyys

Unelma itsestä valmennukseen kuuluu myös suljettu Facebook- ryhmä, jossa jokainen saa kertoa ja olla juuri sellainen kuin on. Jos on huono päivä niin varmasti jokainen käy kirjoittamassa tsempit ja päivä on pelastettu! Tai vastaavasti voi mennä kertomaan omista onnistumisista hyvillä mielin, jotta joku muu saisi itselleen voimaa. Vielä 16 viikonkin jälkeen ryhmä jää henkiin ja sitä kautta olen tutustunut ihmisiin.

WhatsApp keskustelut on kyllä mulle yksi parhaista jutuista! Lähes joka päivä tulee viestejä, milloin on hyvä tai huono hetki, milloin tulee ääniviesti tai pelkästään ihania kuvia. Oi että, mie niin tykkään näistä ryhmistä, missä ei ole liikaa ihmisiä, mutta jokainen saa omalla tavallaan osallistua keskusteluun oman halunsa mukaan. Sama pätee myös faceen, ketään ei pakoteta vastaamaan kysymyksiin, eikä ketään painosteta tai kenestäkään puhuta pahaa! :)

Uuteen valmennukseen kuuluu myös muutaman viikon välein tunnin ryhmäpuhelu! Tuntuu, että porukan näkee säännöllisin ajoin, saa tunnin aikaa itselleen ja omille ajatuksille ryhmän tuen kanssa! Niistä saa voimaa, rakkautta ja uskoa siihen, että yhdessä me pystytään mihin vain. Ja kyllähän me pystytään! On ihana nähdä uusia ja vanhoja ihmisiä kasvotusten turvallisesti kotona sohvalla. <3



3. Paluu hyvään rutiiniin

Olen pitkästä aikaa alkanut liikkumaan, kun olen asettunut asumaan paikalleen. Muistelen haikeudella niitä aikoja, kun liikunta kuului vahvasti mun elämään ilman mitään haasteita. Liikkumaan oli ihana lähteä joka päivä, enkä jättänyt yhtäkään treeniä välistä millään tekosyyllä. Pyrin saamaan sen saman tunteen takaisin, koska se on mahdollista!

Ilman säännöllistä arkirytmiä ruokailu on tuntunut haasteellisemmalta, vaikka luulisi sen olevan helppoa. Noup, koulumaailman rytmi syömisen suhteen on ihanteellinen ja nyt sen puuttuminen tuntuu haikealta. Aamuisin olen väsynyt, eikä sängystä jaksa nousta ennen puoltapäivää. Tässä on suuri haaste, jonka haluan voittaa: en anna pimenevien iltojen vaikuttaa mun uneen tai ruokailuun negatiivisesti! Myös tutustuminen uudestaan "terveellisiin" herkkuihin, joita reseptejä varmasti jaan myös täällä blogin puolella!



Ja ei, tämä ei ole maksettu mainos tai yhteistyö, mie vaan rakastan tätä valmennusta niin paljon, että haluaisin jokaisen naisen tässä maailmassa kokevan tämän. Tämän ihanan neljän kuukauden mittaisen valmennuksen, joka antaa suuret eväät tulevaisuuteen. 

Nostan nykyisin joka päivälle oman voima kortin ja jos näin pieni asia antaa voimaa uuteen päivään, niin me jokainen pystytään ihan mihin vain. Ihan kaikkeen. <3

Muistetaan elää tässä ja nyt. Hetkessä.

Käy myös lukemassa

0 Kommenttia

Seuraa Facebookissa

Bloggerin lukijat